[OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 03 jun 2011, 15:20

Ben ik niet eens met je.

Er was eens een hele goeie site over oplichting die ze de nek hebben omgedraaid.
Maar deze is er ook nog,
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl

Hoop info en hulp daar.
Marco_RotterdamseVos
 

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor vincenttor » 03 jun 2011, 17:15

ik heb wel eens een zooi topics gelezen en je zal versteld staan hoe vaak mensen hun geld terug krijgen
als je iets openen gaat op de url die hier voor gegeven word dan word er werk van gemaakt


eerst contact opnemen met de oplichter, waarschuwen werkt ook goed.
daarna dreig je gewoon met het volgende:

binnen 2 dagen geld of product anders, politie procesverbaal ( kan online gedaan worden)
bellen van de bank en dan het nummer doorgeven om graag te weten te komen waar de eigenaar gevestigd is welke bank etc
dan even melden aan de bank dat het hier betreft om oplichting en dat er aangifte gedaan is.
eventueel de aangifte opsturen en het topic wat je geopend heb

wat er gebeurd bij veel banken, word eerst een brief gestuurd / contact met de rek houder opgenomen voor weerwoord,
aardig gevraagd er wat aan te doen en zo niet dan worden er andere dingen in werking gesteld wat kan oplopen tot bank rek blokkeren etc.
met meer sta je sterker natuurlijk
alle ip adressen opslaan die je ooit in de emails hebt gekregen etc.

lekker een leuk mailtje opstellen met alle informatie die je van die gene hebt en dat je niet twijfelt om het openbaar te maken etc

dan zal je zien dat ze 9 van de 10 x toch schrikken en zo niet dan ga je gewoon alles doen.
mooiste is als die gene zn bankrekening op slot gaat , komen ze vanzelf wel over de balk uiteindelijk hoor.

ik heb overigens ook een ip adres etc van de beste man ooit wat emails gestuurd alleen voor ze ip hehe
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor Thijs » 03 jun 2011, 17:56

Wat mij wel opvalt (zonder me er meteen in te willen mengen) is dat deze meneer een paar dagen geleden nog ingelogd geweest is maar niet reageert.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor vincenttor » 03 jun 2011, 19:25

grappige is dat zoiets ook vaak op die website opgelichtopinternet gebeurd.
lezen ze "stiekem" mee.
en dan als het te heet onder de voeten word gaan ze zich verontschuldigen rare verhalen ophangen.
helemaal leuk word het als die gene zijn foto, echte huis adres , hyves , facebook etc bekend word
word gelijk mooi gebruik van gemaakt.

nu hebben we hier maar 1 of 2 mensen die blijkbaar dus gelicht zijn maar wie weet zijn er nog wel een 10 of 50 tal.

wat je had kunnen doen en ik bijna altijd doe, aangezien ik ook al oplichters ervaring heb.
gelukkig al gemerkt voor ik geld over begon te maken is gelijk op google en google cache checken op:

gebruikte namen
telefoon nummers
bank rekening nummers
ip adressen
en zoveel info als je maar kan vinden/bedenken.
kost je een kleine 15 min als je lekker bezig bent of minder maar kan vaak al een hoop ergernis voorkomen.

ik heb ook naar deze gene een email gestuurd en daar om het adres en nr gevraagd voorgedaan als koper
daarna gereageerd dat ik geen interesse meer had en alleen even het 1 en ander wilde checken ivm waarschijnlijke oplichting
verder gelijk niets meer van vernomen.
nou als ik een eerlijk persoon was had ik wel gewoon even een mailtje terug gezonden waar of ik wel niet helemaal mee bezig was en hoe en wat etc.
niet dat je er veel mee opschiet maar goed tot op heden nog niks gehad.
na het lezen van dit bericht wetende dat ze meelezen zal ik waarschijnlijk nu ook wel een berichtje krijgen haha
maar goed gewoon de stappen nemen als je echt bent opgelicht zoals boven beschreven en het feest is snel afgelopen

toch geweldig mensen opjagen die zo snel rijk denken te worden.
beetje de hobby verpesten...
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor DX-Power » 03 jun 2011, 20:54

Oke oke old school wie gaat er mobiel en peilt hem uit hahah. Maar dan via een laptop en zn ip enzovoort.
DX-Power
 

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor Bart2 » 03 jun 2011, 21:59

vincenttor schreef:grappige is dat zoiets ook vaak op die website opgelichtopinternet gebeurd.
lezen ze "stiekem" mee.
en dan als het te heet onder de voeten word gaan ze zich verontschuldigen rare verhalen ophangen.
helemaal leuk word het als die gene zijn foto, echte huis adres , hyves , facebook etc bekend word
word gelijk mooi gebruik van gemaakt.

nu hebben we hier maar 1 of 2 mensen die blijkbaar dus gelicht zijn maar wie weet zijn er nog wel een 10 of 50 tal.

wat je had kunnen doen en ik bijna altijd doe, aangezien ik ook al oplichters ervaring heb.
gelukkig al gemerkt voor ik geld over begon te maken is gelijk op google en google cache checken op:

gebruikte namen
telefoon nummers
bank rekening nummers
ip adressen
en zoveel info als je maar kan vinden/bedenken.
kost je een kleine 15 min als je lekker bezig bent of minder maar kan vaak al een hoop ergernis voorkomen.

ik heb ook naar deze gene een email gestuurd en daar om het adres en nr gevraagd voorgedaan als koper
daarna gereageerd dat ik geen interesse meer had en alleen even het 1 en ander wilde checken ivm waarschijnlijke oplichting
verder gelijk niets meer van vernomen.
nou als ik een eerlijk persoon was had ik wel gewoon even een mailtje terug gezonden waar of ik wel niet helemaal mee bezig was en hoe en wat etc.
niet dat je er veel mee opschiet maar goed tot op heden nog niks gehad.
na het lezen van dit bericht wetende dat ze meelezen zal ik waarschijnlijk nu ook wel een berichtje krijgen haha
maar goed gewoon de stappen nemen als je echt bent opgelicht zoals boven beschreven en het feest is snel afgelopen

toch geweldig mensen opjagen die zo snel rijk denken te worden.
beetje de hobby verpesten...


Bovenstaand al gedaan bank politie maar geen echte aktie,s heb tientallen ook met dreigingen etc mails naar meneer verzonden diverse telefoontje,s ieder keer weer goede redenen om niet terug te betalen of ant te leveren
Maar nu na een jaar ga ik weer naar de bank en Politie kan nu ook meer aan leveren
Belangrijkste is meerdere slacht offers dan met elkaar aan de bel trekken dan komen er werkelijke acties van marktplaats en politie ook de bank werkt dan beter mee
Heb al mensen die voor me naar meneer toe willen gaan maar houden we voor het laatst
Gr
Bart2
 

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor vincenttor » 04 jun 2011, 00:03

heb je een topic geopend over deze gene op de site ?
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 08 jun 2011, 23:04

vincenttor schreef:bellen van de bank en dan het nummer doorgeven om graag te weten te komen waar de eigenaar gevestigd is welke bank etc
dan even melden aan de bank dat het hier betreft om oplichting en dat er aangifte gedaan is.


je kan bellen met de bank wat je wil , maar ze willen en mogen jou geen enkele informatie geven omtrend een bankrekening nummer ( wet bescherming persoonlijke gegevens )

vincenttor schreef:wat er gebeurd bij veel banken, word eerst een brief gestuurd / contact met de rek houder opgenomen voor weerwoord,
aardig gevraagd er wat aan te doen en zo niet dan worden er andere dingen in werking gesteld wat kan oplopen tot bank rek blokkeren etc


alleen bij een maandelijkse incasso kunnen banken geld terug boeken , bij een eenmalige overboeking ben je het geld kwijt , in het beste geval verzoekt de bank de rekening houder om het bedrag terug te storten , daar houden alle bemoeienissen van de bank mee op
de bank kan wel alle automatische incasso`s van een bedrijf blokkeren , je moet daar wel persoonlijk voor langs ( maar dat is een ander verhaal )
blokkeren van rekeningen kan alleen in opdracht van een rechter ( er moet dus al een rechtzaak zijn geweest ) .

vincenttor schreef:alle ip adressen opslaan die je ooit in de emails hebt gekregen etc.

wat wil je met die ip adressen ?? je kan hoog uit zien dat de mail van de zelfde pc/ internet aansluiting is verstuurd , persoonlijke gegevens over dat ip adres kan alleen de provider geven , dit word alleen vrij gegeven bij zware misdaad , en in opdracht van een rechter , maar dan zelfs nog wil de provider de gegevens niet geven ( kijk maar bij recht zaken omtrend p2p sites sites en het ilegaal uploaden van muziek en films ) ( downloaden is nog steeds niet ilegaal )

vincenttor schreef:lekker een leuk mailtje opstellen met alle informatie die je van die gene hebt en dat je niet twijfelt om het openbaar te maken etc

welke informatie ?
je hebt een bankrekening nummer ( vaak van een rekening in nigeria ) maar kan ook een gewoon nederlands rekening nummer zijn
een ip adres van een pc ergens in een internet cafe , ( want oplichters zijn zelden zo dom dat ze van af hun eigen pc "hun zaken doen ")
en daar houd het mee op
want het door de verkoper opgegeven adres kan verzonnen zijn
dit geld ook voor zijn naam en tel nummer ( kan een gestolen mobieltje zijn )

de enigste manier om zeker van de handel te zijn is : het artikel persoonlijk ophalen , al het ander loop je of neem je een bepaald risico
verder heb je geen poot om op te staan , en ben je over geleverd aan de goedwillendheid van de dienst doende politie agent die jou aangifte opneemt
19AC393 gebakje
 

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor vincenttor » 09 jun 2011, 01:37

weet het niet hoor maar denk dat je toch maar eens moet gaan lezen op opgelicht op internet.
betreft ip adressen, het is wel handig om te weten of de vriendelijke persoon in het geval steeds veranderd van plaats/lokatie

op het forum kijken ze via het ip adres of deze gene ook de posts mee leest en op de hoogte is over het topic wat over hem loopt.

ow en dan nog over banken,
je ziet mij niet vertellen dat ze de gegevens vrij geven alleen WAAR deze gene zit en lid is.
de bank heeft mij dit zelf verteld aangezien ik ook heb gebeld omdat ik opgelicht bleek te zijn !

betreft het blokkeren contact opnemen met de rekening houder etc, dit kwam van diezelfde medewerker bij de bank uit zijn mond !
en ook op verschillende topics te lezen op het forum.

en op het laatste heb ik ook wel een weerwoord hoor, heeft bij een geval bij mij dus geholpen.
ik heb een email gezonden met mooi alle gegevens dat ik bij elkaar had verzameld en wat andere gegevens afbeeldingen etc,
heeft blijkbaar bij de oplichter zo een indruk achtergelaten want binnen een week had ik(mijn vader) het geld terug op de rekening staan.
ging hier over een cctv camera die mijn vader had gekocht.


en je hebt geen poot om op te staan is ook onzin, ook het aangifte doen want dit gaat tegenwoordig online.

even iets meer inlezen voor je gaat reageren volgende keer denk ik.
je zal versteld staan hoe vaak mensen in dit soort zaken hun geld terug krijgen, al niet dezelfde week maar al is het over een 4 maanden
100 euro blijft 100 euro hoor.

en met een instelling zoals nee nee nee kan niet ow word niks teveel moeite kan niet maar wel ondertussen gaan klagen me geld is weg etc,ben je zoiezo al lekker bezig toch ?
gewoon je gelijk halen en er achter aan gaan
nee heb je ja kan je krijgen ?

niet om je aan te vallen of iets dergelijks !
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 09 jun 2011, 16:39

wat de gegevens van de bank betreft :
ik weet uit eerste hand dat bank personeel in het geheel geen informatie mogen geven over andere mensen of over hun rekeningen , dus ook niet waar die persoon zit of bij welke bank , doet de bank dat wel , dan zijn ze strafbaar.
zelfs hier op dit forum mogen ze geen informatie geven indien ik voor die informatie geen toesteming heb gegeven
en met uit eerste hand betekend in dit geval dat mijn vader zijn hele leven tot aan zijn vut bij de bank heeft gewerkt .

dat je toch informatie hebt over de oplichter komt puur door dat de oplichter zijn echte naam en mischien adres gebruikt heeft .en het bank personeel zich niet aan de regels houden
en wat dat ip adres betreft ... dat de oplichter mee leest op het forum of bij opgelicht .nl ,met die informatie kun je helemaal niets

mischien heb je gewoon geluk gehad , maar als het zo makkelijk is zoals jij het voorspiegeld , dan worden oplichters een stuk voorzichtiger , want met de "informatie " zou je ok bij hem langs kunnen gaan en het op een hele andere manier oplossen .
bij opgelicht.nl doen ze of je met het ip adres heel gemakkelijk aan informatie kan komen , feitelijk kun je helemaal geen ruk met het ip adres
het enigste voordeel van opgelicht . nl is dat je kan controleren of die persoon daar bekend is met ip of naam , zodat je geen zaken met hem gaat doen
de meeste oplichters doen hun zaken toch van uit een internet cafe , die informatie over het ip houd geen steek , er komen in dat internet cafe mischien wel 100 mensen die ook handelen op marktplaats , maar wel hun zaken goed afhandelen , die hebben het zelde ip als de oplichter
en ook dat de oplichter van verschillende lokatie `s internet is totaal onbruikbare informatie , tegen woordig kun je op heel veel plaatsen draadloos internetten wat de meeste mensen ook doen , met i-pad of laptop etc , telkens met een ander ip adres .

en uiteraard zou ik ook alles proberen om de centen terug te halen , voor mij is 100 euro ook een hoop geld , waar ik leukere dingen mee weet
en het is mooi dat de oplichter tamelijk snel het geld terug geeft ( of het artikel ) , maar dit geld meestal voor de iets minder slimme oplichters , die na verloop van tijd tegen de lamp lopen
heb je het te maken met een nigeriaanse oplichters bende , dan kun je echt wel naar je spullen of centen fluiten .
19AC393 gebakje
 

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 09 jun 2011, 16:57

ik he trouwens net even mijn ip adres op gezocht ( google )en ip lookup en dit kwam er uit :
IP Information - **.***.***.**
Country: Netherlands
Country Code: NL
Region: Drenthe
City: Erm
Latitude: 52.75
Longitude: 6.8167

en dat terwijl ik toch echt van uit ter aar , zuidholland internet

het zelfde gedaan met mijn naam :
250 hits van sites die allemaal niets met mij te maken hebben ( bijzonder hoeveel mensen exact mij naam initiaalen hebben )
het zelde gedaan met mijn forum naam :19ac393 gebakje = 7 hits , allemaal van dit forum
alleen met gebakje : 620.000 hits en ja je raad het al .... sites over koken , koekjes , deeg , en overgewicht :roll:
met mijn banrekening nummer : 27 hits , met sites over priem getallen , telefoon nummers en andere nutteloze sites waar je niet op zit te wachten

heb tevens gezocht op afbeeldingen , met naam enz , veel foto`s , maar niet een die op mij leek , terwijl er internet sites zijn die mijn foto hebben

de kans is groter dat je perongeluk iemand onterecht beschuldigd van oplichting , dan dat je de echte gegevens van een oplichter achterhaald
mijn mening : als het om een klein bedrag gaat en je bent opgelicht , haal je schouders op en stop je tijd en energie in andere dingen
gaat het om grotere bedragen , altijd aangifte doen en hopen dat met jou veel andere mensen ook aan gifte doen , waardoor de politie sneller tot actie over gaat
Laatst bijgewerkt door 19AC393 gebakje op 09 jun 2011, 17:31, in totaal 2 keer bewerkt.
19AC393 gebakje
 

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor vincenttor » 09 jun 2011, 17:17

ip adres kan je ook verder niks mee
dat ze denken bij opgelicht.nl dat je de lokatie kan vinden waar iemand zit is ook onzin want als je via een mobiel netwerk gaat bijv t-mobile dan komt er 9 van de 10 x te staan dat je in amsterdam zit.
en zoiezo met die nigerianen zie je al snel dat het fout zit.
of de emails zijn gebrekking nederlands en dan vragen ze om in engels over te gaan omdat ze dit beter begrijpen
en dan komt toch weer het ip adres om te hoek kijken, als je dat even checkt dan zie je snel genoeg of ze uit nl komen.
woonplaats nl aangegeven en ip uit ander land tja. dan moeten er wel belletjes gaan rinkelen

en dan nog iets makkelijks aan opgelicht op internet aangezien de bank rek gegevens op t net worden geplaatst
nummers etc
en de ip adressen

even googlen op het bank rek nr voor je wil overmaken kom je vaak al een hoop te weten.
en even als het ip adres of dit al bekend is
dus zeggen dat je er helemaal niks aan hebt is ook onzin natuurlijk.

komt dit er niet uit rollen wil niet gelijk zeggen dat het veilig is maar geeft toch iets meer vertrouwen al.
ook aan de persoon op marktplaats of de account een 2 maanden bestaat of 5 jaar
kijk ik ook eigenlijk altijd naar want de meeste accounts die al tijden bestaan zijn van gerespecteerde mensen die hoogstwaarschijnlijk je niet zullen oplichten
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 09 jun 2011, 17:28

zie reactie boven jou vincentor , je was net sneller :lol:

eingelijk zeg je dus : hoe meer je niets vind van een oplichter des te eerlijker hij is :? :lol:
en het is heel goed dat dit onderwerp zo nu en dan voorbij komt , al was het maar alleen om anderen te waarschuwen
zodat ze voorzichter worden
19AC393 gebakje
 

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor vincenttor » 09 jun 2011, 17:39

als een rek nr te vinden is op opgelicht op internet dan komt die er gelijk boven aan te staan.
sites zoals deze en weet ik wat zijn minder bezocht vaak dus komen niet als eerste hit boven aan te staan.

zoek maar voor de grap een rek nr op van een oplichter of veel gebruikte naam
google daar op en na enkele hits zie je gelijk dat opgelichtopinternet eruit springt


neem bijv dit rek nr en google

8716119

http://www.google.nl/search?q=%09871611 ... =firefox-a

eerste hit kotm die eruit. nou dan ga je toch wel even verder speuren of je niet iets raars vind.
wat ook vaak helpt en 90% van de mensen niet meer doen is bellen.
vragen om huis telefoon nummer.

zelf betrap ik me er ook vaak op even een emailtje sturen maar behalve dat je vele malen sneller bent krijg je ook wel een betere indruk als je bijv een huis telefoon nummer krijgt
dat is zo terug te traceren via omgekeerd op nummer zoeken ofzo heet de site

en als dat je indruk is dat ik dat bedoel komt het misschien verkeerd over want ik schreef:

als dit er niet uit komt rollen ( bedoel daarmee bank rek nr, naam, ip adres, email adres)

dan heb ik al minder snel rare gedachtes bij deze gene waar ik wat van wil kopen.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: [OPLICHTING?]Aan geboden van Avanti sigma 4

Berichtdoor Columbus » 09 jun 2011, 19:46

Drents Station schreef: nl13497 moet toch makkelijk na te gaan zijn via de veron of de vrza ?

Van NL13497 heb ik het adres wel. Maar die heet geen Osinga... Waarom denk je dat dit luisternummer hoort bij de oplichter?
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten