Gebruik van mobiele bak en handset

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Gebruik van mobiele bak en handset

Berichtdoor zwannie » 23 apr 2007, 21:12

Ik ben geheel nieuw in de wereld van de 27MC. Alvast excuses voor de zogenaamde stomme vragen.
Voor vakanties en autoritten met 2 auto,s overweeg ik om een Alan 48 of 78 voor vast in de auto te monteren en de Alan 42 als handset te gaan gebruiken (ivm wisselende auto's). Lijkt dit een handige combinatie of zijn er alternatieven.
Heb je vanuit een auto genoeg zend- en ontvangst signaal om de 42 te gebruiken of ben je toch gebonden aan een externe antenne?
zwannie
 

Berichtdoor PUMA » 23 apr 2007, 22:49

Volgens mij heb je IN een auto relatief weinig ontvangst en is je bereik ook beperkt. Je bevindt je in een ''kooi''.

Een externe antenne is dan toch wel aan te raden (mits dit kan natuurlijk op die 42).
HomePage ; Foto-Albums
Mobiel : DANITA 440 , MIDLAND CTE-747 , SIRTEL S9+ (Dagelijks door Zeeland - CH 24)
Avatar gebruiker
PUMA
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 513
Geregistreerd: 02 maart 2006, 22:41
Woonplaats: Hulst - Zeeuws Vlaanderen

Berichtdoor Johanh2o » 23 apr 2007, 23:06

volgens mij heb je dan alleen een verloop plug nodig.
en een externe antenne werkt wel het lekkerst

Afbeelding


zo heb ik thuis een tijdje gewerkt aan het begin van de hobby
Johanh2o
 

Re: Gebruik van mobiele bak en handset

Berichtdoor RamsesIV » 24 apr 2007, 09:20

Mijn kameraad had een busje en in deze had hij geen CB. Als wij al eens naar een evenement gingen gaf ik hem mijn portable Alan95+ met een kleine mike, verder zonder extra's. Reed ik met mijn auto met de sirio turbo 2000 :!: voor het busje verstond ik hem niet, reed ik erachter verstond ik hem wel :shock: Je zit echt in een kooi van Faraday.
:idea: Dus: verloopstukje van bnc naar PL en een plakvoetje bovenop = vééél beter.
:arrow: O ja, en ik heb ooit eens een kleine bijhorende mike voor de portable gekocht, is een aanrader. Dan heb je enkel de mike in je hand en de portable ergens liggen/zitten/vastgeklemd.
RamsesIV
 

Re: Gebruik van mobiele bak en handset

Berichtdoor zwannie » 02 mei 2007, 16:50

RamsesIV schreef:Mijn kameraad had een busje en in deze had hij geen CB. Als wij al eens naar een evenement gingen gaf ik hem mijn portable Alan95+ met een kleine mike, verder zonder extra's. Reed ik met mijn auto met de sirio turbo 2000 :!: voor het busje verstond ik hem niet, reed ik erachter verstond ik hem wel :shock: Je zit echt in een kooi van Faraday.
:idea: Dus: verloopstukje van bnc naar PL en een plakvoetje bovenop = vééél beter.
:arrow: O ja, en ik heb ooit eens een kleine bijhorende mike voor de portable gekocht, is een aanrader. Dan heb je enkel de mike in je hand en de portable ergens liggen/zitten/vastgeklemd.


Ik heb inmiddels de Alan 42 met een externe antenne op magneetvoet en een handmike met luidspreker. Daarnaast een Intek 790 voor vaste inbouw met externe vaste antenne. Ik moet het eea nog plaatsen en daarna testen.
zwannie
 

3xRe: Gebruik van mobiele bak en handset

Berichtdoor RamsesIV » 03 mei 2007, 10:16

:D Komt in orde hoor!! :D
RamsesIV
 

Berichtdoor PUMA » 03 mei 2007, 21:55

Pas op voor het VIRUS ! ! ! !

:D

Goed bezig dus.......
Avatar gebruiker
PUMA
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 513
Geregistreerd: 02 maart 2006, 22:41
Woonplaats: Hulst - Zeeuws Vlaanderen


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 173 gasten