President George RX modificatie

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: President George RX modificatie

Berichtdoor Wimpie » 24 dec 2014, 01:54

@8arbaross:
Over 6 m kabel.
De kabel geeft de ruis die de antenne afgeeft gewoon door. De ruis komt niet uit de kabel zelf, maar wordt door de stoorbronnen opgewekt in de antenne. Korter maken van de kabel zal er niet to leiden dat er minder ruis uit de kabel komt. Zowel de ruis als het signaal wordt een verwaarloosbaar ietsje sterker vanwege de iets lagere kabeldemping voor een kort stuk kabel.

Als je goede kabel gebruikt (dichte afscherming) is de kans dat storing de kabel zelf binnendringt klein tot nihil. Zolang bij het aansluiten van je antenne + kabel op je transceiver de ruis uit de speaker toeneemt (mode SSB), is meer gevoeligheid niet nodig.

Jouw overwegingen m.b.t. het filter snap ik niet. Als we daar op doorgaan, kun je beter een nieuw topic starten anders kapen we het oorspronkelijke onderwerp
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: President George RX modificatie

Berichtdoor Ernst » 24 dec 2014, 13:42

Over 6 m kabel.
De kabel geeft de ruis die de antenne afgeeft gewoon door. De ruis komt niet uit de kabel zelf, maar wordt door de stoorbronnen opgewekt in de antenne. Korter maken van de kabel zal er niet to leiden dat er minder ruis uit de kabel komt. Zowel de ruis als het signaal wordt een verwaarloosbaar ietsje sterker vanwege de iets lagere kabeldemping voor een kort stuk kabel.


Een antenne of van mijn part een stellingpijp .. het vangt alles tegelijk op vanaf 0 t/m weet ik hoeveel GigaHz
ALs de lengte van de gebruikte antenne in overeenstemming is met de gebruikte golflengte (11 meter in dit geval),
zal de antenne het beste resoneren in dit frequentiegebied.
Je bakkie bakent alleen een klein stukje af op het punt waar jij naar luistert.
Je gebruikte filters bepalen hoe smal.
Zit er interferentie door het ontvangen signaal wordt dit ook netjes mee versterkt en dat is dan je storing.

Als je goede kabel gebruikt (dichte afscherming) is de kans dat storing de kabel zelf binnendringt klein tot nihil


Betere afscherming heeft nut als je bij het zenden met hogere vermogens je kabel zelf niet als antenne gaat werken,
En dat hierdoor ook de impedantie van je kabel kan veranderen (meer vermogen dus een hogere swr)

Bij het ontvangen van signalen dient de imedantie gewoon 50 Ohm te zijn en daar we over een aantal microvolts praten zijn de verliezen bij een paar meter kabel te verwaarlozen ... al steek je een breinaald achter in je bak .. ontvangen doet deze dan al ;)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: President George RX modificatie

Berichtdoor 8arbaross@ » 24 dec 2014, 21:51

goeie info.. ik moet het nog even een plaatjes geven . bedankt. In een nieuw topic over filters ga ik de discussie graag verder aan.
Hoe zo storingloos te ontvangen :D is daarbij het doel (in Diversen)
8arbaross@
 

Vorige

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten

cron