contests

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

contests

Berichtdoor vincenttor » 12 okt 2008, 12:41

ik heb dus met een aantal stations gewerkt van AT die hebben een contest
dus ik kreeg te horen dat ik de regels van http://www.alfatango.org moest lezen anders krijgen ze geen punten of iets dergelijks
nu spreek ik wel een woordje engels en lees het wel
maar als ik het goed heb moet ik dus de bijgevoegde file invullen met zijn call freq r/s etc en dan die meesturen in de envelope ?

ik heb het over deze rules :

http://www.alfatango.org/portal/index.p ... &Itemid=33


en dan ook nog , het progresive number , dat moet ik aan hun geven maar hoe stel ik dat samen , gewoon contact 1 is prog nummer 1 ?
want ik krijg van hun een nummer dan herhaal ik dan en dan vraagt ie om zijn prog nummer

hoop dat iemand me een beetje uitleg kan geven

iig bdankt alvast
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: contests

Berichtdoor Columbus » 12 okt 2008, 14:31

Een contest is een soort wedstrijd waarbij (per contest) verschillende regels van toepassing zijn. In de regels staat o.a. aangegeven hoe lang de contest duurt en hoe de punten worden toegekend.

Om te kunnen controleren of een deelnemer 'eerlijk' zijn log heeft gevuld, wordt aan de deelnemers gevraagd om hun log in te sturen. Als je dus een station werkt dat met een contest meedoet stuur dan ook je log in. Wil je dat niet, roep dan een station dat aan een contest meedoet niet aan: het is zonde van zijn tijd en je frustreerd daarmee 'de wedstrijd'.

Als je wel meedoet of een (aantal) station(s) wil helpen aan puntjes: je eerste contact krijgt gewoon progressive number #1 en zo tel je door. Schrijf in je log ook altijd het ontvangen prog.nr op: dat maakt controle van je log eenvoudiger voor de organisatie. Het is overigens niet gebruikelijk dat de contacten in een contest met een QSL worden bevestigd, maar mocht je echter een divisie draaien die je graag bevestigd wil hebben dan kan je natuurlijk altijd een QSL zenden. Een aan jezelf geadresseerde retourenvelop en een dollar erbij voor porto geeft de meeste zekerheid dat je een bevestiging zal ontvangen.
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: contests

Berichtdoor vincenttor » 12 okt 2008, 14:51

ok dank u
zo had ik het ongeveer al begrepen
de meeste begonnen zelf over qsl kaarten ze wilden mij po box vandaar dat ik het hier neerzet
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam


Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 159 gasten