27.555

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

27.555

Berichtdoor stevenf » 26 feb 2007, 17:25

Hallo allemaal,

Jaren geleden was ik nogal aktief op de 27.555, verbindingen binnen europa en soms ver daar buiten. Hoe is het tegenwoordig op deze band? Is daar nog wat te horen?
Als ik naar m'n scanner luister op die freq hoor ik niets. Of is mijn scanner met z'n bagger antenne gewoon niet goed.

Of komt het dat de condities gewoon niet goed zijn? Heeft geloof ik te maken met die 11 jarig zonnen cyclus.

Ik zou best wel weer iets willen kopen, maar als ik niets hoor...
stevenf
 

Berichtdoor Arthur » 26 feb 2007, 17:55

er geneurt zeker nog wel wat, maar is nu idd een erg stille periode, afgelopen jaar nog wel veel zuid europa/afrika en canada gehoord.

Maar net als op fm het is wel wat stiller dan vroeger!
Arthur
 

Berichtdoor stevenf » 26 feb 2007, 18:18

bedankt voor je reply.

Hoe zit het met die 11 jarig zonnencyclus? Zitten we nu in een dip? Wat is de verwachting voor het komende jaar?

Met andere woorden is het rustig vanwegen de slechte condities of vanwege dat veel met de hobby zijn gestopt?
stevenf
 

Re:

Berichtdoor Arthur » 26 feb 2007, 18:24

stevenf schreef:bedankt voor je reply.

Hoe zit het met die 11 jarig zonnencyclus? Zitten we nu in een dip? Wat is de verwachting voor het komende jaar?

Met andere woorden is het rustig vanwegen de slechte condities of vanwege dat veel met de hobby zijn gestopt?


Ik weet dat er sites moeten zijn waar condities op terug te vinden zijn, maar het is de condities, tot begin Januari nog regelmatig wat gehoord hier, sindsdien in een dip.
In vroegere jaren was dit mede oorzaak door sneeuwvalluchten etc in centraal europa, maar met de huidige "klimaatverandering" zal het conditionele jaar ook wel anders op de kalender komen denk ik.
Meestal pas eind maart/april dat het weer een beetje gaanbaar was.

Wellicht iemand hier die accuratie conditie en of luchtlaag prognose sites weet????
Arthur
 

Re:

Berichtdoor erik_ark » 26 feb 2007, 18:34

Arthur schreef:
stevenf schreef:bedankt voor je reply.

Hoe zit het met die 11 jarig zonnencyclus? Zitten we nu in een dip? Wat is de verwachting voor het komende jaar?

Met andere woorden is het rustig vanwegen de slechte condities of vanwege dat veel met de hobby zijn gestopt?


Ik weet dat er sites moeten zijn waar condities op terug te vinden zijn, maar het is de condities, tot begin Januari nog regelmatig wat gehoord hier, sindsdien in een dip.
In vroegere jaren was dit mede oorzaak door sneeuwvalluchten etc in centraal europa, maar met de huidige "klimaatverandering" zal het conditionele jaar ook wel anders op de kalender komen denk ik.
Meestal pas eind maart/april dat het weer een beetje gaanbaar was.

Wellicht iemand hier die accuratie conditie en of luchtlaag prognose sites weet????


Kijk eens aan:

http://www.dxinfocentre.com/tropo_nwe.html
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Re:

Berichtdoor Arthur » 26 feb 2007, 18:37

erik_ark schreef:
Arthur schreef:
stevenf schreef:bedankt voor je reply.

Hoe zit het met die 11 jarig zonnencyclus? Zitten we nu in een dip? Wat is de verwachting voor het komende jaar?

Met andere woorden is het rustig vanwegen de slechte condities of vanwege dat veel met de hobby zijn gestopt?


Ik weet dat er sites moeten zijn waar condities op terug te vinden zijn, maar het is de condities, tot begin Januari nog regelmatig wat gehoord hier, sindsdien in een dip.
In vroegere jaren was dit mede oorzaak door sneeuwvalluchten etc in centraal europa, maar met de huidige "klimaatverandering" zal het conditionele jaar ook wel anders op de kalender komen denk ik.
Meestal pas eind maart/april dat het weer een beetje gaanbaar was.

Wellicht iemand hier die accuratie conditie en of luchtlaag prognose sites weet????


Kijk eens aan:

http://www.dxinfocentre.com/tropo_nwe.html


kijk dat is snel...............hey erik leef je nog.....das lang geleden!
Arthur
 

Berichtdoor stevenf » 26 feb 2007, 18:38

Wow, dat ziet er niet veel belovend uit!

Maar komt dit door de dip in het 11 jarig zonnencyclus? Wanneer wordt die top weer verwacht?
stevenf
 

Re:

Berichtdoor erik_ark » 26 feb 2007, 19:41

stevenf schreef:Wow, dat ziet er niet veel belovend uit!

Maar komt dit door de dip in het 11 jarig zonnencyclus? Wanneer wordt die top weer verwacht?


Afbeelding

Als je het zo door zou trekken, zou je zeggen dat er tegen 2010 weer op top zit lijkt me zo.
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 26 feb 2007, 22:10

:!: DX INFO heb je niets aan dat gaat alleen op voor vhf en hoger op 2meter heb je er wel wat aan op 11 niets! Met dx cluster kun je het wel goed volgen waar er condities zijn :arrow: http://www.cluster.dk/
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor erik_ark » 27 feb 2007, 11:52

19-AT-068 Frank schreef::!: DX INFO heb je niets aan dat gaat alleen op voor vhf en hoger op 2meter heb je er wel wat aan op 11 niets! Met dx cluster kun je het wel goed volgen waar er condities zijn :arrow: http://www.cluster.dk/


Oei dat had ik nog niet gezien :wink: . Trouwens http://www.cluster.dk/
is ook een goeie, kijk ik zelf ook op....
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

27.555

Berichtdoor NL1ZZE » 28 feb 2007, 00:40

Heb einde van de middag nog ff geluisterd in de auto en hoorde een paar stations roepen.. oa Frankrijk en Spanje..

was alleen heel zacht.. helaas
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 168 gasten