Nood Netwerk initiatief

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor DeGrijze » 24 nov 2015, 11:21

Bravo Sierra schreef:Ik denk dat dit nooit lukt, tenzij de organisatie enkel en alleen bestaat uit gelicenceerde zendamateurs.

Als oud A gemachtigde ben ik het hier zeker niet mee eens, alleen al om het feit dat er meer CB radio's in omloop en b.v nog altijd bij mensen op zolder liggen stof te happen dan dat er ooit wereld wijd zendgemachtigde amateurs geweest zijn.
En wat organisatie talent betreft zijn uit mijn persoonlijke ervaringen lopen de zendgemachtigde amateurs hier nu ook niet echt van over (op die enkeling daar natuurlijk na gelaten).
Heb tot nu toe 2 maal een DARES Promotie in ons land kunnen en mogen bezoeken, en ook al deden de personen zo hun best om alles netjes uit te leggen en te tonen aan Jan Publiek bleeft het niet meer dan een grote uiterlijke vertoning van "kijk ons hier lekker belangrijk zijn en ons best doen moet onze dure eigendommen om jullie Jan Klootjes volk straks uit de nesten te halen".
Sorry maar persoonlijk heb ik het gevoel dat de gemiddelde ether piraat meer organisatie talent in zijn kleine vinger heeft dan een gemiddelde heden ten daagse zendgemachtigde in zijn gehele lichaam heeft.
Maar goed dat is mijn persoonlijke gevoel en mening.
Heb mij inmiddels uit pure nieuwsgierigheid inmiddels dan ook maar aangemeld als lid op de site van het Nood Netwerk Initiatief.

M.v.g
Gerard
DeGrijze
 

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor Bravo Sierra » 24 nov 2015, 14:02

Ik denk niet dat er een overheidsinstantie is die in zee gaat met een groep 27 Mc'ers. Blijkbaar heb jij een bepaalde afkeer van gelicenceerde zendamateurs, die groter is dan jouw realiteitszin, dus droom maar lekker verder.
Bravo Sierra
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 22 maart 2013, 09:46
Woonplaats: Siem Reap, Cambodja

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor DeGrijze » 24 nov 2015, 16:25

@ Bravo Sierra,

Als oud A gemachtigde heb ik absoluut geen afkeer tegen gelicenceerde zendamateurs in het algemeen (oke tegen enkele misschien wel maar dat is meer op persoonlijke titel en staat buiten het zend gebeuren om).
Maar het is gewoon een verdrongen feit dat het de overheid op zich niets uitmaakt waar de geboden hulp vandaan komt in echte gevallen van echte nood.
En wees eerlijk er zijn vele malen meer zogenaamde "illegale" radio's (lees zend/ontvangers) in omloop dat legale versies en er zendamateurs zijn.

M.v.g
Gerard
DeGrijze
 

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor Bravo Sierra » 24 nov 2015, 17:13

Ik ben en blijf van mening dat het nooit lukt, op basis van wat jij voorstelt, om met 27 Mc'ers eventueel aangevuld met "illegalen" om een dergelijk noodnet op te zetten.
Bravo Sierra
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 22 maart 2013, 09:46
Woonplaats: Siem Reap, Cambodja

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor president- mckinley » 24 nov 2015, 18:02

Bij de meesten is de pret over, als de 230 weg is gevallen.
Een porto maakt dan echt geen indruk :D
Kijk bij je zelf na in je schuur, staat daar een aggregaat te wachten?
Meestal is het antwoord nee......

zonder stroom geen zenders aan, zonder stroom geen accu bij laden, zonder stroom werk er aan de andere kant ook niets.

Theo
president- mckinley
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 15 aug 2014, 23:52

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor klein-ulsda » 24 nov 2015, 18:29

Gelukkig zijn er genoeg auto's met een accu, dus dat zal ook niet zo een grote probleem zijn ;)
19DIG3636

Zender:
Major 4000 --- Skyline Senfor sm 2008 --- Skyline Senfor sm 2009 --- Skyline Senfor sm 2010 --- Cuna cfm 2240 --- Stabo xm 2200 --- Elec TX 22 --- Amroh cb - 007 --- Audio Sonic ms-201 ---
Midland - 78 - NF - 402 --- Midland Alan 78 plus --- Premier CB 2000 --- superstar 2000 --- Cobra GR 25 LTD ST Sound Tracker --- Danita 1240 AM ---

Marifoon:
Sailor RT 2048

Portofoon:
Baofeng UV-5R

Scanner:
Cuna SR - 9 VHF --- ELEC model 127 F/V

Antenne:
Sirio omega 27
Sigma Montova Turbo 8
Comrod 144-163 Mhz (marifoon)
MS - 116 - A (legerantenne)

leger - zender en ontvanger met voeding 24 volt:
R-110/GRC = ontvanger
RT-66/GRC = ontvanger/zender
RT-67/GRC = ontvanger/zender
C-435/GRC = controledoos voorlocale doorgifte
PP-112/GR = voeding 24 volt
Avatar gebruiker
klein-ulsda
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 03 nov 2011, 12:37
Woonplaats: Winschoten

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor DeGrijze » 24 nov 2015, 18:49

president- mckinley schreef:Kijk bij je zelf na in je schuur, staat daar een aggregaat te wachten?
Meestal is het antwoord nee......

Beste Theo,
Dit zal in de meeste gevallen inderdaad zo zijn, echter bij mij in de schuur staat er wel, net als een stuk of 4 accu laders. :roll:

Bravo Sierra schreef:Ik ben en blijf van mening dat het nooit lukt, op basis van wat jij voorstelt, om met 27 Mc'ers eventueel aangevuld met "illegalen" om een dergelijk noodnet op te zetten.

Persoonlijk denk ik dat als de nood echt aan de man er een snelle samen werking tussen de 27Mcers, Zendgemachtigde en illegale Zendamateurs zeer snel tot stand gebracht zal worden.
En de organisatie en improvisatie talenten van de groep illegale Zendamateurs is mijn persoonlijke inziens en ervaring zeer groot, daar moet men zich echt niet in vergissen.

M.v.g
Gerard
DeGrijze
 

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor 19-DT-170 » 24 nov 2015, 20:58

DeGrijze schreef:Heb tot nu toe 2 maal een DARES Promotie in ons land kunnen en mogen bezoeken, en ook al deden de personen zo hun best om alles netjes uit te leggen en te tonen aan Jan Publiek bleeft het niet meer dan een grote uiterlijke vertoning van "kijk ons hier lekker belangrijk zijn en ons best doen moet onze dure eigendommen om jullie Jan Klootjes volk straks uit de nesten te halen".
Sorry maar persoonlijk heb ik het gevoel dat de gemiddelde ether piraat meer organisatie talent in zijn kleine vinger heeft dan een gemiddelde heden ten daagse zendgemachtigde in zijn gehele lichaam heeft.

Gerard, je hebt het prachtig verwoord. :-)
In het wereldje van zendamateurs draait alles om 'status'.
Mening initiatief is dan ook de mist in gegaan puur en alleen omdat er herrie in de tent was
wie de hoogste status had. Het doel wat men voor ogen had was men allang vergeten.
Ook niet zo mijn ding, en daarom ook geen lid van welke club of vereniging dan ook. :-)
Alleen spreek je over zendgemachtigden.. Dat zijn de TROS, de VARA, de NCRV, en weet ik hoe ze allemaal heten.
Zendamateurs zijn geen gemachtigden maar vergunninghouders (over status gesproken hi). :-D
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor 19-DT-170 » 24 nov 2015, 21:02

Wat trouwens 'legaal' of 'illegaal' betreft.
Volgens de Nederlandse wet is een ieder _verplicht_ in geval van nood om zijn medemens te helpen.
Als hier een chemische fabriek ontploft, en alle communicatiemiddelen zijn uitgevallen, en mijn buurman is levensgevaarlijk
gewond geraakt door neervallend puin, en ik heb een radio hier staan die ik niet in bezit mag hebben, en ik zou
verzuimen die te gebruiken om hulp in te roepen, dan ben ik zelfs strafbaar.
Nood breekt wet wordt er immers gezegd.
En er zal echt niemand zijn die je berispt omdat je via een illegaal kanaal hulp hebt ingeroepen.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor Bravo Sierra » 25 nov 2015, 09:52

@19-DT-170 En dan? Je moet dan wel toegang hebben tot overheidsinstanties, want anders is de kans groot dat je een roepende in de woestijn bent. Wat je ook vind van Dares, die hebben wel contacten met en toegang tot de overheid en zijn als zodanig ook erkend. Daarom denk ik dat de overheid niet met een organisatie opgebouwd uit 27 Mc'ers en illegalen in zee gaat, met als argument: We hebben al Dares.(Ze zullen niet zeggen hoe ze denken over 27Mc'ers en illegalen :wink: )
Bravo Sierra
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 22 maart 2013, 09:46
Woonplaats: Siem Reap, Cambodja

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor 19-DT-170 » 25 nov 2015, 10:48

Ik hoef helemaal geen toegang te hebben tot overheidsinstanties.
Ik hoef maar iemand te bereiken die een werkende telefoon heeft,
en zo de hulpdiensten kan inschakelen.
Of denk je dat de radioamateurs in tijden van de watersnoodramp een directe verbinding hadden met de
overheidsinstanties? Die hadden contact met amateurs buiten het rampgebied, en deze hebben toen de overheidsinstanties ingelicht.
En ik weet niet of de overheid niet in zee gaat met een organisatie opgebouwd uit 27MC-ers.
Waarom niet? Volgens mij zijn ze ten aller tijden verplicht om hulp te verlenen,
waar de hulpvraag vandaag komt doet er niet aan toe.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor DeGrijze » 25 nov 2015, 11:05

Bravo Sierra schreef:(Ze zullen niet zeggen hoe ze denken over 27Mc'ers en illegalen :wink: )

MMmm was niet zo dat ruim 80% van de huidige legale zendamateurs ooit als illegale zendamateur begonnen zijn met de hobby. :roll:
En sorry maar het zou DARES juist alleen maar sieren als zij een hulp verlenende en vragende hand uit zouden steken na andere initiatieven zoals b.v het Nood Netwerk initiatief.

M.v.g
Gerard
DeGrijze
 

Re: Nood Netwerk initiatief

Berichtdoor Bravo Sierra » 25 nov 2015, 13:01

I rest my case...................
Bravo Sierra
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 22 maart 2013, 09:46
Woonplaats: Siem Reap, Cambodja

Vorige

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten