Vraag Danita 440 bak.

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Vraag Danita 440 bak.

Berichtdoor djoeri » 05 feb 2007, 20:27

Hallo ik ben nieuw hier op het forum en heb een paar vraagjes.
Ik heb een Danita 440FM bak met een President DV27/Minilog-EXP mobiele antenne van ongeveer 1 meter. (hoort normaal op een vrachtwagen te zitten) Heb de bak en antenne via mijn werk gekregen heb ook een Premier CB1000 met een mobiele kleefvoet antenne staan maar dat was volgensmij nooit een groot succes. Maar de vraag is moet ik die presidentantenne nog uitrichten?? met een SWR meter? er staat wel op de specificatie iets over adjustable SWR (< 1,2:1) en ik kan aan de onderzijde van de antenne wel iets verdraaien.
En nog een vraagje over de Danita 440 bak er zit nog een knop op met 3 standen (CB/PA/MON) dat cb begrijp ik nog want dan werkt je bak normaal maar die andere standen snap ik niet helemaal.

Alvast bedankt Djoeri
djoeri
 

Berichtdoor Arthur » 06 feb 2007, 02:32

hey welkom hier,
Ik was gister diegene uit almere buiten op kanaal 35, je moet gewoon doen wat Gijs tegen je zei, knal er een gpa/antron antenne neer dan kan ik je hier ook horen, of de mobielspriet boven je dak uit.
Ik kan op een mobielspriet hiervandaan ook makkelijk met Gijs en/of Jaap praten dus moet te doen zijn.

Antennes moet je altijd sftellen, heb je er eentje die dat niet kan.......is vaak niet veel soeps, en voor handleiding van je bak gewoon effe google raadplegen, ik weet niet zo uit mijn hoofd wat ie allemaal aan knoppen heeft!

tot horens
Arthur Almere - Buiten
Arthur
 

Berichtdoor djoeri » 06 feb 2007, 08:41

Hey hallo,

Ik was al aan het rommellen om mijn antenne ergens anders op te hangen, heb hem voorlopig aan de regenpijp gebonden zodat ie boven het dak uitkomt. Ben bezig om een steuntje te maken om hem goed op te kunnen hangen. Maar moet de antenne niet geaard worden, vooral zo'n mobiele spriet? (omdat deze normaal vast op de vrachtauto zit en daar aan geaard word) En een vaste antenne is nog zonder kabel en aansluitingen? heb al een beetje lopen surfen voor een grote antenne maar zit er denk ik voorlopig nog niet in het budget :(
En die handleiding heb ik al lopen googlen niet veel kunnen vinden, maar heb wel de fabrikant gemaild en zij willen mij wel eentje opsturen, moet wel uit scandinavie komen maarja :roll:

Groetjes Djoeri

tot horens op kanaal 35 8)
djoeri
 

Berichtdoor djoeri » 15 feb 2007, 08:38

Iemand bekend met het volume van de handmike op te schroeven in je bak?? hoorde dat het met een potmeter kan. Voor een Danita 440 FM.
Heb wel een schema liggen is alleen errug klein :shock: dus moeilijk af te lezen, er staat op dat het voor een danita 440 en 1540 is.
djoeri
 

Berichtdoor erik_ark » 15 feb 2007, 11:42

Misschien dat je hier:

http://www.mods.dk/index.php?ListManual ... her_danita

wat aan hebt. Om de manual te downloaden moet je wel eerst
registreren.

Of deze:

http://www.radiocb.com/main/menus_main/ ... efault.htm
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Re:

Berichtdoor NL1ZZE » 15 feb 2007, 18:00

djoeri schreef:heb al een beetje lopen surfen voor een grote antenne maar zit er denk ik voorlopig nog niet in het budget :(



Een GPA heb je al voor 30 a 35 Euro

dat zijn toch echt goeie antennes! Dat raad ik je ook echt aan om zoiets te nemen dan om te kloten met mobile antennes thuis.

Een Mobile antenne heeft namelijk behoorlijk wat Massa nodig.
en dan geen aarde (draad naar je CV) maar een metalen plaat waar de antenne op staat.. liefst zo groot mogelijk.

Meestal is dat een hoop gekloot om een stuk metaal ergens vast te maken met de antenne erop..

Daarom lijkt mij het beste om een voor een GPAtje te kijken..
2 klemmen aan de muur.. stukje pijp die net iets boven de nok van het dak uitsteekt (of hoger natuurlijk :)) en dan die GPA erop.

dan haal je zeker wel 40 Km omtrek met 4 Watt

Martijn..!
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Re:

Berichtdoor djoeri » 16 feb 2007, 09:06

Een Mobile antenne heeft namelijk behoorlijk wat Massa nodig.
en dan geen aarde (draad naar je CV) maar een metalen plaat waar de antenne op staat.. liefst zo groot mogelijk.

Meestal is dat een hoop gekloot om een stuk metaal ergens vast te maken met de antenne erop..
Martijn..!


@martijn:Ik heb een steuntje gemaakt zie ook mijn andere topic over mijn antenne:
http://www.cbforum.nl/viewtopic.php?t=791
Ik moet er alleen nog een plaatje op maken. maar het zenden is wel verbeterd (de ontvangst bij andere en bij mij) zie verdere info in het andere topic. En ik ben nog wel op zoek naar een andere antenne maar het heeft nog even geen prioriteit. Maar komt er wel :)


@erik: bedankt voor het schema het is dezelfde die ik ook bij mijn instructieboekje heb alleen bij deze heb je een vergrootglas nodig :shock: . En de schema's op mijn pc zijn wat makkelijker te lezen.
Maar ik ben wel een monteur maar ben niet super elektrotechnisch aangelegd, weet jij ook waar ik het volume voor mijn modulatie kan opschroeven? Als het niet kan is het jammer dan moet ik maar naar een andere mic gaan zoeken.

Djoeri
djoeri
 

Re:

Berichtdoor erik_ark » 16 feb 2007, 15:03

djoeri schreef:
Een Mobile antenne heeft namelijk behoorlijk wat Massa nodig.
en dan geen aarde (draad naar je CV) maar een metalen plaat waar de antenne op staat.. liefst zo groot mogelijk.

Meestal is dat een hoop gekloot om een stuk metaal ergens vast te maken met de antenne erop..
Martijn..!


@martijn:Ik heb een steuntje gemaakt zie ook mijn andere topic over mijn antenne:
http://www.cbforum.nl/viewtopic.php?t=791
Ik moet er alleen nog een plaatje op maken. maar het zenden is wel verbeterd (de ontvangst bij andere en bij mij) zie verdere info in het andere topic. En ik ben nog wel op zoek naar een andere antenne maar het heeft nog even geen prioriteit. Maar komt er wel :)


@erik: bedankt voor het schema het is dezelfde die ik ook bij mijn instructieboekje heb alleen bij deze heb je een vergrootglas nodig :shock: . En de schema's op mijn pc zijn wat makkelijker te lezen.
Maar ik ben wel een monteur maar ben niet super elektrotechnisch aangelegd, weet jij ook waar ik het volume voor mijn modulatie kan opschroeven? Als het niet kan is het jammer dan moet ik maar naar een andere mic gaan zoeken.

Djoeri


Als je geen lijst hebt met welke potmeter voor wat is, of als het niet
staat aangegeven op de printplaat wordt het lastig denk ik.
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 170 gasten