hoe ver kom ik?

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

hoe ver kom ik?

Berichtdoor haverkamp » 09 maart 2007, 19:41

hallo, ik heb op mijn kamer een alan 78+ hangen met een sirio mobiele antenne op de verwarming geplakt.. tussen de antenne en de bak heb ik nog een lineartje van 80 watt zitten.. nu is mijn vraag: HOE VER KOM IK???? swr staat helemaal perfect.. ik hoor wel mensen lullen uit staphorst en balkbrug en verder(+-30 kilometer) nu heb ik dus die linear erbij gedaan om ook mee te kunnen lullen maar mijn vraag is kom ik daar wel?? ik hoop dta jullie mij kunnen helpen
alvast bedankt.. groeten jesse
haverkamp
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 09 maart 2007, 22:23

Neem een buiten antenne dan heb je die kachel niet nodig en je komt zeker over bij de stations die je nu hoort :!: Met een mobiele ant. op de cv is de kans zeer klein dat je die afstanden haalt. suk6 8) 73 Frank
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor Arthur » 10 maart 2007, 11:05

en als de cv een ringleiding is die door meerdere woningen gaat (zoals bij flats) dan is de kans dat je storing veroorzaakt bij jezelf maar vooral buren groot, zeker met een niet of naulijks gefilterde mobiele linear :!:
Arthur
 

Berichtdoor haverkamp » 12 maart 2007, 10:57

een buiten antenne wil ik wel maar mag neit van mijn ouders:( kameraad van me heeft er wel 1 en die hoort veel meer mensen dan ik en komt ook veel verder..
als ik mijn antenne op de auto plak dan hoor ik ook al veel meer.. ben nu van plan mijn anennete buiten op een ventielatie rooster te plakken.. het verschil tussen binnen en buiten is geloof ik redelijk groot.. als het dan ngo neit beter word ga ik ma een sirio boomerang kopen ma moet die ook massa hebben of kun je die gewoon aan de schutting maken? groeten jesse
haverkamp
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 12 maart 2007, 22:43

Prima alternatief zo'n boomerang ant. moet je wel de lange uitvoering neemen want die werkt wel goed . Nee je hebt er geen extra massa bij nodig want je hebt 1 straler en 1 radiaal en dat is je tegen massa.Wil je wel een beetje afstand draaien dan moet je hem zo hoog mogelijk zetten ,het liefs boven de daken uit v/d huizen .Hier in mijn qth werkt ook iemand met de zelfde ant. en komt met gemak door heel twente hij heeft de hoogte ook een beetje mee ruim 15 meter. Ik hoop dat je er wat aan hebt . Grt Frank
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 150 gasten