dx vast kanaal?

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

dx vast kanaal?

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 25 mei 2010, 17:32

er zijn de laatste en komende dagen super condities... wat als we met mekaar (cb forum leden) eens een vast kanaal af spreken? mis leuke afstanden te draaien?
Turfsteker 19MTS001
 

Re: dx vast kanaal?

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 25 mei 2010, 20:28

Zoiets had ik al eerder geopperd maar niet iedereen heeft ssb helaas.
En dx op fm..?

denk niet dat dat gaat werken...
Marco_RotterdamseVos
 

Re: dx vast kanaal?

Berichtdoor -Mark- » 25 mei 2010, 20:45

hier hebben ze iets voor ontworpen, niet draadloos dus voor iedereen te ontvangen.

CB Forum Chat.

http://www.cbradio.nl/Diversen/chat.htm

voor iedereen met internet te ontvangen, gratis en je hoeft niks extra's te installeren.
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: dx vast kanaal?

Berichtdoor peter stardust » 25 mei 2010, 21:06

ik zelf denk dat zoiets wel kan slagen en ben er een groot voorstander van. 1 kanaal voor FM en een voor SSB. Als het vroeger kon kan het nu ook. Afstanden werken binnen onze landgrenzen is toch ook leuk om te doen ? zeker als er minder of geen condities zijn.
Het is gewoon een kwestie van de juiste afspraken maken. Wel op een van de standaard 40 cb kanalen.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: dx vast kanaal?

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 25 mei 2010, 23:08

peter stardust schreef:ik zelf denk dat zoiets wel kan slagen en ben er een groot voorstander van. 1 kanaal voor FM en een voor SSB. Als het vroeger kon kan het nu ook. Afstanden werken binnen onze landgrenzen is toch ook leuk om te doen ? zeker als er minder of geen condities zijn.
Het is gewoon een kwestie van de juiste afspraken maken. Wel op een van de standaard 40 cb kanalen.



Okeej,
Let's try zou ik zeggen...

27.025 FM (op de MARC is dat 6)
27.005 USB (op de MARC is dat 4 maar dan op ssb)
Dan zitten we gewoon legaal.

Ik zit vanaf nu 23.08:20 op 27.005 USB.
Marco_RotterdamseVos
 

Re: dx vast kanaal?

Berichtdoor peter stardust » 26 mei 2010, 08:27

kijk, het begin is er. kanaal 6 en 4 zullen ook hier in de gaten gehouden worden in zeeuws vlaanderen, met kanaal 4 als voorkeur vanwege de afstand tot de randstad en de rest van nederland. De beam zal in de avonduren richting N gaan.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: dx vast kanaal?

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 26 mei 2010, 11:48

Marco_19DIG2907 schreef:Zoiets had ik al eerder geopperd maar niet iedereen heeft ssb helaas.
En dx op fm..?

denk niet dat dat gaat werken...

hier ook alleen fm maar daar afstanden draaien geeft meer voldoening,en met deze condities moet het ver gaan. en draadloos? nee dat ontvangt iedereen zeker te 1 voudig.
Turfsteker 19MTS001
 

Re: dx vast kanaal?

Berichtdoor peter stardust » 26 mei 2010, 15:27

vriendje turfsteker ik ben het roerend met je eens, afstanden werken binnen NL geef mij ook veel voldoening en is ook niet makkelijk.
Maar om je een indicatie te geven waar ik woon in zeeland en de afstanden die ik moet gaan overbruggen zijn niet mis.
van mijn QTH naar lelystad is ongev 200km, naar meppel 250km en enschede is 260km en dat is niet mis, zeker met FM. Maar vroeger heb ik het met de juiste condities ook gedaan dus waarom nu niet. met vrij grote regelmaat werk ik met een kennis in Fr rechtstreeks 200km dus het kan. De beam staat in de avond en mischien ook na 24.00uur richting NO gericht. QSL kaarten zijn in de maak.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02


Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 127 gasten