Door het oog van de naald...

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Door het oog van de naald...

Berichtdoor 19AT593 » 02 jan 2011, 12:34

Ben nog vrij nieuw op dit leuke forum, maar niet nieuw op CB....
Nou zie ik hier wel eens foto's en lees ik hier wel eens dingen dat ik denk....zo...
Wat ik lees kan het AT ook lezen.

Ik ben over het algemeen wel iets voorzichtiger geworden m.b.t. info over de 11 Mtr hobby en probeer mezelf dan ook zoveel mogelijk in te dekken. Want denk niet...ze komen hier nooit langs.

Mijn verhaal: Vanaf 1979 aktief en vanaf 1986 ook op SSB. Ik dacht ook altijd, hier komen ze nooit langs. Ik had ook nog nooit van een 27MC station gehoord bij mij uit de buurt die uit de lucht gehaald was, daarbij woonde ik zover van de drukke steden in een klein plaatsje op het platteland dat ook niemand last van mij had. Maar helaas.....op een ochtend eind 1991 stond er toch Politie en opsporingsambtenaar (B.Muller) voor de deur, de vrij nieuwe Jackson werd meegenomen en ik kreeg een boete van 250 gulden.
Tevens werden een aantal "buurt" stations zowel op 27MC als 3 Mtr opgepakt.
Ik dacht dat ik nooit meer terug zou komen op 27MC, maar 2 dagen later was ik alweer aan het DXen met een geleende Jackson van een klasgenoot :lol: . Tja, omkruid he !

Een paar jaar later kreeg ik weer bezoek. Maar dit keer was ik op mijn hoede. Ik had overal snelpluggen aan en een legale 40 kanalen bak naast de Jackson staan zodat ik die razendsnel kon omwisselen. De Jackson had ik er alleen staan als ik aan het DXen was, ging ik uit de shack, dan was de Jackson weg. Gelukkig deed dit keer mijn zusje de deur open voor de Politie en de man van het AT (toen HDTP). Ik zat te praten op kanaal 39 (ja dat vergeet je niet meer!), maar ik had het al door. Kon de Jackson net in een plastic tasje gooien die ik in een mandje onder een tafel smeet. Toen de opsporingsambtenaar binnenkwam was ik net bezig met de legale Uniden PC404 aan te zetten. Verkeerde kanaal natuurlijk, dus de man vond het verdacht. Hij vond het ook verdacht dan de radio nog koud was terwijl hij me net had gehoord. Dus kasten en laden werden opengetrokken, maar meneer vond niets. De plastic zak met de Jackson zag hij wel, maar heeft hij nooit geopend. Ondertussen vertelde ik hem dat ik de Uniden opgedraait had naar wel 8 Watt om he af te leiden, dat lukte wonderbaarlijk goed. En na een praatje en het bekijken van de meetauto (Mazda 626) vroeg hij me nog waarom ik eigenlijk een mantelstroomfilter boven in de richtantenne had zitten. Tja, ach baat het niet dan schaad het niet..... :wink:

Was dat de laatste keer.....neeeee. Toen ik ondertussen al ergens anders woonde stond ineens meneer Muller met 2 agenten voor de deur! Meneer was bezig met een razzia waarschijnlijk en zag mijn mooie antenne staan, hij wou toch wel even kijken of ik me nu wel aan de regels hield. Haha, ik was toen voornamelijk bezig met packetradio dus alleen legale apparatuur. Waarom ik dan een horizontale richtantenne gebruikte, tja...voor het kortegolf luisteren natuurlijk.
Kasten en laden werden weer opengetrokken, maar mijn Lincoln en 900 MHz apparatuur lagen weer in het plastic tasje in een mandje onder een tafeltje. Dus zijn ze weer zonder iets mee te nemen vertrokken...

Door het oog van de naald dus al een paar keer

Een gewaarschuwd mens telt voor twee...

Ben benieuwd naar meer verhalen....want ik zal toch niet de enige zijn die bezoek kreeg....gezien de gebruikte apparatuur van de meesten hier op het forum. :mrgreen:
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor Edje555 » 02 jan 2011, 14:27

Ah ja ken het,
ik woonde toen nog in Waddinxveen in 1995 en zat met een galaxy Saturn en een Zetagi BV-200 buizen liniar en was behoorlijk radio-aktief op packet om te DX''en ook SSB heb ik de leukste verbindingen gemaakt, ik had ook nog een President Lincoln liggen in de doos en in mijn auto beneden de Flat zat ook een President Lincoln met een K-40 die gewoon op dak van mijn auto stond.
Het was Dinsdag avond , het was erg rustig 's avonds op de 40ch met stations en dat klopte niet omdat er zeker wel 10stations zaten in een radius van 10km en allen vrijwel met meer vermogen zaten en of een illegale tranciever, omdat ik onraad voelde had ik alles die avond los gekoppeld en bij een kennis gebracht aan de overkant van de straat.
Daarna had ik een simpel 40ch doosje 4watt aangesloten op packet maar er gebeurde die avond niets, de volgende dag was ik weer 's avonds aktief en zo rond 19:30 ging de bel, ik niets vermoedend deed de deur open en jahoor daar stonden ze dan 2man sterk van de HDTP ofwel de oude RCD.
Gelijk een pasje onder mijn neus met een huiszoekings bevel waarnaar ik ze gewoon binnen liet en vroeg wat ze kwamen doen, ze zeiden we hebben storingsklachten in de buurt en we hebben jouw getraceerd omdat je signaal er behoorlijk uitsprong vergleken met de overige stations in de buurt :lol: (tja ik zat in een flat en de meeste niet in de buurt)
na dat ze flink het huis uit hebben lopen pluizen konden ze niets vinden en begonnen vragen te stellen van waar mijn andere apparatuur gebleven was, ik zei heel vriendelijk dat ik dat gisteren verkocht had, waarop ze een beetje begonnen te lachen zo van nou dan heb je erg veel geluk gehad.
maar toen vroegen ze van wie die auto was met die K-40 erop die bij de flat geparkeerd stond, ik antwoorde ik heb geen idee zal wel van een bezoeker zijn hier omdat die er nooit staat :mrgreen:
Ze zijn toen maar gegaan en ik dach pffieeeeuw dat scheelde weinig maar dat was nog niet alles.
2weken later had ik al mijn apparatuur weer terug gehaald en aangesloten en draaide weer volop packet op 10Watt, op een dinsdag moest ik mijn vrouw wegbrengen en zo het gebeurde kwam ik een uur later thuis en de onderbuurvrouw kwam naar mijn toe en zei dat er 2 mensen van de politie aan de deur hebben gestaan en zich legitimeerde als HDTP en mij moesten hebben !
ik zei buuf bedankt.... en ik stoof de trap op en als een idioot heb ik alles losgekoppeld en in mijn kofferbak van de auto gegooit en heb snel weer een 40ch aangesloten en ging verder met packet.. de dagen verstreken maar ik heb ze nooit meer gezien, totdat er een week voorbij was en er een station 300mtr bij mij vandaan eruit was gehaald omdat ze met ruim 100Watt dag en nacht zat te kwebbelen en storing veroorzaakte in de buurt !
ik heb maanden legaal gezeten maar wel stiekem met een liniar van c.a 100Watt voor de dx op packet.
daarna heb ik ze nooit meer gezien of wat van gehoord en ben weer lekker op mijn galaxy saturn gaan zitten en nergens geen last meer van gehad tot op heden
Edje555
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 13 jul 2009, 18:44

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor Hét Drentse Station » 02 jan 2011, 19:36

Ach Willem van Essen ziet ook wel eens wat over het hoofd zullen we maar zeggen ;)
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor Columbus » 02 jan 2011, 19:58

[quote]Ach Willem van Essen ziet ook wel eens wat over het hoofd zullen we maar zeggen
[/quote]

"Ergens bovenop zitten" heeft sinds die tijd voor mij in ieder geval een heel andere betekenis gekregen. :lol: :lol: :lol:
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor 19AT593 » 02 jan 2011, 23:02

Dat is wel een beetje vaag allemaal, wie is Willem van Essen? Ik neem aan een opsporingsambtenaar. Ik wil wel eens meer spannende verhalen lezen???? Nou??
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor Remco Rozenburg » 03 jan 2011, 09:24

Hier helaas geen spannende verhalen...heb ze 2x over de vloer gehad, beide keren op tijdstippen dat je het niet echt verwachtte.
De eerste keer was ergens in de zomer van '95 rond 17.00 's middags, ik kwam terug van mijn vakantiebaantje en werd onplezierig verrast door de komst van "van Kampen", hij kwam voor een FM zender en dat nam hij dus ook allemaal mee, met een boete van bijna 500 Hfl die een jaar later kwam (!!!). Argument was dat ik stoorde op diverse banden en gezien de apparatuur die ik toen had verbaasd het me eigenlijk niets, maar goed, daar stond ik toen niet echt bij stil.

De tweede maal stonden ze rond 7.30 's morgens voor de deur, ik stond op het punt om naar school te gaan. Er was geen tijd om anderen te waarschuwen want het was een razzia bij zo'n 5 stations in de omgeving. Meegenomen is toen een Midland 8001 en flinke buizenversterker inclusief alle toebehoren. Omdat het niet de eerste keer was kreeg ik een dagvaarding en moest ik voorkomen in de rechtbank van Rotterdam. Dat was in 1998, ik kende mijn huidige vrouw toen net en de hobby stond op een laag pitje, daarnaast was ik bezig met mijn licentie, met een waarschuwing en bekeuring van 100 gulden werd de zaak afgesloten.

Tuurlijk waren er genoeg spannende momenten waarbij we tijdens de FM uitzendingen op de uitkijk zaten, iedere auto die door de straat reed werd zorgvuldig bekeken, kentekens werden bijgehouden etc. In de tijd van de Midland + buizenlineair koppelde ik iedere dag trouw alles af en zette standaard apparatuur neer, maar ja, op een gegeven moment wint het gemak en raakt de klad erin :)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor 19-DT-170 » 03 jan 2011, 14:23

In mijn CB-tijd heb ik (gelukkig) nooit de RDR over de vloer gehad.
Uiteraard was ik een braaf jongetje, en zat ik geheel legaal met een President Jackson en een 100W lineair op 27MC. ;-)

Jaren later, ik had toen al mijn vergunning gehaald, heb ik ze wel een keer mogen voorzien van koffie.
De buurman was enkele weken eerder woest aan de deur geweest, dat ik op zijn TV stoorde (naar bleek al jaren,
maar dat had hij mij nog nooit gemeld). Ik had hem aangeboden om de storingsproblematiek te komen bekijken,
en zijn installatie, daar waar nodig, te ontstoren cq aan te passen.
Helaas voor de buurman weigerde hij mee te werken, waarna ik hem het telefoonnummer van de RDR heb overhandigd.
Een week later kreeg ik van de RDR telefoon, de buurman had een klacht ingediend, en men wilde graag metingen komen verrichten
aan mijn station, en ze vroegen wanneer het mij het beste uitkwam.
Afspraak gemaakt, RDR kwam, zag, heeft de installatie van de buurman aangepast, en daar waar nodig advies gegeven.

Ik heb de uitkomst van de metingen ook nog (mondeling) gekregen.
Bij de buurman was de veldsterkte 0.15V/m (Max. 3V/m is de norm).
Ze hadden van te voren nog even hun meetapparatuur moeten aanpassen, aangezien de GSM-mast 3km verderop
een hogere veldsterkte had dan mijn station, en ze daardoor mijn veldsterkte niet konden meten.

Ook bij mij in huis werd gemeten (woonde toen nog bij mijn ouders, en toen de RDR zei dat mijn installatie in orde was vielen mijn ouders van hun stoel af;
ik stoorde immers ook op de vaste telefoon). Alhier werd een veldsterkte gemeten van 2.5V/m, ook nog steeds netjes binnen de norm.

Mijn HF-set werd gemeten (Kenwood TS570), en hieruit kwam 165W. Volgens mij vergunning mag ik max 400W maken, dus ook dat was netjes binnen de voorwaarden.
De antenne die destijds werd gebruikt was een G5RV.

Ik kreeg nog de tip van de RDR om het vermogen te verhogen naar 400W. Bij de buren zat ik ver onder de norm van 3V/m,
dus het was geen enkel probleem om met 400W in de lucht te komen. :-)

Zo zie je dat het ook anders kan worden opgelost...
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor Hét Drentse Station » 03 jan 2011, 16:01

19AT593 schreef:Dat is wel een beetje vaag allemaal, wie is Willem van Essen? Ik neem aan een opsporingsambtenaar. Ik wil wel eens meer spannende verhalen lezen???? Nou??



Inderdaad is Willem de opsporingsambtenaar. Bij sommige van mijn buurtstations had hij bijzonder veel interesse in de lingerie van de vrouw des huizes onder het mom dat hij opzoek was naar een illegale bak :lol:

Over deze man zou wel een boek geschreven kunnen worden dat zo dik is als het postcodeboek zoals dat er in die tijd nog was.
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor Columbus » 03 jan 2011, 16:11

Nou vooruit. Volgens mij heb ik hier op het forum het verhaal wel eens verteld over mijn ervaringen met de opsporingsambtenaar Willem van Essen.

De eerste kennismaking
Het zal zo in het jaar 1999 geweest zijn dat ik voor het eerst kennis heb gemaakt met meneer Van Essen. Ik had al vaak zijn naam horen vallen bij andere 'amateurs' die wel eens op niet geoorloofde banden zaten, maar voor de rest was hij voor mij nog een schimmig figuur. Veel informatie over hem had ik dan ook niet, anders dan dat hij in een roodkleurige Mazda rondreedt met een kenteken waarin letters zaten die wel erg op de letters HDTP leken (zo heette het Agentschap toen) en het nummer 95 in voorkwam.

In die tijd was ik zeer actief op 11 meter. Met een mooi antennepark bestaande uit een vertical (827) en een 3 elements ZX-Yagi werkte ik de hele wereld. Hard gespaard voor een Lincoln en voor wat extra power een BV-131 van Zetagi. 100 Wattjes was meer dan voldoende voor me.

Dat de combinatie best wel eens een beetje storing veroorzaakte wist ik inmiddels wel: regelmatig drukte ik het beeld van de TV weg en ook het brandalarm dat in het huis waar ik woonde (nog in het ouderlijk huis dus) aanwezig was ging nog wel eens onbedoeld af als ik de microfoon indrukte en begon te moduleren. Natuurlijk niet zo erg...tenzij het om 3 uur 's nachts is en de rest van je huisgenoten wakker worden van de loeiende sirene van het brandalarm. :oops:

Op een zekere ochtend was ik weer druk in de weer geweest met de hobby. Tussen de middag in de keuken even een broodje eten en toen ging de bel. Slik...daar stond iemand die zich voorstelde als 'meneer Van Essen' en twee mannen in uniform. Met een huiszoekingsbevel in handen was er geen ontkomen aan: de Lincoln en de Zetagi stonden nog keurig aan op mijn slaapkamer en werden netjes in beslag genomen (of anders gezegd: er werd keurig aan je gevraagd of je er vrijwillig afstand van wilde doen of dat je voor de rechter wilde komen). Ik heb maar voor het eerste gekozen...

Nu was ik thuis niet de enige die besmet was met de hobby: ook mijn broer had een mooie (illegale) set op zijn kamer. Ik moest er dus vooral voor zorgen dat de heren niet ook nog even in de andere slaapkamer(s) wilden kijken. Ik heb de heren na het bezoek aan mijn slaapkamer dan ook maar snel meegenomen naar de woonkamer voor het afhandelen van het papierwerk. Alleen...wat ik even vergeten was, was dat in de woonkamer nog 3 dozen lagen met nieuwe Jacksons erin. In die tijd handelde ik nog wel eens in wat 'zendbenodigdheden' en aangezien ik voor een mooie prijs een aantal nieuwe President Jacksons had kunnen bemachtigen lagen die netjes in de kamer onder de bank. Terwijl meneer van Essen keurig op de bank zat -waaronder voor mij duidelijk zichtbaar de Jacksons lagen- en zijn proces verbaal aan het afhandelen was, zweette ik me natuurlijk peentjes. Want als hij de Jacksons zou zien dan zou ik heel wat meer uit te leggen hebben en het me een boel meer gaan kosten: handelen in illegale zenders werd toen nog zwaar bestraft!

Het geluk was met me...Van Essen heeft de Jacksons niet gezien. Met een boete van 250 gulden werd er 'geschikt'. De Lincoln en Zetagi heb ik nooit meer teruggezien, maar jongens wat was ik blij dat de Jacksons niet gezien waren. Dezelfde dag nog stond er weer een nieuwe illegale radio aangesloten op mijn kamer. Totdat ik voor de tweede maal kennis maakte met Van Essen. Daarover in een latere bijdrage meer.

Moraal van het verhaal:
- Meneer Van Essen bestond (overigens een keurige, misschien wat norsige man die ik niets kan verwijten: hij deed zijn werk netjes en op correcte wijze)
- Mijn broer heeft ongelofelijk veel geluk gehad dat hij zijn spul niet kwijt is geraakt
- Meneer Van Essen had er goed aan gedaan om een bril aan te schaffen
- Het vervolgverhaal is veel mooier (komt later...)
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor Columbus » 03 jan 2011, 18:34

Mijn tweede kennismaking met Willem van Essen

Een paar maanden na mijn eerste kennismaking met Willem van Essen volgde een tweede bezoek...

Blijkbaar was de Zetagi die ik had (tot het moment dat meneer Van Essen die meenam) een heerlijke bron voor harmonisen. Vooral de buren een paar huizen verderop hadden nogal wat last op hun TV gehad, zo vernam ik na het eerste bezoek van de HDTP-ambtenaar.

Als zo'n goedkope lineair dan storing veroorzaakt, dan moest ik het nu maar eens anders aanpakken. Ik kocht net over de grens (bij Unique voor degenen die dat nog wat zegt) een zo goed als nieuwe Kenwood TS-450s. Omdat even naar Gronau rijden niet echt handig was, had ik afgesproken dat de set naar de 'zuster-firma' Paradise in Heerde zou worden verzonden en zou ik de set daar ophalen. Dat dus ook gedaan (met de grote doos in de bus van Heerde naar Zwolle, vervolgens met de trein en tenslotte achter op de fiets naar huis ).

Met veel plezier en vol overtuiging dat ik minder storing veroorzaakte werd de Kenwood in gebruik genomen. Met voor de zekerheid nog wat extra filters achter de set vervolgde ik mijn hobby. Minder storing klopte ook wel: het brandalarm in huis is met de Kenwood nooit meer afgegaan. Wie zou me wat kunnen maken dit keer? Alhoewel ik het gevoel had dat ik dit keer alles mooi voor elkaar had, had ik toch een onplezierig gevoel. Want meneer Van Essen wist nu in ieder geval wel waar ik woonde en zodra hij mijn call zou horen, zou hij zonder te hoeven peilen zo naar me toe kunnen rijden. Maar ja...zomaar je call even wijzigen waarmee je al jaren werkt en al zoveel contacten mee hebt gemaakt doe je ook niet. Dus ik bleef mijn vertrouwde call gebruiken.

Tot op een dag de bel weer ging. Daar stond meneer Van Essen weer met twee man van de sterke arm. Met de magische woorden: "Je kan het niet laten, he? Ik heb je weer gehoord" heb ik hem binnengelaten. "U kent de weg nog?" vroeg ik hem en daar ging hij de trap op naar mijn kamer. Daar stond een zo goed als nieuwe President George aangesloten. De heer Van Essen begon direct op allerlei knoppen te drukken van de George. Maar helaas voor hem: de George was niet gemodificeerd en dus alleen 40 kanalen, 4 watt FM.

Dat was de reden voor Van Essen om de rest van het huis te gaan bekijken. In iedere kamer wilde hij kijken. Dat mocht natuurlijk, hij had immers een bevel om het huis te mogen betreden. Na een half uur rondkijken en doorvragen had hij nog steeds niets gevonden. Ondertussen wist ik wel dat hij me ditkeer niet uitgepeild had maar dat hij "mijn call" had gehoord en daarom op bezoek kwam. De politiemensen liepen maar een beetje verbaast en verveeld met meneer Van Essen mee: geen spannende zaak blijkbaar om op zoek te gaan naar een zender die er niet bleek te zijn.

Van Essen besloot het erbij te laten zitten. "We gaan naar een buurtstation" zo sprak hij tegen de agenten. En hij verliet onverrichterzake de woning via de voordeur. En zo liep hij keurig langs de Kenwood 450 die in de meterkast stond. De 450 is nog steeds in mijn bezit en je begrijpt dat ie nooit meer weggaat.

In een volgende post het verhaal van het buurtstation. Het Drentse Station heeft er al even naar verwezen. De lingerie van het buurtstation komt in dat verhaal zeker voor!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor tjebbe » 03 jan 2011, 18:44

mooi verhaal Afbeelding
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor Remco Rozenburg » 03 jan 2011, 19:46

Geweldig om te lezen :)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor Columbus » 03 jan 2011, 19:53

Het buurtstation

"We gaan naar een buurtstation" zei Willem van Essen tegen de agenten. Nu woonde ik een beetje buiten de bebouwde kom en zoveel 'buurstations' waren er niet. Grote kans dus dat Willem duidde op het station van Henk en Annegien*. Henk en Annegien waren een bijzonder stel. Ze woonden in een vakantiehuisje ergens op een klein vakantiepark. Henk liep op pure alcohol en Annegien was altijd h-e-e-e-l relaxed. Met de toevoeging dat Annegien vaak wat muziek van Bob Marley op de achtergrond had staan, begrijp je vast wat ik bedoel: de één zo blauw als een tientje en de ander zo stoned als een garnaal.

Henk en Annegien kende ik ondertussen al een paar jaar: hele lieve mensen die in hun leven veel hadden meegemaakt. Een mooi stel maar o wee als je Annegien boos had. Dan kon je beter maar niet in haar buurt komen.

En daar zou Willem nu dus wel even naar toe gaan, zo dacht ik. Snel liep ik naar de telefoon en belde het nummer van Henk en Annegien. Henk nam de telefoon op: "potverd.... weet je wel hoe vroeg het is?" zo nam hij op (het was al over 12.00 uur, maar dat was voor hem over het algemeen erg vroeg). "Henk, je moet je zender verbergen. Van Essen is hier net geweest en heeft gezegd dat hij verder op strooptocht gaat". Met dat ik het zeg hoor ik Henk vloeken: hij rijdt hier het terrein op! De hoorn wordt erop gegooid. En in spanning blijf ik achter.

Een half uur later belt Annegien me op: "Van Essen was hier! Henk heeft direct zijn Lincoln afgekoppeld en uit het raam in het bos gegooid." Ze verteld me in geuren en kleuren wat er is gebeurd. Van Essen zag de losse MC-60 microfoon en antennekabel en begon met een zoektocht door het vakantiehuisje. "Je kan me beter vertellen waar je de zender hebt, ik vind hem toch wel. Al moet ik alles hier overhoop halen!" Henk en Annegien ontkennen dat er een zender in huis is (waar ze dus op dat moment geen woord over logen). De boekenkast, de keukenkasten alles wordt opengehaald door de opsporingsambtenaar. Het zoldertje van het vakantiehuisje wordt bekeken en tenslotte blijft alleen de slaapkamer over. "Niet hier, dan dus daar" spreekt Van Essen. En hij begint in de kledingkast te graaien. Zelfs de la met spannend ondergoed van Annegien blijft niet gespaard. In plaats van een Lincoln heeft Willem van Essen wat spannende jarratelletjes in zijn handen. Zegt Annegien tegen hem: "Zeg Willem, als er wat voor je bijzit, moet je het maar even zeggen. Misschien mag je het dan wel van me lenen."

Met een rood hoofd verlaat Willem (gevolgd door de 2 agenten) het vakantiehuisje. Hij is er ook nooit meer teruggeweest. De Lincoln werd snel weer uit de bosjes gehaald en werkt nog steeds!


* de namen Henk en Annegien zijn fictief. De rest van het verhaal is werkelijk gebeurd. Het Drentse Station kan dit bevestigen.
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor Columbus » 03 jan 2011, 20:00

Dit waren maar drie waar gebeurde verhalen over de ervaringen met opsporingsambtenaren. Zoals Dirk (Drents Station) al schreef kan er over sommige personen wel een heel dik boek worden geschreven. Wie weet schrijf ik binnenkort nog wel eens een anekdote. Veel leesplezier met de bovenstaande verhalen.

Enne...echt niet bedoeld om de betreffende opsporingsambtenaar Willem van Essen af te kraken: natuurlijk was het nooit leuk als hij op mijn pad kwam, maar hij was wel altijd correct naar mij toe. Dus Willem, als je meeleest: zie het als een stuk memoires waar jij hopelijk ook om kan lachen. Het is en blijft immers een kat en muisspel dat we speelden.
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Door het oog van de naald...

Berichtdoor Hét Drentse Station » 03 jan 2011, 21:53

Ik kan inderdaad de verhalen bevestigen. Heerlijk om terug te denken aan die tijd. Op de bovenverdieping kijkt Willem dus altijd in de kamer waar de antennekabel naar binnen gaat. Deze kabel trekt hij vervolgens in die kamer even aan om te kijken of hij niet gefopt wordt. Zorg er dus voor dat je in die kamer hooguit één setje hebt staan ;) De rest leg je onder een jas onder de kapstok, onder de bank of onder een dekbed in een andere slaapkamer...

Het was een tijd waarin de HTDP redelijk actief was. Een week later werd een emperor shogun opgehaald bij een dorpsgenoot die op de 40 kanalen zat te werken maar riep dat hij een marifoon had....dat bleek grootspraak, maar de shogun verdween wel in de mazda :(
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Volgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten