S meter Lincoln 1

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

S meter Lincoln 1

Berichtdoor hullepim » 14 maart 2019, 20:29

Goedenavond,
Pas geleden heb ik een Licoln 1 gekocht te samen met een Maas KSM3 om hier mee te gaan vossen.
Nu had de Licoln nog geen s meter uitgang en die heb ik er nu ingemaakt op basis van het schema van Thijs zijn site.
Vol goede moed sloot ik vanmiddag alles aan, geen uitslag op de meter, ook niet op het display. Wel hoorde ik mensen praten dus zou je verwachten dat er uitslag zou zijn. Nu kan ik een fout hebben gemaakt, maar die zie ik niet. Maar mijn meter kan natuurlijk ook stuk zijn. Nu wil een spanning meten aan de s meter uitgang. Wat voor spanning zou ik daar moeten meten? Zou ik met een batterij mijn S meter moeten kunnen testen? Zou ik dan uitslag hebben?
Hoor graag de meningen.
Dank alvast!
hullepim
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 27 jan 2019, 11:10

Re: S meter Lincoln 1

Berichtdoor Ernst » 15 maart 2019, 00:39

aan de achterkant zit een blauw stel schroefje voor de gevoeligheid
verder kan je misschien de draadjes verkeerd hebben zitten op je s-meter (ompolen?)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: S meter Lincoln 1

Berichtdoor hullepim » 17 maart 2019, 16:25

Toch de mod er maar uitgehaald en de scanman versie er in gemaakt. Die gebruikt de andere kant van Diode D116. Nu heb ik wel een externe S meter. Meter in de radio werkt helaas niet. Maar goed, het gaat erom dat ik een externe meter wil ivm vossen. De scanman mod gaat uit van een breek jack. Nu heb ik die wel, maar geen idee hoe dat nou bedoelt word. Volgende vos maar eens het geheel testen he Thijs :D
hullepim
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 27 jan 2019, 11:10

Re: S meter Lincoln 1

Berichtdoor Wintertje » 20 maart 2019, 21:06

Lekker bezig Pim :wink:
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten

cron