Wat is jou DX-tip ?

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Wat is jou DX-tip ?

Berichtdoor 19AT593 » 02 jan 2011, 10:59

Ik denk dat veel CBers die dit forum lezen nog nooit de 555 gehoord hebben met echt goede condities. M.a.w. er is niets te horen want de meter staat constant op S9+60dB en alleen de sterkste stations brullen er overheen. Alhoewel je met een echt goede richtantenne ook nog heel wat DX er uit kan plukken.

Begin jaren 90 werkte ik voornamelijk op 26MHz omdat 27MHz gewoon te druk was. Destijds was 26.285 een oproepkanaal. Minder druk als 555. Vooral 41 div. is op 26MHz makkelijk te werken omdat die daar hun 40 legale kanalen hebben. Ik werkte destijds ook veel met een aantal Surinaamse stations op 26MHz (Reggie, Desi ? Weet hun calls niet meer).

Over het algemeen draai ik ook gewoon over de frequentie op zoek naar DX, met een beetje ervaring hoor je zo wat DX is en wat niet. En vergeet ook LSB niet !! Wat ik tegenwoordig nog wel eens doe is roepen op 555 dan naar een QSY freq. en daar blijf ik dan meestal zitten. Dus ook gewoon daar cq dx roepen....er zijn tenslotte in andere landen ook zat stations die hetzelfde doen als wij. Over de band draaien op zoek naar DX.

Dan is er nog DX m.b.v. internet. DXCLUSTER.DK is gewoon de site die je erbij moet hebben. Ik denk dat ik mijn laatste 100 landen wel gewerkt heb m.b.v. deze site. Verder gebruikte ik vroeger veel ICQ (dat was nog voordat MSN bestond), het gebeurde wel dat ik via de chat een melding kreeg uit Australië dat ik gehoord werd terwijl ik met Griekenland een QSO had. Dan liet ik de beste man er even tussen, dat ging vaak prima.
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Vorige

Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten