CB Communicatie

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: CB Communicatie

Berichtdoor pauluszelf » 17 aug 2010, 16:11

Oh,ja het was 3DA012,mister Roger(had hem al een paar keer eerder gesproken.)
pauluszelf
 

Re: CB Communicatie

Berichtdoor peter stardust » 17 aug 2010, 17:55

Ik ben standby op 27.205 usb. ik heb wel veel qrm. Nu luister ik op 27.585 USB+LSB en op 27.205
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: CB Communicatie

Berichtdoor pino » 17 aug 2010, 18:10

ik zit nu op 27.585 lsb
QTH-Rotterdam
Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.©
Avatar gebruiker
pino
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 754
Geregistreerd: 21 feb 2009, 13:31
Woonplaats: Rotterdam

Re: CB Communicatie

Berichtdoor pino » 17 aug 2010, 18:19

zit hier in een regen bui ik hoorde wel wat net over de ruis maar wie of wat ik weet het niet ik zet hem nu op de 555 en kijk wel wat er komt.
QTH-Rotterdam
Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.©
Avatar gebruiker
pino
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 754
Geregistreerd: 21 feb 2009, 13:31
Woonplaats: Rotterdam

Re: CB Communicatie

Berichtdoor peter stardust » 17 aug 2010, 18:23

ik laat het ook zo maar ben ook op 555. erg veel qrm op alle kanalen.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: CB Communicatie

Berichtdoor emperoronald » 17 aug 2010, 19:21

ontvangst niet echt goed hier, dus ik zoek naar n excalibur, zoek ik al een lange tijd, daar si de ontvangst beter op en ik vind ze mooier
emperoronald
 

Re: CB Communicatie

Berichtdoor evarist61 » 17 aug 2010, 21:33

Ronald, een advertentie hoort thuis in de rubriek 'Vraag en Aanbod'.
evarist61
 

Re: CB Communicatie

Berichtdoor emperoronald » 18 aug 2010, 10:14

dis geen advertentie, ik zeg alleen dat ontvangst op die dingen beter is, en staat al in vroag & oanbod
emperoronald
 

Re: CB Communicatie

Berichtdoor peter stardust » 19 aug 2010, 17:49

Zo , ik ga de Midland 7001 all mods in de kast zetten. knopjes worden gammel . we gaan wat nieuws kopen, dus we gaan morgen op pad naar de bewoonde wereld om een magnum aan te schaffen.
het schuifknopje van High,mid,low zakt ieder keer naar beneden van de Midland 7001en dat is vervelend. maar ja mag het na bijna 30 jaar ?
Zal het dan wel beter gaan naar Pino, Paulus en de rest daar in 010 en omgeving ?
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: CB Communicatie

Berichtdoor Ronnie » 19 aug 2010, 22:50

Zou ik wel denken, wat wordt de opvolger?
Ronnie
 

Re: CB Communicatie

Berichtdoor peter stardust » 20 aug 2010, 08:46

Ronnie schreef:Zou ik wel denken, wat wordt de opvolger?

een Magnum omegaforce. Ik kan een nieuwe kopen met een zeer aangename korting. Er is vanalles te zeggen over deze magnum, maar het ding staat in mijn shack en niet in een vrachtwagen of auto. met deze bak kan ik ook zonder versterker, ik ben daar niet zo een liefhebber van. Weer extra kabeltjes en weer meer kans op storingen.
Ik ben benieuwd, daar ik niet zo overweg kan met al die modere spulletje, een mobieltje geeft mij al problemen. Maar ik heb cb forum om op terug te vallen, en dat helpt.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: CB Communicatie

Berichtdoor pauluszelf » 20 aug 2010, 16:32

Heb je hem al bij je thuis,Peter?
Zo ja,laat even weten hoe hij bevalt etc.etc.
Ikzelf heb 2 magnums 257 gehad in het verleden en deze presteerden geweldig.
Een zwak puntje was de clarifier,waarbij het potmetertje bij allebei de radiotjes het naar een paar maanden begaf i.v.m.de dubbele functie.
(Druktoets systeem).
Groet Paul.
pauluszelf
 

Re: CB Communicatie

Berichtdoor peter stardust » 20 aug 2010, 16:46

Ja paulus, hij staat er inmiddels. We hebben hem eerst getest bij Dile . Er is geen bak zonder problemen vroeger of later Paulus.Bij de midland knopje waren de asjes van staal en bij magnum zijn ze van kunststof. Nu is het nog alle knoppen leren [ ben een ouwe L,, ] dus dat wat wat tijd kosten. ga nu zo even nog de stekkertjes voor de voeding monteren en dan aan de gang met de manual en gewoon stap voor stap alles leren. Ik heb al wel het nodige van leni geleerd. de antenne is Ok dus die zorgen heb ik gelukkig niet.
bijgeleverd was de manual in het engels maar ik heb een nederlandse van internet gehaald.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: CB Communicatie

Berichtdoor pauluszelf » 20 aug 2010, 22:17

Nou ik zou zeggen vandaag of morgen dan maar weer testen richting Rotterdam.
Heb momenteel nachtdienst,maar morgenavond ben ik uiteraard bereid om even de ant.naar Zuid te richten.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Paul.
pauluszelf
 

Re: CB Communicatie

Berichtdoor peter stardust » 20 aug 2010, 22:48

ja paulus, dat moeten we maar gaan doen. Ik ga morgen lekker werken met de nw aanwinst en eerst eens een paar stations vragen hoe de modulatie is, er zitten toch wel een berg mogelijkheden op deze S45. Maar inmiddels weten we wat meer hoe om hem te gebruiken. Hoeveel echte W hij geeft weet ik nog niet, de fabriek is altijd wel erg positief met een bak een x aantal W toe te schrijven. Ik moet het nog zien.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

VorigeVolgende

Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten