n examen

Voor alle vragen hoe je een zendamateur te worden.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

n examen

Berichtdoor satcom » 11 feb 2008, 22:14

ik heb ook maar eens besloten om voor het n exame te gaan leren
maar zijn er nog dingen die je echt voor een examen moet weten?
en wat is een leuke zender om meet te beginnen voor de 2m en 70cm ?? ik dacht zelf aan een condor 16 en 46 + een dual band antenn diamond 200/300?? is dit een goede keuze?
satcom
 

Re: n examen

Berichtdoor Columbus » 13 feb 2008, 14:43

...6 a 7 punten scoor je al door de voorwaarden te kennen (te downloaden van de site van het AT).

...kijk eens op ham-radio.nl voor oude examens. Daar steek je veel van op over het soort vragen dat wordt gesteld.

...Condor is prima om mee te starten, maar als je iets meer te besteden hebt koop dan gewoon een goede dualbander. Voor een iets verouderd model betaal je misschien 4 tientjes meer, maar weet je ook dat je hem later weer makkelijker kan verkopen (er zijn nog zoveel Condors in omloop dat ze voor afbraakprijzen weggaan) en de X200 van diamond is een prima antenne.

...Succes in de voorbereiding van je examen.
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: n examen

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 15 feb 2008, 13:17

Ja goed de voorschriften door nemen ,daar ging ik bij de D vergunning ook bijna de mist mee in . En vooral veel oude examens maken. Een condor 16 en 46 zijn leuke setjes om mee te beginnen, even goed rond neuzen dan kun je er goedkoop aankomen (35 euro) .Let er wel op dat ze compleet zijn met microfoon speaker en slede en dat ze al zijn omgebouwd voor de 2m danwel 70 cm band. Voor ong. 200 euro heb je een nieuwe dual fm set :arrow: http://www.rigpix.com/yaesu/ft7800h.htm.
Satcom suc6
Grt Frank
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: n examen

Berichtdoor satcom » 01 maart 2008, 16:26

ik was gister naar een veron club avond en daar werd mij een dual band set geadviseerd waar ook ssb op zit
weet iemand een set met deze mogelijkheid
satcom
 

Re: n examen

Berichtdoor Columbus » 01 maart 2008, 21:59

...wellicht een optie om eens te kijken naar een Yeasu 857d of 897d. Dan heb je een uitstekende combinatie van HF, VHF en UHF in één. Zowel voor mobiel als basis gebruik!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: n examen

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 03 maart 2008, 13:23

Ja dat is leuk een dual set met ssb het nadeel is dat je wel meer euro's kwijt bent dan een condor . Ik vind een condor nog steeds een goede set om mee te beginnen ,wel samen met een goed antenne .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF


Keer terug naar Zendamateur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten