Binnenlands kanaal 36

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Binnenlands kanaal 36

Berichtdoor Remco Rozenburg » 22 apr 2010, 11:44

peter stardust schreef:Zo ik heb gisteren uitgeluisterd en het was niet best om iets te horen. Toch was er wel een station die echt duidelijk hier in sas v gent was te horen, en in zijn op roep was dat ook duidelijuk te horen dat hij sas v gent roepte, dit was zo ongeveer om 19.10. helaas niet gehoord wie het was.


Peter, dat is waarschijnlijk Paul geweest, hij heeft het diverse malen geprobeerd. Ik heb later op de avond met nog wat stations op 37 zitten werken en ben rond 21.45 richting huis gegaan...heb jou niet kunnen horen helaas!
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Binnenlands kanaal 36

Berichtdoor pauluszelf » 22 apr 2010, 15:23

Ik Heb het inderdaad tot +/- 19:15u enkele malen geprobeerd gisteravond ,maar helaas mocht het niet lukken.
Peter,zit er ook SSB op je radio?
Als dat het geval is roep ik vanavond nog wel een keer op 39.
Ik weet niet precies hoe laat,ik moet even op en neer naar vlaardingen,maar het zal rond 20:00u zijn.
Ook leuk jou eens tegen te komen op de freq. Remco.
Groeten,19rsn1003 (de goudhamster)Paul.
pauluszelf
 

Re: Binnenlands kanaal 36

Berichtdoor peter stardust » 22 apr 2010, 15:25

pauluszelf schreef:Ik Heb het inderdaad tot +/- 19:15u enkele malen geprobeerd gisteravond ,maar helaas mocht het niet lukken.
Peter,zit er ook SSB op je radio?
Als dat het geval is roep ik vanavond nog wel een keer op 39.
Ik weet niet precies hoe laat,ik moet even op en neer naar vlaardingen,maar het zal rond 20:00u zijn.
Ook leuk jou eens tegen te komen op de freq. Remco.
Groeten,19rsn1003 (de goudhamster)Paul.

Hallo paul.
Ik zet vanavond de 30 jaar oude Midland aan met 20w op SSB en op kanaal 39.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Binnenlands kanaal 36

Berichtdoor pauluszelf » 22 apr 2010, 15:28

Ok,Peter.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Paul.
pauluszelf
 

Re: Binnenlands kanaal 36

Berichtdoor peter stardust » 22 apr 2010, 21:19

hallo paul. Wel ik heb zitten luisteren, en ondanks erg veel QRM en andere geluiden heb ik je toch bijna ongeloofwaardig hard gehoord met een grandioos mooie modulatie. Ik heb nu wel in de gaten dat ik er voor dergelijke afstanden wat meer vermogen in moeten gaan stoppen. We gaan dit ook doen en moet toch over 3 weken naar rotterdam en zal dan maar even een bezoek gaan brengen in de cb shop aldaar.Ook is de microfoon nog aan de beurt Aan de antenne doe ik niets meer, die staat nu een naalddikte uit de hoek. Bedank voor de test, en eenmaal zullen we wel rechtstreeks een QSO maken. Deze test is door bij gedaan met een Midland 6001 AM+SSB 20w en een 2 el beam en de standaard microfoon. Antenne staat op 15 mtr N.a.p.


MVG peter.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Binnenlands kanaal 36

Berichtdoor pauluszelf » 23 apr 2010, 15:58

Peter,er waren gisteren verschillende stations in en rond Rotterdam die je gehoord hebben.
Laten we eerlijk zijn,om dergelijke binnenlandse afstanden te draaien heb je domweg (niet altijd)wat meer vermogen nodig.
Mocht je een lineartje willen aanschaffen,neem dan een goede.
wat ik je echt aan kan bevelen is de RM KL400(200W fm/400W ssb) vanwege het feit dat de SWR nauwelijks een verhoging laat zien,bij mij slechts een streepje uit de hoek op vol vermogen.Zorg er wel voor dat je voeding het aan kan,hij trekt al snel +/- 20Amp.
Wil je een echt monster,ga dan voor de KL 500.
Deze gedraagd zich exact hetzelfde Qua SWR ,maar trekt dan wel 45Amp!
Ik zou zeggen,doe je voordeel met deze info.
Groetjes,19rsn1003(Goudhamster) Paul.
Tot slot nog een tipje:Doe eerst even een belletje naar de leverancier waar je naar toe wil.dergelijke zaken hebben ze niet altijd op vooraad.
Anders maak je mischien wel een lange rit voor jan L.
pauluszelf
 

Vorige

Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 119 gasten