Eindelijk gekocht: Yaesu FT-857D

Post hier foto's van je apparatuur, setup & Shack!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor Remco Rozenburg » 05 jun 2007, 19:00

Ik heb hem nieuw aangeschaft, ben in het bezit van een licentie, maar daar werd niet om gevraagd, volgens mij mag iedereen dit soort apparatuur gewoon aanschaffen. Met de licentie die ik heb (novice) mag je maar met een beperkt vermogen uitkomen op een beperkt aantal banden.

De nieuwprijs was 699EUR, al zijn ze nog iets goedkoper te vinden op het net (laagste winkelprijs die ik heb gevonden in NL was 655 EUR). :

@Frank: De SWR staat redelijk goed, 1:1.5 volgens de meter, de plaatsing en positie van de antenne is natuurlijk \"geoptimaliseerd\" voor het vossen
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 05 jun 2007, 21:40

Ha een mede amateur :lol: ik heb zelf de F :wink: Dat dacht ik al dat die daar stond voor het vossen ,volgens mij moet je daar ook geen 100 watt op zetten dan is ie weg denk ik :D .
Grt Frank
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor Remco Rozenburg » 05 jun 2007, 23:20

Het is inderdaad absoluut niet bedoeling hier die 100W op los te laten, ik vind het eerlijk gezegd zelfs jammer dat de set niet minder dan 5W op HF eruit gooit :?

Gelukkig heb ik gisteravond wél die extra ATT-functie gevonden, naast nog wat andere leuke features zoals een soort \"spectrum\" functie waarmee in 1 oogopslag duidelijk wordt wat er zich op nabij gelegen frequenties afspeelt, alle filter/DSP instellingen, etc etc.

Ben je actief op amateurbanden Frank?

Voor de F-licentie ben ik destijds ('96/'97) ook nog gegaan maar bleef helaas steken op de regelgeving, de techniek zat er wel goed in, volgde toen een MTS Electronica opleiding met o.a. telecom als hoofdvak :) Misschien waag ik nog weleens een poging als daar een beetje tijd voor is, al is het maar voor de heb....helaas is alle theoretische kennis een beetje weggezakt, doe al jaren niets meer met electronica :oops:
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 06 jun 2007, 07:16

Ja hoor ik ben actief op de hf banden en lokaal op 2m en 70 cm .Alleen op hf gaat het nog niet perfect de ant. werkt daar nog niet optimaal ,daar wil ik nog een andere voor bouwen de w8010 die in de electron heft gestaan :arrow: http://home.versatel.nl/bartsimpsons/Ha ... dipole.htm .
Ook ben ik lokaal nog te horen op de cb op de normale kanalen .

73 Frank
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor NL1ZZE » 05 jul 2007, 22:46

Haai Remco,

Toevallig had ik een tijdje terug ook al naar die set gekeken..
alleen zag ik staan dat er DSP2 opzit.

maar kan je me uitleggen wat DSP / DSP2 is ?

is dat hij dan uit de ruis verre stations eruit filterd zodat je het weer goed kan verstaan?

Grtz,
Martijn..! PD2NLX
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Berichtdoor Remco Rozenburg » 06 jul 2007, 07:18

Ha Martijn,

Standaard zit er DSP in, het staat voor Digital Signal Processing. Als ik de techniek goed begrijp wordt het analoge signaal omgezet naar digitaal en alle \"onhebbelijkheden\" eruit gefilterd via allerlei spannende algoritmen...voor ontvangst van verre stations met veel ruis/storing kan dit veel schelen. In het uitgebreide menu kun je bijvoorbeeld de scherpte van de filters instellen.

DSP2 wordt volgens mij als optie in de vorm van een extra filter/printje geleverd.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds geen goede HF antenne heb staan op de thuisbasis (wordt aan gewerkt, maar ze zijn best prijzig en 'k heb geen goede plaats voor een draad), dus nog niet echt alle DSP-instellingen goed heb kunnen uitproberen. Uit de productinformatie:

DSP BANDPASS FILTER:
Separate DSP Bandpass FiltersforVoice and CW augment the analog filters for enhanced interference rejection. For Voice modes,you get 16 High-Pass Filter cutoff frequency selections, and 32 Low-Pass Filter selections, for a total of 512 combinations. And for CW, you may choose bandwidths of 240 Hz, 120 Hz, or arazor-sharp 60 Hz.

DSP AUTO-NOTCH FILTER :
To reduce interference caused by annoying carriers within the audio passband,the DSP Auto-Notch provides a significant reduction in the interference level. If multiple carriers are present, the DSP will detect and notch all the carriers present.

DSP NOISE REDUCTION:
The very effective Noise Reduction filter of the FT-857 utilizes as many as 16 noise-reduction algorithms, for use in a wide variety of noise environments, without introducing appreciable distortion on the desired signal. Operator fatigue is reduced, and signal-to-noise ratio is significantly enhanced.

DSP MICROPHONE EQUALIZER:
To match the FT-857's TX audio response to the waveform produced by yourvoice andthe microphone in use, the DSP system includes a four-position Mic Equalizer circuit. The result is increased \"talk power\" as extraneous frequencies are suppressed, allowing all available powerto be concentrated into your voice's pattern[/b]
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Eindelijk gekocht: Yaesu FT-857D

Berichtdoor rob kenwood » 03 sep 2008, 21:40

goh een corrado! heb er ook nog 2 gehad, een g60 en een vr6 turbo leuk speelgoed! :D :D . maareh bevalt je setje nog?
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis

Re: Eindelijk gekocht: Yaesu FT-857D

Berichtdoor vincenttor » 24 jun 2009, 19:50

hey, mooie spullen idd
ik neem aan dat je deze nog erin hebt zitten
vind je de signaal meter ook niet een beetje gulzig ?
als ik hem vergelijk met mn icom dat ding geeft bij zwakke signalen zelfs al s9 + en vaak S9 ** aan
terwijl die op mn icom net s 4 ofzo binnen komt staat geen verzwakker of iets dergelijks aan

gr
vincent

edit: zal ik maar even een foto plaatsen zegt meer dan tekst
nu vroeg ik me af is dit te veranderen want dit is natuurlijk pure onzin
er is niets waar ik me meer aan erger dan een s-meter die altijd maar vol aangeeft

Afbeelding

Afbeelding
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Eindelijk gekocht: Yaesu FT-857D

Berichtdoor groene seat » 24 jun 2009, 21:02

mooi setje man ben jaloer past goed bij die vw :mrgreen:
groene seat
 

Re: Eindelijk gekocht: Yaesu FT-857D

Berichtdoor 19DT2120 » 24 jun 2009, 21:57

@vincenttor :Bij de 817,857 en de 897 staan standaard de ipo en de att uit,heleboel andere radio's standaard aan.
Dat is het probleem
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Eindelijk gekocht: Yaesu FT-857D

Berichtdoor vincenttor » 24 jun 2009, 22:18

bij de icom staat de att niet aan hoor had daar nog naar gekeken dat was het helaas niet
en als ik ipo / att aan zet bij deze yeasu geeft ie amper nog signaal aan en geluid
ja of die meter van die icom is gewoon zo een stug ding :roll:
maar heb de set nu net al verkocht zonder verlies :) dus dat komt mooi uit haha

evengoed bedankt voor de reacties
ben toch benieuwd of jij dit ook hebt remco ?


edit: dit meen je toch niet
ik denk sluit hem even aan nog een testje doen
zenden ho maar
hij zegt de heletijd dat de SWR niet goed is
terwijl die gewoon normaal staat , geen kabel breuk etc want mn andere zender doet het prima en de ant tuner geeft met die 1 - 1.1 aan
wat is er nu ineens loos ?
toch niet de yaesu ineens kapot, dat mannetje rent wel de heletijd

op mysterieuze wijze doet hij het ineens weer

het is die swr beveiliging, herinner me ook dat klaas een x vertelde dat die ft 100 ook zo een rot ding was met die beveiliging
het is wel prima natuurlijk dat die niet kapot gaat
maar ik heb een linear tussen de antenne zitten en de swr word daardoor anders op de meter van de transciever
dus die denkt de swr staat verkeerd en geeft geen vermogen meer
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Eindelijk gekocht: Yaesu FT-857D

Berichtdoor Remco Rozenburg » 25 jun 2009, 10:25

De Yaesu heeft inderdaad een vrij positieve S meter, volgens mij komt het door die IPO die standaard uit (?) staat, ik heb 'm aangezet en sindsdien is het allemaal wat geloofwaardiger, het signaal en geluid blijft echter wel gewoon goed....ik zou hem weer eens aan moeten zetten, hij staat al een half jaar stof te happen :?

[offtopic]
@groene seat: die rode VW is vorig jaar verkocht, verplaats me tegenwoordig in zijn grotere blauwe broer:
Afbeelding
[/offtopic]
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Eindelijk gekocht: Yaesu FT-857D

Berichtdoor vincenttor » 25 jun 2009, 13:15

dat is wel een mooie auto zeg :) :shock:
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Eindelijk gekocht: Yaesu FT-857D

Berichtdoor Remco Rozenburg » 25 jun 2009, 15:41

vincenttor schreef:dat is wel een mooie auto zeg :) :shock:

Thanx...'k Heb ook nog een Opel Corsa ;)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Eindelijk gekocht: Yaesu FT-857D

Berichtdoor groene seat » 25 jun 2009, 18:04

ook een mooie bak
(maar het is en blijft geen sirroco type 2)
groene seat
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's van je apparatuur / setup

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten