Een prutser is de kluts kwijt...

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Een prutser is de kluts kwijt...

Berichtdoor Villa » 13 jun 2019, 10:32

Mooie 'nostalgische' verhalen in dit topic 😊

En Jacobus... Heb je al vorderingen gemaakt ?
Ik ben benieuwd 😉
--------------------------------
Afbeelding
--------------------------------
27mc is nostalgie
Locatie : Westland
--------------------------------
Groet, Andres
Avatar gebruiker
Villa
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 29 okt 2018, 03:36

Re: Een prutser is de kluts kwijt...

Berichtdoor Peter-dx » 13 jun 2019, 22:52

Mooi en herkenbaar verhaal, wanneer je zin hebt kom je gewoon naar Keent 14 tm 21 September daar kan je gebruik maken van alle radio's die er staan, 27mc en amateurbanden zijn geen probleem. Dus gezellige klets in Brabant (na bij Ravenstein) ben je welkom!
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Een prutser is de kluts kwijt...

Berichtdoor Villa » 17 jun 2019, 09:03

Peter-dx schreef:Mooi en herkenbaar verhaal, wanneer je zin hebt kom je gewoon naar Keent 14 tm 21 September daar kan je gebruik maken van alle radio's die er staan, 27mc en amateurbanden zijn geen probleem. Dus gezellige klets in Brabant (na bij Ravenstein) ben je welkom!


Wat houdt dat precies in 'Keent'
Ik ben eventueel ook wel geïnteresseerd 😉
--------------------------------
Afbeelding
--------------------------------
27mc is nostalgie
Locatie : Westland
--------------------------------
Groet, Andres
Avatar gebruiker
Villa
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 29 okt 2018, 03:36

Re: Een prutser is de kluts kwijt...

Berichtdoor Peter-dx » 26 jun 2019, 19:24

"Keent" dat is een oud vergeten vliegveld in de buurt van Ravenstein/ Grave . Vroeger was het Gelderland en nu Brabant.
Tijdens Market Garden is dit vliegveld gebruikt om materieel te dumpen voor de opmars naar Arnhem. Ik wil het verhaal rond om
Market Garden en Keent nog wel in een andere topic vertellen als daar interesse naar is :D

14 t/m 21 Sept worden daar verbindingen gemaakt met de hele wereld op amateur banden en 27mc, het leuke is dat je mag uitkomen op amateur banden in het bijzijn van een gelicenceerde amateur. Tevens naast het zenden is er tijd voor Bbq, een drankje en de gezelligheid. De speciale call is PH75MG en te vinden op google.

Vragen of andere opmerkingen hoor ik het graag !
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Een prutser is de kluts kwijt...

Berichtdoor Jacobus » 01 jul 2019, 21:20

Ondertussen in Oost-Brabant...

Het was echt niet bedoeling. Ik had me zo voorgenomen om het niet te doen. Ik geloof zelfs nog dat ik het gezegd had hier. Maar het is mislukt.

Het kwam allemaal omdat ik naar de Radiomarkt in Oisterwijk ging. (op hemelvaartsdag) Ik trof daar een regenachtig veld met tal van kraampjes die alles verkochten, behalve wat ik zocht. Namelijk een goedkope 2e hands antenne. Precies zo een als jullie me hadden aangeraden. Een venom 1/2 Golf.

Maar waar ik op dat veld ook zocht, ik trof maar één persoon aan die antennes verkocht en hij legde me uit dat deze markt vooral voor de serieuze radio-amateur was. 27mc spul had ie niet. Teleurgesteld liep ik terug naar mijn auto. Ik had onderweg naar deze markt natuurlijk mijn spriet op mijn auto gezet en sloot dit alles weer aan. Plots klonk door mijn radio kraakhelder: "Hé buurman!!" ik schrok op, want ik reed al enkele dagen met die spriet op mijn dak (little Will) en ik had nog nooit zo'n goede ontvangst gehad.

Buurman?!? Ik keek op en zag naast me een auto staan met een antenne op het dak waar mijn sprietje bij verbleekte. Ik zag direct, dit is een pro!! Ik denk, mooi, tijd voor een praatje. En misschien weet je het nog wel, dat ik al 2 jaar op en af aan het prutsen ben en had in al die tijd geen enkel gesprek gevoerd. Dus vanuit mijn auto keek ik mijn buurman aan en kneep de microfoon in en begon een heel verhaal af te steken over mijn 27mc avonturen tot nu toe.

De man fronste. Hij zei iets terug. Ik liet mijn mike los en hoorde hem zeggen dat ik niet 'moduleerde'.

Ik denk 'WAT!!'

"Ik hoor je niet.", hoorde ik hem zeggen.

Ik draai als een idioot mijn raam naar beneden. Hij deed hetzelfde.

"Zeg nog eens wat", dus ik zei nog wat. En luisterde naar zijn radio, maar ik hoorde inderdaad niks. Hij kwam met tal van mogelijke opties. Dat wat we konden uitproberen, probeerden we uit. Maar niks. NIKS!!

We namen afscheid. Ik bedankte hem voor zijn hulp. En onderweg naar huis, dacht ik aan al die keren dat ik als een roepende in de microfoon contact probeerde te leggen. Blijk ik achteraf een roepende in de woestijn te zijn geweest.

Datzelfde weekend naar cbshop. Ik vertel mijn verhaal. De man achter de balie neemt mijn bakkie over en sluit het ding aan. (precies hetzelfde ritueel wat we 2 jaar geleden ook hadden gedaan) Hij zendt, maar we horen niks. Hij sluit andere microfoons aan. Geen verschil. Hij probeert nog wat andere dingen. Niks hielp.

Daar stond ik. Gefrustreerd.

En toen zei ik de legendarische woorden.. "Hoe duur is je goedkoopste bakkie"

Gadverdarrie.. wilskracht van een dropveter.

Even later sloot ik voor de deur van de cbshop een gloednieuw bakkie aan. Het goedkoopste model wat ie had.

Toen reed ik naar huis. Ik riep op kanaaltje 19 "RadioCheck Please Copy", want tja.. weet ik veel. Ik wachtte ... En toen.. het wolkendek trok open.. een lichtstraal daalde neer op mijn auto en alles om me heen leek te vertragen..

"Je kom hier kraakhelder binnen kerel, assof je naast me sit", zei een Haagse stem. (Engelengezang met wel een erg westers accent)

Ik geloofde mijn oren niet. Na 2 *$%^% jaar, tal van zelfgemaakte antennes, verschillende posities in en rond mijn huis... had ik eindelijk contact.

Natuurlijk wist ik niet waarover ik het moest hebben. En dus kwamen we niet verder dan 'Waar rijd jij nu dan?" en "hoe goed is mijn ontvangst", wat een domme vraag was, want dat wist ik al. Na zo een zin of vier uitgewisseld te hebben, hield ons gesprek op. Beetje anticlimax.

Ondertussen ken ik iemand die iemand kent die een broer heeft met een buurman die een 1/2 golf antenne had liggen en voor twee tientjes weg wilde doen. Die ligt sinds een week in mijn schuurtje te wachten tot ik over een maand of wat tijd heb om aan te sluiten. (Wat nog een uitdaging gaat worden, daar ik hem niet direct permanent aan mijn huis wil bevestigen)

Ondertussen heb ik dus al meer geld uitgegeven dan ik van plan was. vijftig euro little wil, zestig euro bakkie, twintig euro antenne. En dat allemaal om te kijken 'of ik het nog leuk vind' en 'of er nog iets te doen is op de 27mc.'

Gaat dat bij jullie ook zo?

Ik heb die Keent in mijn agenda gezet.
Avatar gebruiker
Jacobus
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 20 aug 2016, 13:33

Re: Een prutser is de kluts kwijt...

Berichtdoor Pjotr » 01 jul 2019, 22:13

Pracht verhaal Jacobus, had je bakkie het gedaan zou je dit niet met ons hebben gedeelt. :twisted: :wink:
Hopelijk vind je het plezier nu weer snel terug. :D

Zodra ik duidelijkheid heb over of je nu wel of niet een Mike mag vasthouden tijdens het rijden, zet ik mijn setje mss weer terug in de auto. (Veel tegensprekende berichten) En wie weet spreken we elkaar nog eens. Omgeving Veghel.

Keent probeer ik ook te bezoeken, is niet zover hiervandaan en historisch gezien heeft het ook mijn interesse.
Pjotr
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 20 jul 2015, 20:20
Woonplaats: Veghel

Re: Een prutser is de kluts kwijt...

Berichtdoor Remco Rozenburg » 02 jul 2019, 05:56

Jij moet schrijver worden, Jacobus, of ben je dat al?
Heerlijk verhaal en het bracht een grote grijns 😂
Hopelijk tot in Keent!
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Een prutser is de kluts kwijt...

Berichtdoor Jacobus » 14 sep 2019, 13:57

Dat Keent gebeuren, dat begint vandaag toch? Waar moet ik heen? Is er een adres?
Avatar gebruiker
Jacobus
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 20 aug 2016, 13:33

Re: Een prutser is de kluts kwijt...

Berichtdoor nl1vkl » 15 sep 2019, 08:57

Nog gevonden? Het exacte adres weet ik niet maar het kan bijna niet missen als je door Keent komt en wat om je heen zoekt naar antennes. Keent is een klein buurtschap tussen Overlangel en Grave. Aantal straatjes is op 1 hand te tellen. ;)

PS. heb je ook een basisantenne staan? Heb je helaas nog niet getroffen op 1 van de kanalen, moet toch te doen zijn Uden <-> Uden. Heb nu alweer een tijdje 24/7 packetradio draaien, je zult misschien het gepiep van mijn node op kanaal 24 al wel gehoord hebben. :wink:
Dave - NL1VKL @ NL3VKL.NBO.NLD.EU
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NL3VKL/NL5VKL CB DX AX.25 Gateway - QRV @ 27.235 Mhz FM / 1200bps - https://nl5vkl.mijndingen.nl
nl1vkl
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 22 sep 2012, 13:58

Re: Een prutser is de kluts kwijt...

Berichtdoor Peter-dx » 20 nov 2019, 22:39

Hebben genoeg aanloop gehad in Keent , bedankt!
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Vorige

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten