goede condities momenteel

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor 19AT593 » 29 okt 2015, 00:09

Grappig, dat je het over CBforum had toen dacht ik ow ja dat is die met die gekleurde avatar :)


Bedankt Vincent, zie de video nu pas. Kun je nagaan hoe vaak ik hier op CBforum kom :shock:
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor Henry hpsd » 03 jan 2016, 22:36

jongens...onze paar zonnevlekkjes doen het nog prima !

Vandaag viel 271DA/0 te werken (Nauru) in de stille oceaan.
Hij zit eigenlijk elke dag op 27.510 en de beste kans is tussen 1100-1300 lokale tijd.
Op de beam was hij vandaag zelfs S9...snel even naar de bevroren auto....en jawel hoor ook op de mobiele spriet kwam hij ook door.

En verder...eigenlijk gaat het best goed de laatste tijd.
De momenten van "DX" zijn korter en specifieker...maar er valt nog zoveel te werken...
Al een paar keer Jan uit Thailand via het lange pad...en Australiërs aan de lopende band.
Kijk vooral eens op 27.355 LSB ...Jawel !!! gewoon legaal !!

Voor de bigguns liggen er nog meer "mooie" verassingen, de aurora speelt af en toe lekker op gewoon USA "over the pole"
Maar ook voor de kleine jongens is er veel fun. De Sproadische E is zoals gewoonlijk ook redelijk sterk rond deze tijd.
Kortom: Ben je DX moe vanwege de afgelopen condities, zorg dat je de nieuwe landjes niet mist !
Heb je veel QRM, probeer het eens portable. Het is echt de moeite nog waard.
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor 153ir012 » 05 jan 2016, 06:59

nu henry tim actief van 276 at/0 op 27.590
mischien mogelijk om te werken voor je
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor Henry hpsd » 05 jan 2016, 08:14

Bedankt voor de tip !

Gisteren nog met Jan 153IR101 kunnen spreken vanuit de auto.
Hij zat gericht via het LP...was een nieuw mobiel record voor me.
Ook was Nauru 271DA/0 in de middag te werken voor ongeveer een uur lang, geen sterke signalen...maar wel ongelofelijk...het was daar 0300 lokale tijd.

Verder.. tja paar USA..caribisch gebied..S.A....maar over het geheel genomen kreeg je het idee dat de band wat dood was.

En dan toch nog die bijzondere QSO's...
De band is veel vaker open dan men denkt.
het is alleen soms wat kort en specifiek.

Efin..eerst arbeid...en hoop nog op Tim te kunnen jagen
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor 153ir012 » 05 jan 2016, 16:20

ja henry las net tim tot 11januari actief is van af 276 divisie
ja jan actief vaak via lange pad.
dus moet lukken henry.
ja is de juiste tijd en moment dat je net toevalig luistert
om dan net die verbinding te maken .
ja darren was in de nachte lijke uren actief ja mooi
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor vincenttor » 07 jan 2016, 08:27

Jammer allemaal weer leuk om te lezen dat er wat Is wat de moeite waard Is om te spreken.
Alleen geen radio mee zit in Eibergen voor werk :(
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor Henry hpsd » 08 feb 2016, 21:17

Vandaag was de band echt goed open !

Vanuit de auto een verschillende stations uit Australie kunnen werken, jan in Thailand hoorde me ook nog 153IR101
tja..verder er zat echt veel op 309,91,308,79 etc...helaas niet alles vanuit de auto kunnen werken ivm werk.

Wel nog een geweldig compliment vanuit Curcao...Sherman 347at116 schrok zich een hoedje dat ik in de auto zat.
Was een knoepert van een signaal, nu ligt dat natuurlijk aan Sherman...die heeft hele goeie 'oren" maar toch...fijn om 5/9 rapport daar vandaan te krijgen.
verder ehm..Martinique, USA, puerto rico etc etc
Ook een Europeaan gewerkt 1AT586, hij tikte de 60dB over 9 aan....nou dat was al een tijdje terug dat dat gebeurt was.

En dat...vanuit de auto...met een mobiele spriet !

In de middag werd het heel snel heel instabiel soms heel sterk soms helemaal niets.
en om een uur of 1500 heel zwak..en eigenlijk niets meer.

hopende op nog zo'n dag ! dan is het niet zo erg om in de auto te zitten hihi.

grt Henry 19DX348
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor 19AT593 » 08 feb 2016, 22:18

Hey Henry en andere lezers,

Ik zit niet zo heel erg vaak meer te DXen op 11m maar vanwege mijn activatie van de prov. Groningen met 19AT/GR had ik net vandaag een 11m dag in de planning. Condities waren zeker heel redelijk te noemen. 2x 43 div. gewerkt, 151IR101 Jan uit Thailand gewerkt met een hard signaal. Ik hoorde Henry mobiel werken met Sherman 347AT116 en heb hem erna gewerkt. Mooi signaal uit Curacao. Henry, jij kwam hier ook hard binnen mobiel. Heb nog naar je geroepen maar lukte niet. Op de verticaal was je hier 5/7 QSB. Wat voor een antenne gebruik jij op de auto? En waar zat je ongeveer toen je Sherman werkte?
Prachtige dag op 11m gehad zo. 151IR101 Jan heb ik vroeger ooit ontmoet tijdens een Alfa Tango meeting, hij was toen nog AT lid en woonde volgens mij in Den Haag. Daarna heb ik heb verschillende malen gewerkt maar de laatste keer zo een 15 jaar geleden toen hij op de Bahamas zat. Na 15 jaar is het toch wel weer leuk om zo iemand te ontmoeten en dan ook nog een mooi gesprek te kunnen voeren met zo een afstand er tussen, geweldig. Heb Jan vandaag eigenlijk 2x gewerkt. Hij kwam een uur na ons QSO nog even retour op een andere freq. om te zeggen dat hij me nog steeds goed kon opnemen.

Overigens zijn we met de Alfa Tango club nog de hele maand Februari aktief met 12 speciale calls uit de 12 provincies. QSL gaat via 19AT256 Twan.

Als je nog wat aan DXen wilt doen op 11m moet je er dit jaar nog bij zijn want daarna kan het wel eens een hele tijd rustig worden op 11m SSB.
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor Henry hpsd » 08 feb 2016, 23:33

Hallo Sebastiaan !

Ik was al weer verdwenen toen...dacht het QSO met Sherman ging zo goed...snel nog een roepje van iemand afwachten (volgen)..en toen kwam Martinique eruit.
Je kwam trouwens wel bij me door in de mobiel, zat vlak bij Marum in de buurt.

De antenne is een fighter 5000 van Sirio, die ben ik aan het testen op het moment....kom er maar niet aan toe om een verslagje te schrijven.

Pracht verhaal van Jan !
Tja dat heb ik altijd met mensen zoals 19B593 ;-) en PX dat blijven toch degene waar je vol verwondering als klein jochie naar luisterde !
Ben ooit nog met een denk ik Aaldrik en nog iemand uit Groningen naar Brielle geweest bij een AT meeting.
Veel weet ik er niet meer van is al lang geleden..en was toen ook nog maar een klein kereltje hihi.

Mocht het eens rustig zijn...zal ik je zeker even roepen !

En dat AT special calls / provincies...

Super erg leuk om te doen !
..zit nog met smacht te wachten op Zeeland/Utrecht/Noord Holland !
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor Henry hpsd » 02 jun 2016, 19:48

148at/13at455 zit op 27.590 ...ik hoor hem af en toe zelfs in mijn auto...Ascension island...
En denk dat hij nog wel even door komt.
Hij zit trouwens split...moet te doen zijn..(als je niet te veel storing hebt)
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor desperado » 30 jun 2016, 14:49

Gisteren idiote condities, om 23:30 uur (lokale tijd) signalen uit Zuid Ierland met 5/9+40. Normaal zou de band dan dicht moeten zijn. Daarna twee stations uit Noord Ierland op 27.892 USB die met elkaar een QSO aan het houden waren. Ze hadden er geen idee van dat ze in Nederland uit de speaker knalden met dikke signalen. Ook eerder op de avond rond 18:00 uur (lokale tijd) 5/9+++ signalen uit Kroatië, Spanje, Oostenrijk en Italië. Eindelijk weer ouderwets QSO's maken op de band!!! Met slechts een draaddipool en bescheiden vermogen deed het de 80er jaren voor mij herleven. :D
Avatar gebruiker
desperado
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 271
Geregistreerd: 07 nov 2007, 14:44
Woonplaats: Randstad

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor Henry hpsd » 30 jun 2016, 20:09

27.305...21ls069 met nog twee andere Sweden ..5/9++++ in USB roepen cq...nu...ook met 4 watt en een verticale spriet eitje !
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor Henry hpsd » 30 jun 2016, 20:20

net op 27.315 in FM 311CT001 Lithuania gewoon met een normale bak etc...prachtig !...leuke DXCC in FM !!
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor 19EK177 » 01 jul 2016, 01:00

vanavond via oproep 555 naar 585 leuk gesprek met west ierland gehad.. heerlijk deze conditie`s. tripple5 was druk bezet
Yaesu Ftdx1200,
Yaesu MD-100 tafelmicrofoon,
Yaesu speaker SP-8
HEF 10/80
Pan old-school 5/8 megarange met 8 radialen
19EK177
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 07 apr 2016, 13:08

Re: goede condities momenteel

Berichtdoor desperado » 13 jul 2016, 09:46

Gisterenavond weer feest op de band, stations knallen uit de luidspreker. Heel veel Italië, Kroatië en alles 5/9+++. Tot laat actief kunnen zijn en rond 22:00 uur lokale tijd nog een laatste QSO. Dat ging als volgt:

CQCQ en meteen antwoord, ja hoor weer Italië, nu wat minder hard, 5/7 met QSB. Na de "my name is, my QTH is..." gaan we over op de uitwisseling van gebruikte apparatuur en power. Beetje veel QSB, maar dat hoort erbij. Meneer verteld dat hij met een 3 element Yagi werkt en de power is 500 ...QSB....Watt. Ja hoor, weer zo'n dikdoener met een lineair, het zal wel. Ik laat weten meer bescheiden vermogen te hebben en herhaal dat zijn 500 Watt wel erg veel is. Nee dat begrijp ik kennelijk verkeerd, Zijn power is ...QSB... honderd ...QSB ... Watt. Doe je best, een patser met vermogen.
Maar ik begrijp het toch echt niet goed volgens hem. De signalen komen weer terug, nu naar 5/9 en kan hem wat beter verstaan. Hij herhaald dat hij niet QRO zit maar QRP. "Oh is een 1/2 KW tegenwoordig QRP in Italië" dacht ik nog. En dan versta ik het pas echt, deze spaghetti man werkt met ...... 500 mW, een 1/2 Watt dus. Maar hij wil nog meer experimenteren en schakelt over naar 50 mW. Nog steeds te horen met een 5/5, wow dat is pas echt DX-en.

Niet lang daarna ging de band dicht, maar dat QRP contact was wel de mooiste verbinding van de avond.
Avatar gebruiker
desperado
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 271
Geregistreerd: 07 nov 2007, 14:44
Woonplaats: Randstad

VorigeVolgende

Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten