Ham International Puma

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Ham International Puma

Berichtdoor jcva » 20 sep 2014, 22:13

Wie van jullie heeft een Ham Puma (120 kanalen AM/FM bak)
En wie wil en kan daar een foto van maken van de binnenzijde en dan met name achterkant front en de bedrading vanaf de schakelaars.
Ik heb hier zo'n ding liggen, alles lijkt te werken en ik kan niet zien dat er ooit door een hobbyist in gesoldeerd is (zelfs de eindtransistor is nog origineel) maar ik kom wat raars tegen.
1 van de schakelaars is niet bedraad, dit betreft de rechter schakelaar (van voren af gezien) en dit zou de schakelaar van de sell call moeten zijn, ding heeft daarvoor ook een stekker aan de achterzijde.

Maar zoals gezegd, de schakelaar is niet bedraad, er heeft zelfs nog nooit soldertin op gezeten.
Schema moet ik nog even zoeken, het is een PTBM092COX en dat is van oorsprong 40 kanalen AM, later is er af fabriek een FM module en een printje met 2 kristallen voor de kanaal uitbreiding ingezet.

Ik heb in mijn CB jaren eerder zo'n ding gehad en die ook open gehad maar kan me niet herinneren dat dit bij die ook zo was, weet het zelfs vrijwel zeker omdat bij die de schakelaar beschadigd was en ik heb toen gekeken om hem te vervangen. Als daar geen bedrading aan gezeten had dan zou dit me zijn opgevallen.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Ham International Puma

Berichtdoor Gammapooka » 20 sep 2014, 22:49

Weet niet of je wat aan het schema hebt... http://elektrotanya.com/ham-internation ... nload.html
Gammapooka
 

Re: Ham International Puma

Berichtdoor jcva » 20 sep 2014, 22:59

Dat is dezelfde als die staat op cb tricks, is door iemand nagetekend.

Hier staat overigens ook een rogerpiep in en dat heeft de mijne niet.
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten