Hf en Multiband setjes

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Hf en Multiband setjes

Berichtdoor 19DT2120 » 08 feb 2007, 18:39

Om de reden dat ik een anders topic niet te veel wil vervuilen heb ik deze geopend.Op de vraag van Remco

Remco Rozenburg schreef:Excuses voor het offtopic gaan:

@19DT2120: Hoe bevalt jouw FT-897? Ik sta op het punt de FT-857D aan te schaffen, zit er al jaren op te azen en het moet er nu maar eens van komen....'k heb er veel over gelezen maar misschien dat jij er nog iets over kwijt wilt? Zoals ik heb begrepen verschillen de 897 en 857D niet bijster veel van elkaar.


Mijn eerste Vraag aan jouw is wat wil je er echt mee gaan doen,HF of ook 6-2M en 70cm er bij (er zijn ook piratenbandjes die boven de hf liggen)????


De 97 is een portabele basis set waarbij je de voeding bij in gebouwt kan worden,of al in zit.De 57 is een mobile set met de zelfde functies als de 97 maar met een kleinere lcd scherm en minder knoppen op de set. dus de knoppen hebben nog meer functies als bij de 97.
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Berichtdoor Remco Rozenburg » 08 feb 2007, 22:17

Bedankt voor het aanmaken van het topic :lol:

Ik heb gewoon een amateurlicentie dus op 2 en 70 zal ik ook ongetwijfeld wel eens uitkomen, het is in ieder geval de bedoeling de set (vast) in mijn auto te monteren, het moet vooral een vervanging zijn van mn President George. Qua looks vind ik de 857D wat aantrekkelijker, maar ik heb ze nooit naast elkaar gebruikt dus vandaar was ik vooral benieuwd naar jouw ervaring met de set. Gebruik je hem basis of mobiel?
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor 19DT2120 » 09 feb 2007, 00:54

Voor mobiel is de 57 toch iets makkelijker te plaatsen.Ik heb hem zelf alleen nog maar thuis gebruikt .
Het is mijn eerste HF set dus hoe het verschil is met andere types die alleen voor hf zijn weet ik niet.
Ik heb wel van horen zeggen dat de 57 en 97 compromis setjes zijn.Zodat je niet het zelfde ontvangst resultaat kunt verwachten als een standaard HF set.

Wat ik nu wel merk is dat ik een paar extra knoppen mis aan de voorkant . Er zijn namelijk functies die je regelmatig gebruikt en dan is het rommelen in de sub menu's wel iets lastiger.
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 151 gasten