Is er op USB/LSB wat te doen ?

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Is er op USB/LSB wat te doen ?

Berichtdoor Patrick955 » 25 apr 2007, 15:05

Hallo,

Na een aantal jaren niet meer actief te zijn geweest (buitenland) heb ik de boel eens onder het stof vandaan gehaald en wat nieuw spul erbij. (zoals een PL)

Ik werk nu met een President Lincoln met 11 watt op FM (regelbaar). Staande golf is goed, op kanaal 1 ongeveer 1:1 op kanaal 40 1:1.2 met een midland 5/8 gpa antenne met een 11 meter tophoogte. Dit word morgen ongeveer 17 meter, spoelhoogte is dan 11 of zo.

Op de FM haal ik savonds met gemakt 50/60 kilometer, maar nu mijn vraag. Ik luister veel uit op de SSB maar werkt daar eigenlijk wel iemand op ? Ik heb de hele dag de bak op 27.555 staan, maar ook daar helemaal niets. Vreemd omdat dit nu juist over afstanden een beter resultaat geeft.

Waarom gebruiken zo weinig mensen LSB/USB of ligt het aan mij ? Of luister ik op de verkeerde frequenties, ik laat hem meestal over de \"gewone\" 40 kanalen USB scannen.

De bak is goed, testen met SSB zijn prima.

[edit]Verplaatst naar het goede forum gedeelte door erik_ark[/edit]
Patrick955
 

Berichtdoor Patrick955 » 27 apr 2007, 00:46

Hoi,

Blijkbaar is er op USB/LSB net zoveel te doen als hier, jammer.
Patrick955
 

Berichtdoor Ernst » 27 apr 2007, 01:03

hoi

het ligt er aan of de condities een beetje goed zijn
het beste resultaat heb je bij zons ondergang op het moment
en hoe het gesteld is met de propagaties weet ik niet
het lijkt er op dat de band niet open is .. omdat je niks hoort

ik heb ff gezocht op google en idd de band is niet open .. de meeste amateurs hebben hun ssb spul in de kast staan .. hopende op betere tijden :)

m vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Is er op USB/LSB wat te doen ?

Berichtdoor Wintertje » 27 apr 2007, 16:02

Patrick955 schreef:Hallo,

Na een aantal jaren niet meer actief te zijn geweest (buitenland) heb ik de boel eens onder het stof vandaan gehaald en wat nieuw spul erbij. (zoals een PL)

Ik werk nu met een President Lincoln met 11 watt op FM (regelbaar). Staande golf is goed, op kanaal 1 ongeveer 1:1 op kanaal 40 1:1.2 met een midland 5/8 gpa antenne met een 11 meter tophoogte. Dit word morgen ongeveer 17 meter, spoelhoogte is dan 11 of zo.

Op de FM haal ik savonds met gemakt 50/60 kilometer, maar nu mijn vraag. Ik luister veel uit op de SSB maar werkt daar eigenlijk wel iemand op ? Ik heb de hele dag de bak op 27.555 staan, maar ook daar helemaal niets. Vreemd omdat dit nu juist over afstanden een beter resultaat geeft.

Waarom gebruiken zo weinig mensen LSB/USB of ligt het aan mij ? Of luister ik op de verkeerde frequenties, ik laat hem meestal over de "gewone" 40 kanalen USB scannen.

De bak is goed, testen met SSB zijn prima.

Aan het eind van de middag hoor ik geregeld Zuid-Europa. Afgelopen weekend Italië en Spanje knalhard S9. Condities zijn nog niet optimaal, maar Zuid-Europa en ook Oost Europa is goed werkbaar. Ik werk met een Jackson en een Double Bazooka draadantenne. Die antenne hangt net boven de dakgoot aan de zijkant van mijn woning, dus...
Succes en geduld.

[edit]Verplaatst naar het goede forum gedeelte door erik_ark[/edit]
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Is er op USB/LSB wat te doen ?

Berichtdoor Wintertje » 29 apr 2007, 11:39

Patrick955 schreef:Hallo,

Na een aantal jaren niet meer actief te zijn geweest (buitenland) heb ik de boel eens onder het stof vandaan gehaald en wat nieuw spul erbij. (zoals een PL)

Ik werk nu met een President Lincoln met 11 watt op FM (regelbaar). Staande golf is goed, op kanaal 1 ongeveer 1:1 op kanaal 40 1:1.2 met een midland 5/8 gpa antenne met een 11 meter tophoogte. Dit word morgen ongeveer 17 meter, spoelhoogte is dan 11 of zo.

Op de FM haal ik savonds met gemakt 50/60 kilometer, maar nu mijn vraag. Ik luister veel uit op de SSB maar werkt daar eigenlijk wel iemand op ? Ik heb de hele dag de bak op 27.555 staan, maar ook daar helemaal niets. Vreemd omdat dit nu juist over afstanden een beter resultaat geeft.

Waarom gebruiken zo weinig mensen LSB/USB of ligt het aan mij ? Of luister ik op de verkeerde frequenties, ik laat hem meestal over de "gewone" 40 kanalen USB scannen.

De bak is goed, testen met SSB zijn prima.

[edit]Verplaatst naar het goede forum gedeelte door
erik_ark[/edit]


Patrick, nu (11.22 uur) op de triple 5 weer super condities!
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Berichtdoor Tincu » 03 mei 2007, 21:33

Vrijdags en zaterdags na 12 uur snachts (dus eigenlijk zaterdags en zondags) is er in het noorden vaak een rondje op de 655 (of 665.... sorry blond).

Omdat hier het spul tijdelijk opgeborgen staat weet ik niet hoe actief het er op dit moment is.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 03 mei 2007, 21:44

655 (of 665.... sorry blond).

Geeft niets is het is maar 10khz (1kanaaltje) :wink:

:!: ps leuke site van jullie :roll:
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 142 gasten