Aanschaffen nieuwe SSB bak.

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Aanschaffen nieuwe SSB bak.

Berichtdoor danyboy » 08 feb 2019, 23:10

Allen al bedankt voor het meeleven hier, ik ben ondertussen wat gaan rondneuzen voor eventueel een tweedehands HF toestel maar over het algemeen zijn de meeste al ruim 20 jaar of meer en vraagprijs is 400 a 500 euro. Nu ben ik echter ook naar de nieuwe toestellen gaan zien en voor wat ik het gebruik kom ik op twee aardige toestellen uit, nul. de Alinco DX-SR8E en de Yaesu FT-450D. Denk dat ik wat ga verder sparen voor zoiets, we hebben toch nog even tijd op betere propagatie.
danyboy
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 13 jul 2018, 14:57

Re: Aanschaffen nieuwe SSB bak.

Berichtdoor Ernst » 09 feb 2019, 00:50

De reden van deze opmerking is dat mijn SS 9900 ook zijn nukken heeft. Als je die in frequentiemode gebruikt, en je verdraait in stappen van 1 kHz of kleiner, dan onthoudt hij dat, en heb je niets meer aan de kanalenmode



wat ik me dan afvraag als je de bak op kanaal 14 zet en dan naar vfo mode gaat en de bak op 27.125 zet dan zou het toch goed moeten komen als je daarna weer terug schakelt naar de kanalen modus.

Is dit al gerobeerd?
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Aanschaffen nieuwe SSB bak.

Berichtdoor nl0rpp » 12 feb 2019, 07:39

Klopt Ernst,zoals je zegt. Het is een bekend nadelig trekje van de SS9900.
Het beste is als je een SS9900 koopt, instellen zoals je wilt, programmering opslaan op je pc .
Als een aantal kanalen "fucked up" zijn kan je een reset doen,alle kanalen komen weer terug zoals ze moeten zijn en daarna je file weer in je SS9900 proppen.
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen.

http://www.pa3hgt.nl

2 President Veep 40 ch am/fm , President Jackson Classic 6 bander/HR2600 met chipswitch/Lincoln 1 ,HAM International Jumbo 3/Multimode 3/Viking 3,Midland 7001 MK2 & MK3,2 President Jackson 2 chrome/JFK Chrome/Franklin/Adams met Maurer mod,Dirland DSS9000F,Excalibur 2002,President George :mrgreen: .RVS spriet 2,50 mtr met SGC SG230 tuner.

Afbeelding
Avatar gebruiker
nl0rpp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 04 sep 2006, 01:00
Woonplaats: Den Haag

Vorige

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten