hoe zit het eigenlijk met nederlandse clubs vandaag de dag?

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

hoe zit het eigenlijk met nederlandse clubs vandaag de dag?

Berichtdoor Freebander » 14 maart 2017, 00:43

Om maar eens met wat te beginnen, tijdens het voorbereiden van zelf weer in de lucht te komen:

Sinds de kriebels er weer een beetje zijn , en ik al uitgevonden heb dat veel clubs (waaronder 1 waarvan ik ook lid was) inmiddels opgeheven zijn denk ik , vraag ik mij af of er nog actieve clubs zijn die in nederland ontstaan zijn.
Ik ben op zoek naar iets leuks om weer lid van te worden misschien, en nu lijkt dat vrij simpel , want 'sommige' clubs schijnen het hoofd boven water gehouden te hebben nadat de rage ervan af ging (zoals CT en AT geloof ik), maar hoe zit dat eigenlijk met de Nederlandse clubs, het is rustiger aan het worden op de CB, men durft te beweren dat CB een uitstervend medium is zelfs, dus als ik na denk , dan sluit ik me liever aan bij iets wat in nederland ontstaan is, dan bij een engelse of italiaanse groep bijvoorbeeld. niet dat ik daar iets tegen heb , maar als ik dan toch iets uitstervends moet steunen naast al die dingen die greenpeace al verzint, dan doe ik dat liever op eigen bodem.
dat gezegd hebbende , moet je ze natuurlijk wel kunnen vinden , zoals ik al eerder ergens in een post had laten vallen is er al veel offline (www.alfatango.nl leek mij de website van de nederlandse AT groep, maar het schijnt offline te zijn , de .org versie is er nog wel (italiaans) )
AC lijkt nog te bestaan , maar hun huidige website laat mijn pc vastlopen (heb het idee dat er een browser script op hun website draait wat mijn firefox niet leuk vindt)
WAC.tk loopt ook dood
Van beide kan ik geen info achterhalen of er nog wat van zit hier in nederland, althans , of ik gebruik de verkeerde zoekwoorden in google en hier op het forum , want voor zover ik hier zoekresultaten krijg, lopen ze bijna allemaal dood , of vast.
Heeft er iemand een idee of er nog wat leeft in het land?
En zo niet dan eh.... word het dan niet eens tijd voor een Charlie Bravo Foxtrot (CBForum?) groep? :mrgreen:
Niemand geintereseerd in een 19CBF.... callsign? :P
Callsigns:
Freebander / 19RF519
My current collection of rigs:
Yaesu FT-450D
Kenwood TS-430S
Pres. Jackson I + II
K-PO DX5000 Version 6
TTI TCB-900 Export
Freebander
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 maart 2017, 22:50
Woonplaats: Eindhoven, Noord-Brabant, 19th Division, The Netherlands

Re: hoe zit het eigenlijk met nederlandse clubs vandaag de d

Berichtdoor 153ir012 » 14 maart 2017, 08:49

nu denk wac in nederland niet meer actief was een nederlander in frankrijk
wilde het nieuw leven in blazen ?

ja ac dx groep bestaat dacht ik wel .maar moet niet vergeten de propagatie
is nu op dieptepunt en vele stations niet of niet meer actief van wege geen of weining dx
wat nog wel een nederlandse dx groep is wo nederland maar zijn veel actief op de legale freq
fm en ssb .en op de amatuerbanden vele zijn ham operator .en kunnen of willen niet actief zijn
op de ilegale freq van de 11 meter .voor mij een veredelde fm groep op de legale freq
tegen woordig .

ja de meeste groepen hebben wel natuurlijk leden in nederland at sd ir da en zo nog wel wat groepen
en zullen ook wel wat regionale groepen zijn .

maar dx groepen op ssb denk niet veel meer in nederland ?
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: hoe zit het eigenlijk met nederlandse clubs vandaag de d

Berichtdoor Freebander » 14 maart 2017, 19:07

Alvast bedankt voor je reactie 153ir012 :)

Je verhaal roept alleen wel vragen en opmerkingen op bij mij persoonlijk.
Als ik zo vrij mag zijn:


153ir012 schreef:nu denk wac in nederland niet meer actief was een nederlander in frankrijk
wilde het nieuw leven in blazen ?


Ja, dit leek mij gisteren ook nog, alhoewel ik vandaag in verwoede google pogingen en zo , terecht kwam op deze website: http://wacdxclub.com
Is dit dan de website van die nederlander in frankrijk?
Ik snap in ieder geval niet dat ik deze site gisteren niet al gevonden had...
edit: net even wat verder gelezen dan mijn neus lang is, dit is inderdaad die website van die nederlander in frankrijk

153ir012 schreef:ja ac dx groep bestaat dacht ik wel .maar moet niet vergeten de propagatie
is nu op dieptepunt en vele stations niet of niet meer actief van wege geen of weining dx


Mag misschien niet gezegd worden , maar dat laat dan weer wel zien hoe de mentaliteit is , het gaat effe slecht, en meteen rent iedereen weg :P

153ir012 schreef:wat nog wel een nederlandse dx groep is wo nederland maar zijn veel actief op de legale freq
fm en ssb .en op de amatuerbanden vele zijn ham operator .en kunnen of willen niet actief zijn
op de ilegale freq van de 11 meter .voor mij een veredelde fm groep op de legale freq
tegen woordig .


Tja, legale frequencies illegale frequencies , wat doet dat er toe zou ik denken , het MOET van mij geen 27.555-club zijn hoor!, Ik las net de tip van Remco, dat het op 27.385 ook leuk kan zijn op USB, en die gaf mij inderdaad ook de WO tip, en ik ga daar ook wat meer over opzoeken.
Het gaat mij meer om gezelligheid, en eens wat te DX-en weer, of dat dan op AM-FM-SSB in het nederlands of engels moet, lig ik eigenlijk helemaal niet wakker van ;)
kort gezegd , op z'n brabants, ik ouwehoer graag, en het maakt me eigenlijk niet veel uit met wie of waar, al is verder weg natuurlijk wel altijd leuker :mrgreen:

153ir012 schreef:ja de meeste groepen hebben wel natuurlijk leden in nederland at sd ir da en zo nog wel wat groepen
en zullen ook wel wat regionale groepen zijn .
maar dx groepen op ssb denk niet veel meer in nederland ?


Yep, heb ik ook gemerkt, maar zoals ik al zei , ik word dan liever lid van een nederlandse club i.p.v. een buitenlandse club met een nederlandse tak , engels is geen probleem , maar ik houd liever nederlandse nostalgie in de lucht, zo gezegd.
de 'grote' buitenlandse jongens, redden het vast ook wel zonder mij, doen ze al jaren :wink:
Dus ja, ik hoop eigenlijk dat nog niet ALLES hier al vergane glorie is, zo gezegd dan, zou jammer zijn ....
Callsigns:
Freebander / 19RF519
My current collection of rigs:
Yaesu FT-450D
Kenwood TS-430S
Pres. Jackson I + II
K-PO DX5000 Version 6
TTI TCB-900 Export
Freebander
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 maart 2017, 22:50
Woonplaats: Eindhoven, Noord-Brabant, 19th Division, The Netherlands

Re: hoe zit het eigenlijk met nederlandse clubs vandaag de d

Berichtdoor kuls » 14 maart 2017, 20:36

Ja, dit leek mij gisteren ook nog, alhoewel ik vandaag in verwoede google pogingen en zo , terecht kwam op deze website: http://wacdxclub.com
Is dit dan de website van die nederlander in frankrijk?

dank je wel voor deze link daar ga ik dadelijk eens doorheen lezen
grtjs paul
kuls
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 13 maart 2017, 21:19

Re: hoe zit het eigenlijk met nederlandse clubs vandaag de d

Berichtdoor Freebander » 15 maart 2017, 06:53

kuls schreef:dank je wel voor deze link daar ga ik dadelijk eens doorheen lezen
grtjs paul


Hier heb je d'r nog een Paul misschien vind je dit ook wat, is in ieder geval nog actief! : http://www.rfdx.eu/
Callsigns:
Freebander / 19RF519
My current collection of rigs:
Yaesu FT-450D
Kenwood TS-430S
Pres. Jackson I + II
K-PO DX5000 Version 6
TTI TCB-900 Export
Freebander
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 maart 2017, 22:50
Woonplaats: Eindhoven, Noord-Brabant, 19th Division, The Netherlands

Re: hoe zit het eigenlijk met nederlandse clubs vandaag de d

Berichtdoor 153ir012 » 15 maart 2017, 07:27

ja
ok freebander
nu is er toch nog leven wac groep via frankrijk

nu ja tuurlijk iedereen is vrij om zijn contact te maken op de goedgekeurde freq
op fm of ssb .
ik weet er weinig van ben al 7 jaar uit nederland weg dus weet van de legale freq
niets .

ik ben liefhebber van dx en ja is wat je wil natuurlijk als het om een gezellige babbel gaat
kan dit daar denk wel .
ik persoonlijk al 35 jaar actief op de ssb op de ilegale kant ook hier vandaan
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand


Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten