(te) zachte modulatie

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

(te) zachte modulatie

Berichtdoor satcom » 22 mei 2007, 20:41

ik sprak vanavond met iemand uit papendrecht met m'n zelfgemaakte draaddipool en die zij dat ik erg zacht moduleerde terwijl ik de mice bekand ik m'n keel had en de longen uit m'n lijf schreeuwde

kan het zijn dat de r van m'n antenne slecht is en dat als straks eenmaal m'n gpa hangt dat het over is of moet ik de modulatie van m'n bak opschroeven ik heb een satcom scan 40 f

als ik de modulatie moet opschroeven in m'n bak welke potmeter moet ik dan hebben en kan ik hem zomaar opschroeven of zit daar een limit aan hoever ik mag draaien

:?: :?: help aub!!
satcom
 

Re: (te) zachte modulatie

Berichtdoor RamsesIV » 23 mei 2007, 17:08

Hé, is het een originele mike? Mike-Gain (Micro-volume) helemaal opengedraaid? Swr beetje in orde? I know, basic stuff, but did you check?
Laatst bijgewerkt door RamsesIV op 04 jun 2007, 13:39, in totaal 1 keer bewerkt.
RamsesIV
 

Berichtdoor satcom » 23 mei 2007, 18:12

toen ik hem kocht kreeg ik er een mice bij maar ik denk niet de orginele en de swr is 1.1 rf gain + mice gain staan open m.comp staat aan dus

vanavond zet ik effen een plugje van een president mice over mischien is het dan beter

ik las op een ander forum dat ook al is de swr van een antenne goed hoeft de R dat nog niet te zij en ik werk met een zelfbouw draaddipool
satcom
 

Berichtdoor satcom » 23 mei 2007, 20:10

het probleem is zo goed als opgelost het lag aan m'n mic!

ik heb een president mic ofer gezet naar vierpolig en getest met iemand in dorrecht die zij dat ik met de nieuwe beter te horen was

bedankt voor de reakties
satcom
 

Upd: (te) zachte modulatie

Berichtdoor RamsesIV » 04 jun 2007, 13:40

Have a lot of fun with it!
RamsesIV
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 199 gasten