Vraag ivm CB in auto

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Vraag ivm CB in auto

Berichtdoor NielsTd5 » 04 jan 2015, 14:45

Ik heb in mijn 4x4 een president teddy gemonteerd met een sirio turbo 1000 antenne op de pickup bak, staat niet ideaal vlak tegen de cabine, ik weet het voor ik hoef geen grote afstanden te halen.
Nu heb ik op de bumper een LED verstraler (120 watt) staan, en achteraan op de bak 2 LED werklampen/achteruitrij lampen, deze zijn door mij bij gezet en dus niet orgineel.
Als ik een van beide of beide aanzet stoort dit enorm hard op de CB. De voeding voor deze lampen is rechtstreek op de accu genomen. Ik had de massa aangesloten aan de carrosserie/chassis, maar heb al geprobeerd de massa rechtstreeks aan de accu te nemen, maar dit geeft geen verbetering. De CB is ook rechtstreeks op de accu aangesloten, zowel + als -. Wat kan ik nog doen hieraan? Want wel wil de CB en extra licht samen kunnen gebruiken :)
Ik had ook een xenon setje steken, en dit gaf nog meer storing/ruis, na wat opzoek werk is hier blijkbaar weinig aan te doen en gaan xenon balasten en CB echt niet samen, dus die heb ik er voorlopig uitgegooid. Moest iemand hiervoor ook een tip hebben om hier iets aan te doen is dit ook altijd welkom!

Alvast bedankt !
NielsTd5
 

Re: Vraag ivm CB in auto

Berichtdoor NielsTd5 » 05 jan 2015, 17:59

Ik heb ondertussen al eens de antenne coax van de bak los gedaan en dan heb ik niks ruis meer, dus het moet echt door de antenne opgepikt worden denk ik dan?
De motor hoor ik er trouwens ook op heb net gehoord.
En na wat testen de aanjager en ruitensproeier pompje ook.

Niels
NielsTd5
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten