Waarom heb jij een CB/Bakkie

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Waarom heb jij een bakkie/CB???

- Voor de locale tokkel?
122
36%
- Om mee te DX'en?
102
30%
- Voor de vossenjacht?
22
7%
- meer dan 1 ik ben gewoon 27mc verslaafd!
92
27%
 
Totaal aantal stemmen : 338

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor wttoontje » 25 maart 2014, 22:50

Hey Plientjebr.

Ja,.. mensen plakken nogal snel ergens een stickertje op,... das gewoon een vooroordeel.
Nergens niks van aantrekken hoor, ik weet er alles van.
Ik ben al anderhalf jaar werkeloos, kan ik ook niks aan doen, mijn werkgever ging op de fles.
Dus ik zocht op mijn zoldertje mijn oude zendspullen op en zette een antenne op het dak.
Dus ik hoor nu ook tot het groepje mensen die een stickertje hebben.
Heb je een bakkie dan ben je al snel veroordeeld, kamper, werkeloze, en meer van dat fraais.
Maar mensen zijn nou eenmaal geneigd om ergens een stempel te drukken op iets waarvan ze niks weten.
Ach, zalig zijn de armen van geest, denk ik dan.
Plientje, laat je niet gek maken door de onwetenden, blijf lekker tokkelen en heb plezier in de hobby.
Er is niks mooiers als het communiceren met andere mensen, het geeft veel warmte als je je eenzaam voelt, tenminste, zo ervaar ik dat.
Of je nou een huis hebt van twee miljoen en een bak van 1000 euro, of je hebt een woonwagen en een bakkie van 35 euro van Marktplaats, het maakt totaal niks uit.
Gezellig met anderen kunnen praten, via de antenne, daar kan internet NOOIT tegenop, maar de zendhobby is een beetje vergeten,... gelukkig.
Waarom zeg ik dat ?,.. nu is het wat rustiger op de band en hebben we meer kans op een mooie verre verbinding.
Alleen jammer dat je in Groningen woont en ik in Nuenen, ( dat is vlak bij Eindhoven ) met jouw brave vermogen van 4 watt zul je dat niet halen op fm.
Ik had je graag eens gesproken via de 11 meter, helaas kan dat niet, dus bij deze,... ( toch weer dat verdomde internet ) 55 ers en 73ers.
Thanks for the QSO
wttoontje
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor plientjebr » 26 maart 2014, 09:30

Wttoontje, ik heb een pb gestuurd, anders is het zo off topic.......
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor MikeBravo » 26 maart 2014, 14:22

Hét Drentse Station schreef:Er is in de meeste regio´s nog mc verkeer zat...wel zaak om een goede antenne te hebben. Het is niet meer zo dat er per straat 3 stations zitten zoals midden jaren 90 :)


Je mag hier al blij zijn als er 3 in één dorp zitten. In de regio binnen een straal van 10 km kan je ze op één hand tellen die je regelmatig hoort.
Gr,
Marcel
Morgen besteld, vandaag in huis
(PF9ZX, MikeBravo, 19MB255 | http://www.pf9zx.nl)
MikeBravo
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 453
Geregistreerd: 21 aug 2011, 01:17
Woonplaats: JO22OQ

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Ger » 26 maart 2014, 22:02

Ik denk dat er in mijn QTH hooguit 10 stations zitten. En we hebben hier momenteel ongeveer 76.500 inwoners.
19CQ51

Yaesu FT-950 / Yaesu FT-897D / Yaesu FT-817ND / Yaesu FT1XD / Yaesu FT-60E / Albrecht AE-2990 AFS / TYT MD-390 / President Jackson II
Diamond BB7V / Solarcon A99 / HyEndFed 10-20-40 / Diamond X50-N / Diamond HF20FX / Diamond HF40FXW / MFJ-1899t / Magnum LRD-1012 High Gain / K40

http://pd1evp.simpsite.nl
https://www.facebook.com/pd1evp
http://www.twitter.com/pi4cq
https://www.facebook.com/charliequebec.net
Ger
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 269
Geregistreerd: 08 mei 2013, 22:33
Woonplaats: Schiedam

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor plientjebr » 27 maart 2014, 07:21

Dan heb ik hier toch maar even geluk in Groningen :D
Redelijk veel stations en er blijven er ook nog steeds weer bij komen.

Als ik de mensen vraag waarom zij een bakkie hebben hoor je toch vaak dat het vroeger
zo leuk was en dat ze uit nieuwsgierigheid de boel weer eens hebben aangesloten.
Gelukkig blijft het ook aangesloten bij de meesten :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Delta Hotel » 25 mei 2014, 12:18

Vind het gewoon leuk om lange afstanden te maken ,maar ook zeker veel luisteren , heb me met de kerst vorig jaar een FT 897 aangeschaft en ben er nog steeds heel blij mee !!
Yaesu FT - 897

Sigma Mantova Turbo 8
Diamond X510N
Delta Hotel
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 05 okt 2012, 16:47

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor #Eric# » 16 jun 2014, 13:07

MikeBravo schreef:
Hét Drentse Station schreef:Er is in de meeste regio´s nog mc verkeer zat...wel zaak om een goede antenne te hebben. Het is niet meer zo dat er per straat 3 stations zitten zoals midden jaren 90 :)


Je mag hier al blij zijn als er 3 in één dorp zitten. In de regio binnen een straal van 10 km kan je ze op één hand tellen die je regelmatig hoort.


Kijk... een goeie antenne, kreeg al zo'n idee. Zit hier met het goedkoopste mobiele pruts-sprietje me af te vragen of er uberhaupt nog iemand op de 11 meter zit maar dat verklaard misschien wat. Al betere antenne in bestelling.

In ieder geval weer een station erbij, regio schiphol.
- Albrecht AE5890EU
- Sirio Boomerang
#Eric#
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 16 jun 2014, 12:47

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor plientjebr » 16 jun 2014, 13:13

Hoi Eric,welkom :D

Ik werk hier met mobiele spriet en ook met een basisantenne.
Op beiden ontvang ik goed, maar met de mobiel antenne kan ik niet
echt ver weg komen met zenden.....

Luisteren is ook al leuk.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor #Eric# » 16 jun 2014, 13:35

Thanks!

Misschien is er wat meer activiteit in die regio, heb hier letterlijk alleen zaterdag een (waarschijnlijk) verdwaalde truckster gehoord op 19 en verder echt helemaal niets (scan af en toe 120 kanalen af). Mid-eighties was dat wel ff anders, toen zelf nog zitten solderen om 'alpha-kanalen' op 22 kanaals bakkie te hebben zodat je wat meer lege kanalen had.
- Albrecht AE5890EU
- Sirio Boomerang
#Eric#
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 16 jun 2014, 12:47

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Hunter » 04 sep 2014, 21:36

Waarom een bakkie?
Oude tijden laten herleven!
Tussen +/- 30 en 25 jaar geleden heel actief geweest, toen nog bij m'n ouders thuis.
Nu zelf de kinderen de deur uit ( nu rond de 23 jaar) en maar weer begonnen, al is het nu veel rustiger op het frequent dan toen. :D
Toch weer leuk om te doen.
Basis - Superstar SS6900N V6 + President George + Superstar 3900 Black --- GPA
Mobiel - Danita 640 --- Sirio Carbonium --- DV 27
Aqua - Superstar --- DV 27
Avatar gebruiker
Hunter
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 03 sep 2014, 21:20
Woonplaats: Onder mijn antenne

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor 14 WAC 001 » 16 sep 2014, 15:15

Ik heb al en bakkie vanaf 1970 en ik ben er echt aan verslaafd, maar o o o wat is het toch leuk en gezellig praten met iedereen
door de jaren heen ben ik ook weleens gestopt met de radio omdat ik toen met me studdie bezig was maar daarna weer op gepakt.
Door de jaren is er heel veel veranderd de pc is erbij gekomen skype en msn, dus helaas vielen toen een heleboel mensen weg.
En de top jaren waren de begin jaren 80 met drie keer niks kon je gewoon met America kletsen of met Canada we zaten toen op de 27.805 usb of op 26.285 usb en gingen dan naar de 26.305 usb toe, geweldig wat een tijd was dat met Jan en Hennie uit Canada praten jemig wat een tijd was dat zeg.

Maar helaas zijn de tijden veranderd, al moet ik wel zeggen dat de 27 mc weer in opkomst is en dat is maar goed ook.
Ook heeft de pc hier een steentje bij mee geholpen , ik denk alleen al aan het programma Teamspeak 3 je hoeft niet meer een radio te hebben, je zal maar eens ziek zijn en niet voor je radio kunnen zitten , nou niet zo erg er zijn mensen die dan een gateway op gezet hebben en dan kan je daar gebruik van maken.
Toen ik in 1985 ernstig ziek werd, heb ik hier heel veel gebruik van gemaakt, ik kon amper me bed uit en ik was heel erg blij dat ik teamspeak had het was voor mij een deur naar buiten toe, Ik had zelfs me radio naast me bed staan en kon dan s nacht naar de radio luisteren.

In het begin had ik een asthon 22 kanalen bak daarna een pony daarna een betatec 100 en toen kwam het grote werk er aan .....lol
een galaxy saturn, een president Ronald een generale electrice en een hamjubo internationale, na bijna alles weer verkocht te hebben omdat ik met me studdie bezig was hield ik alleen de ham jumbo internationale en de betatec 100 over en gingen in de kast.
Pas weer in 1980 pakte ik de hobby weer op en het was er nog steeds gezellig.
In 1983 ging ik verhuizen en toen ik eenmaal verhuist was ging er gelijk weer een mast op het dak een moonraker met 8 radialen, ik wilde gehoord worden hahahaha en dat lukte ook
Iemand vertelde mij over de 20-40-80 meterband geweldig zeg leuk om naar te luisteren, maarja ik had toen alleen nog maar een galaxy saturn net nieuw gekocht en was hier apen trots op, hij vertelde mij dat hij iemand kende die een decametrique te koop had staan en dat hij een galexy saturn weer terug wilde hebben .
Zijn radio was een kenwood 440 ts, ik heb hem toen geruild en ik moest er wat geld bij leggen, en dat heb ik ook gedaan.
Ik werk nu nog steeds met de zelfde radio en ik luister nog steeds uit naar Nederlanders en ik vind de 11 meter na al die jaren nog steed leuk om te doen.
Ik heb ook weer een galexy saturn, en een superstar 3900 HEPF ouwe liefde vergaat niet hahahaha momenteel kan ik het programma teamspeak 3 niet gebruiken omdat de internet verbinding te slecht is, ben al blij dat ik skype heb.
Maar zodra als ik weer thuis kom dan hoop ik weer gebruik te maken van teamspeak 3 en als ik helemaal weer beter ben dan weer gewoon op de radio

Met vr.gr.14WAC001 Ludo
14 WAC 001
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor 19-DT-170 » 16 sep 2014, 15:50

Hoi Ludo,

Dank je wel voor je mooie verhaal.
Alleen ergens klopt er iets niet in de datums.. In 1985 had jij al teamspeak?
1985 was net de tijd van Viditel ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Viditel ),
en mocht je blij zijn als je 1200Baud asymmetrisch haalde over je telefoonlijn.
Van internet was toen nog helemaal geen sprake.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor 14 WAC 001 » 17 sep 2014, 16:40

Klopt helemaal ik had het ook anders moeten vooemuleren pas na een lange tijd later kregen we pas teamspeak, niet te min het was een
leuke tijd.en ik heb toen van alles geprobeerd op de fiets in de auto op een boot en zelfs met paard en wagen en op de moter
we moesten alles uitproberen en het leuken was dat het nog werkte ook.
Maar wat er ook gebeurd ik vind het toch nog leuk om op de 11 meter uit te komen, het is en blijft een verslafing hahahaha.

garoeten Ludo
14 WAC 001
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor rdkraker » 09 jan 2015, 22:28

Lekker stoeien met antennes en draadjes en kijken of je nog verder kunt komen. De tokkel vind ik leuk, maar het gaat mij in basis om de techniek. Daarom heb ik ook niets met programma's als teamspeak, anders dan dat t handig kan zijn. Maar een programmaatje installeren kan iedereen en de internetverbinding ligt er al. Leuke is gewoon om een verbinding door de lucht ga maken, van A naar B, zover mogelijk zonder dat er een infrastructuur bij komt kijken :)
rdkraker
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Bubbe » 10 jan 2015, 15:02

Waar ligt de grens van lokaal . Vind 50 km door de lucht niet echt meer lokaal hoor
Bubbe
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 40 gasten