[Jackson] gedeelte weg vallen zendvermogen

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

[Jackson] gedeelte weg vallen zendvermogen

Berichtdoor teuntje » 19 feb 2007, 10:43

ik heb een probleem met een van mijn jacson's.......na en paar uur tokkele valt mjin vermogen gedeeltelijk weg ,zet ik hem op een andere band dan doet hij het weer normaal,ook als ik hem weer terug zet op band D!!!!!!dus elke keer als de vermogen weg valt moet ik ff naar en andere band gaan ff mike in knijpe en weer terug naar band D
ik heb twee antenne's gebruikt eentje vast op het dak+nieuwe antenne kabel,nu staat mijn antenne achter mijn kabine,ook weer met een nieuwe kabel,allaes is goed uitgedipt (3 streepjes uit de hoek) voor mij is het nu een raatsel
wie heeft hier ervaring mee of weet wat er mis is met die jackson

gr teuntje
teuntje
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 19 feb 2007, 11:04

Wordt de bak niet achterlijk warm na die paar uur tokkelen? Het klinkt toch een beetje als een SWR / eindtrap-probleem, maar dat verklaart weer niet waarom het over is als je van band switched....vaag probleem hoor :?

Over hoeveel vermogen heb je het dan? Met hoeveel zend je uit en naar hoeveel zakt hij terug? Is het na het omschakelen van band weer helemaal terug?
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor teuntje » 19 feb 2007, 23:39

hij is 50 watt en is goed uitgedipt (3 streepje slaat hij uit)
de meter zakt terug ja
maar op en andere band slaat de meter vol uit (op band E)
op band E slaat hij het verst uit in de hoek ook als ik nog niet getokkelt heb!!!
maar als ik echt lang aan het tokkelen ben, moet ik hem ff aan de spijker hangen 15 a20 min want dan helpt het op en andere band zetten niet meer,na die pauze dan gaat tie weer als de brandweer!
dus ik snap het niet zo goed
gr teuntje
teuntje
 

Jackson

Berichtdoor André was » 18 maart 2007, 18:24

Je moet er regelbaar vermogen op laten maken zodat je hem dicht kunt draaien als je het vermogen niet nodig hebt maar let op draai hem nooit helemaal dicht want dan kan je eindtor het ingestuurde vermogen niet kwijt.Ik heb er zelf ook 1 en ik heb hem meestal op een wattje of 5 staan dan word hij niet warm of niks en kun je gewoon blijven tokkelen ook is dit het probleem bij jacksons die door gaan spetteren omdat ze door het teveel aan vermogen veel te warm worden,je moet dat het zelfde zien met een brommer die opgevoerd is als je daarmee constant op zijn top gaat rijden loopt hij ook vast na een tijd.

Mvg André
André was
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 159 gasten