Midland 7001 schema

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Midland 7001 schema

Berichtdoor Ernst » 21 sep 2014, 21:37

Een hele poos geleden zocht iemand het schema van de midland 7001
Dit betrof het type met de frequentie uitlezing.
Ik heb het boekje ervan gevonden en door de scanner gehaald.
Het is op onderstaande link te vinden

http://i207.photobucket.com/albums/bb11 ... f9d441.jpg

/edit: ik heb het in een zeer hoge resolutie ge-upload maar als ik het terug zie via die site blijft er een onleesbaar geheel over terwijl de originele scan wel 7 mb groot is ..

/edit 2: Als je op media download klikt kun je de jpg downloaden alleen ik weet niet of die knop voor jullie ook zichtbaar is

Via onderstaande link kun je de bewuste jpg even opzoeken .. wil iemand dat even proberen?
http://s207.photobucket.com/user/Ernst6 ... t=3&page=1
Laatst bijgewerkt door Ernst op 21 sep 2014, 22:03, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Midland 7001 schema

Berichtdoor desperado » 21 sep 2014, 21:52

Hi Ernst,

Klopt dat het een hele lange tijd geleden is, maar ik was diegene die naar de aansturing van de frequentie uitlezing aan het zoeken was. Op de site is het inderdaad na uitvergroten onleesbaar geworden. Misschien een idee om het op een OneDrive te zetten en dat te delen met een link hier op het CB-forum?

73,

Desperado
Avatar gebruiker
desperado
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 271
Geregistreerd: 07 nov 2007, 14:44
Woonplaats: Randstad

Re: Midland 7001 schema

Berichtdoor Ernst » 21 sep 2014, 22:02

lees nog even de bovenstaande post .. ik heb nog een edit gedaan met meer mogelijkheden
Alleen je moet ff proberen of dat werkt daar de upload iets van 7mb was
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Midland 7001 schema

Berichtdoor desperado » 21 sep 2014, 22:17

Ernst schreef:lees nog even de bovenstaande post .. ik heb nog een edit gedaan met meer mogelijkheden
Alleen je moet ff proberen of dat werkt daar de upload iets van 7mb was


Gaat niet zoals je aangeeft, maar met het "show image" icoon, kun je het schema laten zien. Tergend traag wordt hij dan full-size op je scherm gezet. Daarna kun je met de rechter muisknop kiezen voor opslaan als. De opgeslagen afbeelding is ook full-size.

Grote dank!!!!

Edit: heb meteen gezien op het schema dat de frequentie aansturing helemaal niet zo spannend is als ik had gedacht. Tevens is de 5 Kc shift gedaan via een extra varicap, ook niet spannend. Na jaren weer wat geleerd! :D
Avatar gebruiker
desperado
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 271
Geregistreerd: 07 nov 2007, 14:44
Woonplaats: Randstad

Re: Midland 7001 schema

Berichtdoor Ernst » 22 sep 2014, 19:13

Ik heb deze radio zelf ook gehad in de jaren 80.
Hele fijne radio maar wel breedbandig in ontvangst.. maar in die tijd wist je niet beter.
Dat het plaatje tergend traag is komt door de zeer hoge resolutie.
Ik heb eigenlijk nog 2 radio's liggen en dat is een samurai showgun .. die had ik altijd in de auto.. oerlelijk ding maar werkt als een speer.
En verder heb ik nog een lincoln liggen die ik 20 jaar geleden bij dirk gekocht heb (nog steeds in de doos) .. en deze is geheel verbouwd
Ik heb er de chipswitch inzitten .. de lock out print voor het dual watch gebeuren .. en het vco uitbreidings blok wat er bijgeleverd werd om de radio ook op 24mhz te laten werken .

Verder zit er de mrf 497 in met die gekoeld wordt door een temp geregelde ventilator
Bij de kit zat een speciale metalen bak die over de koelvinnen paste en daar zit de coolfan op..

De rogerpiep in qua toonhoogte te verstellen en een schakelaar achterop voor de talkback in en uit te schakelen en nog een externe smeter uitgang .. dat was het wel zo'n beetje..

Toen de ombouw geslaagd was en een en ander helemaal werkte is de radio terug gegaan in de doos en eigenlijk nooit meer iets mee gedaan ..

Verder had ik nog een standaard lincoln die ik versleten heb met zenden en uiteindelijk verkocht..
Maar die versie die ik boven heb liggen heb ik er ooit 3 van gemaakt .. maar ik denk dat die van mij nog de enige is die over gebleven is.

Er moet nog steeds 1 dingetje aan gebeuren .. en dat is de bias afstellen ..
maar om dat te doen moet ik eens een voeding opsnorren en een dummy load... ik heb voor de rest niks meer van 27mc spullen meer .. ahoewel ik nog een piezo dx 354 heb en een turner plus 3b.. beide nog in nieuw staat..
Ik dwaal af .. dus maar weer ff ontopic..
Fijn dat je wat aan het schema hebt .. wees maar zuinig op die radio .. ik heb er met een boemerang op de fm en 21 watt vanuit Haamstede mee naar Engeland gewerkt.
Fijne radio voor de dx.. lekker stabiel ook en geen smd onderdelen
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten