Nieuwe bak + antenne in de auto

Post hier foto's van je apparatuur, setup & Shack!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor tommeer » 11 maart 2010, 15:37

Vandaag even de nieuwe bak erin gezet + antenne. Ik had eerst een simpel bakkie maar die gaf alleen nog maar storing en ruis icm een magneetvoet antenne.
Helaas kreeg ik met die antenne veel krassen in de lak vandaar dat ik nu een on-glass antenne heb gekocht om uit te proberen of dat wat is.
De plek voor de radio heb ik niet meer nodig omdat ik nu een CarPC in de auto heb met een schermpje, dus nu heb ik een mooi plekje voor de bak.

De TTI TCB 1100 wordt mooi geleverd met DIN-inbouwframe dus het was zo gepiept. De antenne was er ook zo opgeplakt, alleen de kabelwegwerken kosste ffies tijd. Nu nog even wachten tot de antenne echt goed vastzit dan gaan we zo eens kijken wat we oppikken hier in de buurt :)

Fototjes:
Afbeelding

Afbeelding
tommeer
 

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor stefantvs » 11 maart 2010, 16:21

Ziet er nettjes uit man :D , sucses dr mee.

Gr stefan
stefantvs
 

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor Ronnie » 11 maart 2010, 16:22

Heel mooi man :D
Ronnie
 

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor DX-Power » 11 maart 2010, 16:34

Ja leuk maar die antenne lijkt me echt niks. Je kunt ook onder de magneet een doekje leggen. Een wilson trek je niet zo snel eraf hoor kun je makkelijk met 120+ rijden.
Zijn kleinere broertje de little will kost niet zo duur nieuw en is ook zeeeer goed.

Maar ieder zijn keus als je echt deze hobby verder gaat doen en misschien later basis dan krijg je het virus vanzelf wel en dan wil je meer en beter.
DX-Power
 

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor vincenttor » 11 maart 2010, 17:09

hey grappig dat je hier ook bezig bent

en dat over een doekje ertussen geen krassen
nou ja daar zijn de meningen over verdeeld
wat ik met meerrdere autos heb meegemaakt zodra er vocht onder het doekje komt trekt dat op de 1 of andere manier in de lak
naja je krijgt een doffe plek en daar word je niet vrolijk van
altans ik niet

verder denk ik dat deze antenne ook niet veel gaat brengen maar ja zoals je zelf zegt bij elkaar rijden is het zat werkt zelfs een breinaald nog
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor tommeer » 11 maart 2010, 17:56

Ik had er eentje met magneetvoet met een dikke stof ertussen. Blijft goed staan hoor heb er van het weekend nog 200 km/u mee gereden in duitsland :wink:
Maar je krijgt inderdaad een lelijke plek in de lak en op de vorige auto had ik al krassen dus daarom dat we dit even gaan proberen. Als het echt helemaal niks is kunnen we nog wat anders proberen maar ik vond het de moeite waard. De auto die ik nu heb staat nog helemaal strak in de lak dus ik vind het zonde om die te beschadigen.

Wie weet komt er ooit nog wel een basis bij ja, het blijft wel interessant allemaal en ben benieuwd wat hier allemaal valt op te pikken :wink:
tommeer
 

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor DX-Power » 11 maart 2010, 19:27

Ach een echte cber maakt dat niks uit. Het zou mij niet boeien of ik een plek zie of wat krassen. Zolang maar bezig kan zijn met mijn hobby en als dat goed functioneerd is alles prima. Maar goed ieder zn mening natuurlijk.
DX-Power
 

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor Thijs » 11 maart 2010, 19:37

Netjes :!: al heb ook ik m'n vraagtekens bij de antenne.

OF een echte CBér zich niet druk maakt over krassen :?: Ik hou m'n auto ook graag netjes al lukt dat nooit...... :?
MIjn oplossing tegen kleurverschillen/krassen een gat in het dak :!: :!: :!: Maar ik begrijp best dat, dat de meeste te vergaat :wink:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor vincenttor » 11 maart 2010, 19:59

DX-Power schreef:Ach een echte cber maakt dat niks uit. Het zou mij niet boeien of ik een plek zie of wat krassen. Zolang maar bezig kan zijn met mijn hobby en als dat goed functioneerd is alles prima. Maar goed ieder zn mening natuurlijk.


tja t is maar wat je wil he
of je lak naar de %$&% die misshien wel 600 euro per liter kost a 4 liter voor een auto

diepe krassen tot metaal en roestvorming op treed

dan maar "echte" cb'er de groeten :roll: :mrgreen:
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor Abt » 11 maart 2010, 20:16

Netjes gedaan je bakje zo in het dashboard.

Maar die antenne is idd echt waardeloos.
Daar kom je de straat niet mee uit.
Wel jammer natuurlijk, het staat netjes!
Ik zou echt overwegen voor een Wilson 1000 of de Little Will.
Ik heb er een met magneetvoet, en die paar krassen kunnen mij niet zoveel schelen.
En ik zou ook zo een gat in het dak boren voor een Wilson1000 met vaste voet, dat maakt mij niet uit.
Voor een Wilson heb ik wel een gat over :D
Laatst bijgewerkt door Abt op 19 aug 2010, 00:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Abt
 

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor Arno_Rotterdamsevos » 11 maart 2010, 21:43

of gewoon die 16v antenne eraf rotten en daar een vaste voet neer zetten
Arno_Rotterdamsevos
 

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor tommeer » 11 maart 2010, 22:00

Arno_oosterflank schreef:of gewoon die 16v antenne eraf rotten en daar een vaste voet neer zetten


Jep daar heb ik ook al over na zitten denken aangezien ik die antenne verders niet gebruik omdat ik geen radio heb. Het is alleen een k klus om de dakhemel e.d. los te halen en dat voetje los te halen want er zit ook een achterruitsproeier ingebouwd.
Misschien ga ik het wel overwegen als deze antenne helemaal ruk is.
tommeer
 

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor Arno_Rotterdamsevos » 11 maart 2010, 22:14

als je je achter rubber bij je hemel los haalt kan je voorzichtig proberen om er met je hand tussen te komen. Dat heb ik ook bij mijn corsa toen gedaan.en ga het bij me astra station ook zo proberen dan kan je net bij de moer van de voet komen
Arno_Rotterdamsevos
 

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor vincenttor » 11 maart 2010, 22:37

kappen van de a/b/c stijlen liggen er ook zo af hoor :idea:

Afbeelding
(zwarte is bitum, demping voor geluid)
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Nieuwe bak + antenne in de auto

Berichtdoor groene seat » 13 maart 2010, 12:35

netjes gedaan allee je raam antenne doet niet echt veel (Ik kwam de straat nog niet eens uit)
hoe is eigenlijk je swr van je antenne?
groene seat
 

Volgende

Keer terug naar Foto's van je apparatuur / setup

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten