Nieuwe afspraak DX avondje? (Update: Za. 9 augustus 21.00)

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Nieuwe afspraak DX avondje? (Update: Za. 9 augustus 21.00)

Berichtdoor duckmen » 10 aug 2008, 12:03

het was een langen maag een zeer gezellige avon!!

alleen jammer van de stilte in de ether.

maar de leuke verbinding met doetihem was toch wel erg mooi! met een hemelsbreed afstand van +/- 145 km (als ik het goed heb) :D en dat met 8,8 :lol: watt

tot de volgende ronde methopelijk meer verbindingen.

iedereenbedankt vor de geslaagde avond

groeten aart
duckmen
 

Re: Nieuwe afspraak DX avondje? (Update: Za. 9 augustus 21.00)

Berichtdoor Breaklight » 11 aug 2008, 12:13

Hey dudes!

Het was ondanks het weer en de QRM een geslaagde avond wat mij betreft. Het is voor mij ook weer veel te lang geleden dat dit soort avonden, destijds zónder afspraak, zomaar ontstonden naarmate de avond vorderde.

Gisteravond was het een stuk beter wat betreft de HF omstandigheden. De ruis was teruggebracht naa een 0 tot een zo nu en dan knipperende s1 waardoor stations die normaliter is verschuilen in deze ruis een stuk beter erdoorheen kwamen. Dit zorgde voor een leuke QSO met een station uit Terneuzen en een station, ene Cor, uit Nieuwkuijk. Vanuit mijn QTH Hellevoet was dat redelijk tot goed te doen, het was inmiddels wel een uurtje of 1 in de ochtend met een kraakheldere nacht.

Anyway, indien er weredom een avondje DX wordt georganiseerd tracht ik erbij te zijn :mrgreen:


Laterz,

Tjen
Breaklight
 

Re: Nieuwe afspraak DX avondje? (Update: Za. 9 augustus 21.00)

Berichtdoor Remco Rozenburg » 11 aug 2008, 13:27

Ja jij zat natuurlijk lekker te solderen in één of ander bakkie, onder het genot van wat bier....ow wacht, dat hadden wij ook :lol: :lol:
Het was jammer van het weer en de daarmee gepaarde storingen, ik hoopte echt op een mooie zomeravond. Volgende keer beter.
Nog bedankt trouwens John, door jouw praatje met Maurice ben ik deze week een heel nette en écht maagdelijke Lincoln rijker, hij realiseerde zich ineens dat ie er nóg eentje in de kast had liggen :P
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Nieuwe afspraak DX avondje? (Update: Za. 9 augustus 21.00)

Berichtdoor Breaklight » 12 aug 2008, 10:31

Da's mooi dan! Dus tegen de tijd dat er weer een DX avond wordt georganiseerd zal de Lincoln ook even aan het woord mogen? :mrgreen:

Nah, wat ik je kan berichten is dat mijn beloved Linc in den hemel is beland :? ... dit door een nog onbekende oorzaak. In ieder geval was het insolderen van de 2SC2166 en de MRF455 zonder enige problemen voltooid en met succes getest op 35 watt FM en 50 watt SSB. So far so good! Alvorens de Linc op spanning werd gezet is alles gechecked voor evt aanwezige soldeerfoutjes en andere rommel wat wellicht voor problemen zou kunnen zorgen en alles zag er goed uit.

Nu was het zo dat ik de (dichtgeschroefde) Lincoln even had losgehaald en op z'n kant had gezet om plaats te maken voor andere zaken. Nadat ik deze weer terug had gezet, aangesloten, en de radio inschakelde, was er een flinke klap te horen komend vanuit de bak vergezeld door rook en een flinke branducht.... :|
Uiteindeljk de boel opengeschroefd om visueel te bepalen wat de schade was... dat manifesteerde zich vooral met een aantal doorgebrande printbanen en geblakerde gedeeltes.
Zenden en ontvangen lijken ter ziele te zijn zo-ook de gehele eindtrap. Waarschijnljk heeft de CPU ook een opdonder gehad want er staat allemaal rare tekens in beeld.

Helemaal K*T dus en ik kan geen enkele aanwijzing vinden voor deze kortsluiting, het enige wat ik me kan bedenken is een losslingerend stukje soldeer wat de oorzaak zou kunnen zijn geweest. En NEEN, ik heb de + en - niet omgedraaid, sterker nog dat kan niet want dan zou de connector niet passen en dat is beveiligd met een diode. Er is echt kortsluiting in de radio zelf want op diverse plaatsen maakt de plusleiding op de print zonder enige weerstand volop contact met de massa :?:

Laten we wel zijn, dit is me na 22 jaar hobby'en met dit soort radios nog NOOIT overkomen...!!

Maarre... dé remedie heb ik gevonden.... nieuwe (occasion) Lincoln gekocht! Inclusief MRF455. De modoficaties zoals deze in m'n oude Linc zaten 1 op 1 over gezet en... tataaa .... een Lincoln kloon!

Dusss... totale schade 150 euris.... tis niet anders :wink:


Mzzl,

John
Breaklight
 

Re: Nieuwe afspraak DX avondje? (Update: Za. 9 augustus 21.00)

Berichtdoor Papa Alpha » 12 aug 2008, 12:45

Nog even een verlate reactie vanaf mijn kant:

Toen ik desbetreffende avond om 21.00 uur de bak aanzette, vloog de meter meteen naar rechts: een brij van Europese stations, vooral Engeland, Spanje en Italie, zorgden ervoor dat ik stations op afstand in Nederland beslist niet zou kunnen ontvangen, ook de bekende zeer sterke kerktelefoons uit Engeland lieten zich niet onbetuigd.
Zelfs toen de zon al achter de horizon verdwenen was, bleef het nog erg onrustig op de kanalen met allerlei Europese stations.
Toen besloot ik maar om het bed in te kruipen en er een paar uur later weer uit te gaan, maar helaas....de slaap won het van de bak :( :(
Ergens rond 06.00 uur werd ik pas weer wakker.
Hopelijk gaat het volgende keer beter lukken :mrgreen:

Groeten, Harry.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Re: Nieuwe afspraak DX avondje? (Update: Za. 9 augustus 21.00)

Berichtdoor 153-ir-012 » 15 aug 2008, 15:17

hallo remco

terug van de vakantie op de camping en ik wil remco
en alle andere stations bedanken voor de gezellige avond
nacht met het dx avondje.
was ongeveer 4 uur thuis in de caravan en morgens ook weer
actief ge weest op de radio toen wat leuke contacten gemaakt
zie mij verslag onder dx en.
volgende ronde als ik op de camping ben dan hoop ik dat ik
mag langs komen van jullie hi hi

73 105 19ir 012 andre
153-ir-012
 

Re: Nieuwe afspraak DX avondje? (Update: Za. 9 augustus 21.00)

Berichtdoor Remco Rozenburg » 17 aug 2008, 09:42

Gisteravond / vannacht heb ik nog een klein uurtje op dezelfde locatie gestaan omdat het dit weekend toch wat beter weer was maar het was goed raak op kanaal 18; Wezep, Wapenveld, Elburg, Bolsward, Den Helder etc, allemaal op FM....helaas kwam ik nergens tussen met m'n mobielsprietje :?
Nog wel een verbinding gehad met Dennie, die stond voor de SSVA in Amersfoort en kwam er natuurlijk weer lekker uit!
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Nieuwe afspraak DX avondje? (Update: Za. 9 augustus 21.00)

Berichtdoor Breaklight » 17 aug 2008, 11:40

Hoi!

Ik weet niet wat er vanavond gaat gebeuren maar ik heb m'n IMAX2000 6 mtr hoger gezet en ik heb nwe coax 'aircell' gebruikt en hoorde daardoor gisteravond meer 'onbekende stations' door de ruis komen als toen de antenne dezelfde lengte lager stond.
Vanavond ben ik waarschijnljk QRV op 36 om te kijken wat de avond gaat brengen. Helaas lijkt het weer niet echt zo helder te worden als vrijdagavond want die avond was het kraakhelder en creëerde echt mooie verbindingen op de FM maar ik ga het toch een kans geven.

73's!

John
Breaklight
 

Vorige

Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 122 gasten