ontvangst raporten

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

ontvangst raporten

Berichtdoor willem almelo » 08 jan 2011, 17:59

kun je hier op de forum ook ontvangsraporten bekijken???zo niet,zou dat hier op deze forum ook kunnen?
Laatst bijgewerkt door willem almelo op 11 jan 2011, 07:08, in totaal 1 keer bewerkt.
willem almelo
 

Re: ontvangst raporten?

Berichtdoor 19JP072 » 08 jan 2011, 18:30

Waarom zou je op dit forum ontvangstrapporten willen zien?
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Re: ontvangst raporten?

Berichtdoor 19AT593 » 08 jan 2011, 22:47

Is misschien wel een leuk idee? Een aparte ontvangstrapporten deel op dit forum? Waarom, ach het is leuk om je eigen call te lezen op het forum. En er zijn een hoop luisteraars op 27MC die zelf weinig te zeggen hebben, maar wel van alles horen.
Daarnaast is het voor veel stations interessant om zo ongeveer hun bereik in te schatten. Ja, ik weet het er is ook een dxcluster. Ondanks dat daar eigenlijk dx op gespot moet worden, zie ik ook regelmatig binnenlandse QSO's gemeld.
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: ontvangst raporten?

Berichtdoor Michel Amateur » 09 jan 2011, 15:41

Heb het ook al eens gezegd maar dan krijg je dat er cluster.dk al is


Voor de binnenlandse afstanden is het wel intersant
Michel Amateur
 

Re: ontvangst raporten?

Berichtdoor 19JP072 » 09 jan 2011, 16:45

Een apart cluster voor verbindingen binnen NL en BE? Het is wel een idee, want nu heb je alleen DX...
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Re: ontvangst raporten?

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 09 jan 2011, 20:32

Je kunt vast beginnen hier een apart topic van te openen .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: ontvangst raporten

Berichtdoor 19pw100 » 16 jan 2011, 22:27

Lijkt me leuk plan een aparte collum voor ontvangst rapporten binnenlands dan kunnen we toch nog eens
zien waar ons signaal door het land allemaal ontvangen word!.... :mrgreen:

dus moderators?...


mensen hoe meer reacties des te beter :!:
19pw100
 

Re: ontvangst raporten

Berichtdoor Corvy » 17 jan 2011, 00:12

Goed idee! Doen!
Avatar gebruiker
Corvy
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 05 jul 2009, 11:11
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: ontvangst raporten

Berichtdoor Remco Rozenburg » 17 jan 2011, 07:51

Ik heb niet zo'n verstand van Cluster.dk, ooit geprobeerd een account te krijgen maar zonder succes, ik heb er dus geen toegang. Wat zou je allemaal in willen voeren / hoe moet het worden weergegeven? Als ik zoiets zou maken wordt het gekoppeld aan het forum aangezien je hier al bent ingelogd/aangemeld.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: ontvangst raporten

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 18 jan 2011, 22:08

Remco,

je kan (om het te proberen) een sub board aanmaken zoals mijn verzoekje CB Onderweg.
Als iemand dan een QSO heeft gehad met een mede CB forummer kan deze er een topic over openen.

Misschien nog een idee,
kunnen we als we toch gaan proberen om dit te registreren hier niet gelijk een 19CB**** call in het leven te gaan roepen ?
Dus admins,
19CB001, 19CB002 etc.

En leden vanaf 19CB010 ?
Dit alles in een lijst van de leden die een CB call hebben zodat je in 1 oogopslag kan zien wie je nou gesproken hebt.

Of is er al een CB DX Group ?
Marco_RotterdamseVos
 

Re: ontvangst raporten

Berichtdoor Remco Rozenburg » 18 jan 2011, 22:46

Hoi Marco,

We kunnen er wel een subforum van maken maar daar is niet echt duidelijk in te zoeken/filteren?
Als je kijkt naar een cluster zoals 19DX072 noemt verwacht ik daar persoonlijk meer functionaliteit (zoeken, filteren, notificaties, logging, notities)...maar misschien draaf ik wel door. Ik zou het wel willen inventariseren maar heb dan wel meer input nodig :)

W.b. de 19CB-call: Leuk idee! Ook hier geldt dat het beheerd moet worden door iemand. Wellicht dat Thijs / Frank of andere mods hier ook over mee wil denken?
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: ontvangst raporten

Berichtdoor Thijs » 19 jan 2011, 00:10

Een apart gedeelte is natuurlijk mooier maar gaat het ook voldoende gebruikt worden? Voorheen hebben we op verzoek ook andere subforums geopend die niet of nauwelijks gebruikt worden.
Begrijp me niet verkeerd ik vind het een leuk idee.

Wat betreft een CBforum DX club lijkt mij een leuk idee maar wie wil de kar trekken?
En toen ik even zocht of er al een groep is die Charlie Bravo gebruikt kwam ik naast een paar andere vermeldingen natuurlijk gewoon weer op CB forum uit.
Re: 11 meterband. lekker open.

Berichtdoor superted » do mei 29, 2008 7:43 pm
Gister meerdere dx gesprekken gehoord.
Er zaten ook mensen uit de 19e divisie (hi) van de Charlie Bravo DX club aan de band!


Charlie Bravo lijkt mij dus al in gebruik maar er is vast wel wat anders te bedenken.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: ontvangst raporten

Berichtdoor 19pw100 » 19 jan 2011, 14:52

Heren moderators... zoals je vaak ziet bijvoorbeeld bij etherpiraten.com ook rapporten van diverse provincies.
misschien is het wel leuk om gewoon een soort van standaard file te plaatsen met een aantal kopjes naast elkaar
wat men dan evt ZELF in kan vullen ( wij dan)... lijkt me toch leuk waar me signaal overal word ontvangen in nederland
en evt erbuiten....wie weet..... even wat kunsten afkijken bij diverse site.s kan helpen... maar het t lijkt me zekers
de moeite waard.

groet harrie vanaf zuidoost drenthe :mrgreen:
19pw100
 


Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten