leeft het dx gebeuren nog?

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

leeft het dx gebeuren nog?

Berichtdoor 19ww77 » 23 jul 2007, 19:02

hoi allen.
ik had deze vraag eigenlijk ook al gesteld in het welkoms(voorstel)gedeelte van het forum,maar geen reactie's behalve het warme welkom.
nu de vraag opnieuw:werkt het dxen momenteel nog als je goede spullen hebt.en dan voornamelijk buiten europa?
want wil graag setje kopen maar dit doe ik niet voor het locale gebeuren,want dat trekt me totaal niet,en met lokaal bedoel ik dus kanaal 14 geouwehoer..
en tweede vraag van mij is: welke bakken zijn goed?
ik kan ook een yeasu kopen van een oude kennis(weet type niet meer) weet wel dat hij van 0 tot 30 loopt.maar stel dat ik dat koop(200/250 euro) welke antenne heb je daar voor nodig om al die banden te gebruiken,want een gpa lijkt me niet echt geschikt voor al die banden..en ten tweede is die prijs goed? zal wel moeilijk in te schatten zijn voor jullie omdat je het type nr niet kent denk ik?

ik heb op dile ook mooie dingen zien staan zoals deze:STABO XF-9082 PROF.BASISBAK Basisbak,Freq. 26,965-27,405 Mhz. AM/FM/LSB/USB. 4 Watt Rf gain Mike gain, DTMF, Dubbele ant. Aansl., Hi cut, Channel 9 Swr mtr,enz.

maar snap het bereik niet(Freq. 26,965-27,405 Mhz)dit is wel erg weinig of moet dit gemodificeerd worden?

een heel verhaal en hoop er antwoord op te krijgen. want vind dit een mooie bak,en welke antenne heb je hierbij nodig?
groetjes 19ww77/19at101

ps:weet niet of dit in het goede gedeelte van het forum staat? anders admin of mod verplaatsen.

[edit]Verplaatst naar \"27mc Algemeen\" > \"DX\" door erik_ark[/edit]
19ww77
 

Re: leeft het dx gebeuren nog?

Berichtdoor RamsesIV » 24 jul 2007, 11:57

Eigenlijk hoort jou vraag onder \"27mc Algemeen\" > \"DX\".
Ik had jou vraag nog ergens gelezen en heb even gezocht, maar niet gevonden. DX leeft nog, maar meer op de SSB en spijtig genoeg op de \"triple-5\", dus eigenlijk juist buiten de toegestane CB-band... Meer info hoop ik dat de andere forumleden even willen geven.
RamsesIV
 

Berichtdoor Ernst » 24 jul 2007, 12:20

Freq. 26,965-27,405 Mhz)


Dat wil zeggen dat de bak maar 40 kanalen heeft (goedgekeurd dus)
modifikatie zodat je meer kanalen hebt is mogelijk bij die radio
maar dan voldoet hij niet meer aan de norm van goedgekeurd zijn.
en de tripple5 is de 27.555... en je ziet dat het buiten het bereik zit van het geen wat er in de quote staat

ik hoop dat het nu iets duidelijker is


m vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor 19ww77 » 25 jul 2007, 21:33

bedankt voor jullie reacties ben weer een stuk wijzer geworden.
19ww77
 

Berichtdoor NL1ZZE » 26 jul 2007, 13:19

Mwah voor DX verkeer hoef je niet altijd buiten de band te werken.

Zeker de laatste maanden zijn er veel condities.. ik heb in de auto m'n bak nu meestal op kanaal 31 staan.. dat is een DX oproep kanaal voor de FM

Al een hoop goeie verbindingen gemaakt met Engeland, Schotland, Wales, Duitsland en Polen
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Follow-up: leeft het dx gebeuren nog?

Berichtdoor RamsesIV » 26 jul 2007, 13:33

:D OK, das positief en goed om weten. Dat wordt binnenkort kanaal 31 dan. Dan wil ik me er ook nog terug aan wagen, maar om te gaan modificeren vond ik toch wel echt nt interessant. Ik hou mijn bakken het liefst origineel.
RamsesIV
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 03 aug 2007, 07:58

Afgelopen nacht heb ik \"als vanouds\" met 2 oude bekenden van me weer eens ge-DX-ed, tot een uur of 2.30 's nachts stonden we op de Maasvlakte (Rotterdam), op de 40kanalen toch redelijk wat stations gehoord uit de achterhoek, grensgebied Duitsland, België en Drenthe....het verbaasde me ronduit hoe druk het was op de kanalen.

Houdt 11, 12, 13, 21 en 31 vooral in de gaten.

Op 27.605 USB hoorden we 2 belgische stations moduleren maar daar kwamen we helaas niet tussen, was te ver weg.

Ik ga nu met kleine oogjes naar kantoor, 't was een kort nachtje :cry:
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor Remco Rozenburg » 03 aug 2007, 08:53

Weet iemand misschien nog of er zoiets bestaat als een DX - netwerk-achtig iets in NL? Een jaar of 10/11 geleden had je zoiets op kanaal 36 hoog ( :?: ), waarbij stations uit heel de benelux te horen waren en verbindingen met elkaar maakten, met de tussenkomst van 1 of meer operatoren die e.e.a. in goede banen leidden.

Kent iemand dit nog of kun je er misschien meer over vertellen?
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re:

Berichtdoor Papa Alpha » 03 aug 2007, 14:44

Remco Rozenburg schreef:Weet iemand misschien nog of er zoiets bestaat als een DX - netwerk-achtig iets in NL? Een jaar of 10/11 geleden had je zoiets op kanaal 36 hoog ( :?: ), waarbij stations uit heel de benelux te horen waren en verbindingen met elkaar maakten, met de tussenkomst van 1 of meer operatoren die e.e.a. in goede banen leidden.

Kent iemand dit nog of kun je er misschien meer over vertellen?


Ik weet nog wel dat op 27.805 (kanaal 75) de Whisky Oscar groep haar aanroepfrequentie had.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor Sjaak66 » 15 aug 2007, 13:58

Yup.

2(19) WO 1504 CQ CQ DX stanby.

Haha. Bestaat de WO nog wel?

Ik had het opgezegd nadat
postbussen flink geld gingen kosten.

Jan
Sjaak66
 

Re:

Berichtdoor Bimmer » 15 aug 2007, 14:09

Remco Rozenburg schreef:Afgelopen nacht heb ik "als vanouds" met 2 oude bekenden van me weer eens ge-DX-ed, tot een uur of 2.30 's nachts stonden we op de Maasvlakte (Rotterdam), op de 40kanalen toch redelijk wat stations gehoord uit de achterhoek, grensgebied Duitsland, België en Drenthe....het verbaasde me ronduit hoe druk het was op de kanalen.

Houdt 11, 12, 13, 21 en 31 vooral in de gaten.

Op 27.605 USB hoorden we 2 belgische stations moduleren maar daar kwamen we helaas niet tussen, was te ver weg.

Ik ga nu met kleine oogjes naar kantoor, 't was een kort nachtje :cry:


Mocht je weer eens gaan DX'en op de Maasvlakte geef dan eens een seintje, dan kom ik ook e.e.a. poberen...
Bimmer
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 15 aug 2007, 15:19

Dat is goed Bimmer, lijkt me heel gaaf, misschien kun je dan een basisantennetje meenemen ofzo, maakt het allemaal wat leuker, op een Little Will was het allemaal \"net niet\" :)

'k Doe zoiets wel liever in het weekend anders zit ik als een gapende draak op m'n werk inefficiënt te zijn :cry:
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor duckmen » 15 aug 2007, 15:59

he remco .
als je het een keer wil proberen met een basis antenne dan moet je het even laten weten dan kan je de vos antenne wel een keer lenen (antron 99)

en dan kom ik ook even kijken hoe dat er aan toe gaat.

groeten
duckmen
 

Berichtdoor Bimmer » 16 aug 2007, 01:06

@Remco... zou best een basisantenne mee willen nemen ALS ik er een had en ALS ik hem kon vervoeren :lol:

@Duckmen... dat zou inderdaad makkelijk zijn. Vermogen heb ik in mijn kofferbak hangen, dus dat is ook geen probleem (KL500)

En uiteraard is het weekend het makkelijkst (voor mij ook) i.v.m. werk enzo...

Dus... roep maar af...
Bimmer
 

Berichtdoor hullepim » 21 aug 2007, 12:35

Als jullie dat gaan doen wil ik ook wel mee!
hullepim
 

Volgende

Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 146 gasten