Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor peter stardust » 30 mei 2010, 12:29

Columbus schreef:Quote: Helaas ik zal op de 40 marc kanalen moeten blijven, Ik heb er vrede mee.

Niemand zal je verplichten om een licentie voor de amateurkanalen te halen. Enige wat ik je kan meegeven is dat de novice licentie echt voor iedereen te halen is. Kunnen lezen is belangrijk (en dat kan je, want je postings op dit forum zien er altijd keurig uit Peter!) Als je dan ook nog weet hoe een eenvoudige rekenmachine werkt (optellen, delen, vermenigvuldigen) ben je al op de goede weg.

Ik val in herhaling, maar je inschrijven bij de DLZA kost niets (oke...10 euro borg die je later terugkrijgt) en dan kan je zelf bepalen hoe snel je studeert. De een doet er een half jaar over de ander gaat na 6 weken al op examen. Da's maar net afhankelijk van de vooropleiding, aanwezige kennis en tijd om te studeren. Als je maar een beetje het idee hebt dat je het leuk zou vinden om ook op de 10, 20 en 40 meter uit te mogen komen, dan zou je het echt eens meoten proberen.

Voor de rest: alleen maar respect Peter. Opvoeden van zo'n kinderschaar naast een baan lijkt me een gigantische klus.

met dit advies heb ik mij inmiddels aangemeld voor een 19DIG call. Even wachten op de call en dan verder met de aanmelding.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor Columbus » 30 mei 2010, 18:40

Leuk om te horen Peter!
Ik weet zeker dat je het leuk gaat vinden om de stof je eigen te maken en je zal met vlag en wimpel slagen!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor 19LV123 » 01 jun 2010, 22:59

Zijn der voorbeeld examens ? ik bedoel van de DLZA?? ik zou graag eens willen zien wat er eigenlik zo van je gevraagd word..?

Heeft er iemand een voorbeeld...?..., reken machine heb ik wel LOL, beetje basis ook wel, kan met soldeerbout omgaan als Zorro ,,, OEPS... :( weer een baantje kaduk!!! HI!

ahem,... ja geef eens een voorbeeld hier op de forum :) kan iedereen mee kijken :), als werkelijk iedereen dat kan halen, mot ik het ook kunnen...
Ik vind 27Mc super, zal der nooit mee van af te branden zijn, maar, ik wil ook wel op de 10 meter en wat je dan nog meer mag met de N licencie, geef eens wat Info :)

Wat is nu eigenlik de N-Licentie...???? wat mag je der nu mee...??

73's

Schrijf maar lekker vol hier, ik ben toch de heele nacht wakker, ben namelijk bezig een Lan RMD 1200 zijn laatste wens te vragen, want ik ga met een groot stuk gereedschap (HAMER)
Proberen hem te overtuigen dat ie het wel mot doen op me WinXP Milliaaaaarrrrr.......

73's
19LV123
 


Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor peter stardust » 03 jun 2010, 17:00

erg snel zijn ze niet bij de DLZA, voor een aanvraag voor een call nr, een slak is sneller. Als het zo in het vervolg gaat
met deze snelheid zoek ik iets anders in plaats van DLZA.
maar er zijn andere mogelijkheden om te leren en we zoeken verder.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 04 jun 2010, 18:34

Vreemd ik kon me gelijk aanmelden voor een call. Bedenk wel dat de DLZA wel draait op vrijwilligers .Maar goed je kunt ook gaan kijken bij de lokale vereniging van de VRZA en/of de VERON of die misschien een cursus hebben. Sommige afdelingen geven namelijk cursusen.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor peter stardust » 07 jun 2010, 19:04

na 2 x aanmeldingen en 1 x mail te hebben gestuurd heb ik eindelijk bericht gekregen en wel het volgende.
Uw mail is ontvangen. Dit was alles. In mijn visie is er nog steeds niets veranderd in 40 jaar . degene met een papiertje zijn nog steeds niet veranderd ten opzichte van J.M.D.P, zonder papiertje, ze zijn toch wat uit de hoogte .
jammer, ik had het mij totaal anders voorgesteld in dat wereldje. We wachten maar af, of de ballotage kommissie beslist of ik als 65+++ ook welkom ben in het elitaire wereldje van [toekomstig]zendamateur.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor Columbus » 07 jun 2010, 21:22

Hoi Peter, hoe het vroeger was daar kan ik niet over oordelen. Ik herken niet dat er een ballotage commissie is of sprake is van een elitair wereldje, tenminste niet bij de vereniging waar ik kom en al helemaal niet bij de DLZA. Ik denk dat je even pech hebt gehad met de aanmelding: wellicht dat er mensen even een weekje op vakantie zijn geweest of zo. Heb je Teamspeak toevallig al geïnstalleerd? Als je je daar laat zien kom je al snel een studiebegeleider tegen die je misschien kan vertellen of er iets mis is gegaan.

Laat je niet tegenhouden door een enkele tegenslag, echt...dat zou zonde zijn!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor peter stardust » 07 jun 2010, 22:26

ha columbus
de DLZA heb ik inmiddels afgeschreven. Ook al zijn het vrijwilligers die het allemaal doen dan moet het zeker soepel verlopen. Maar als ik al weken moet wachten op een call om verder te komen geef dat niet veel moed om verder te gaan met de DLZA. Als er weken lang geen mail word gelezen, dan word je de moed om te leren met DLZA je ontnomen, vandaar dat ik maar niet verder gaat met de DLZA en mij verder gaat orienteren hoe of wat. Ik woon in een uithoek van NL, dus even een avond leren in BV Utrecht is bijna een onmogelijke opgave, en leren via dit fenomeen leek mij een goede oplossing. Helaas het vertrouwen in een juiste aanpak aangaande is totaal verdwenen. Als er iemand is die mij verder kan helpen met iets om mij verder te helpen hou ik mij aanbevolen, maar wel zonder DLZA.
Ik heb mij inmiddels per mail afgemeld met de mededeling dat ik verder ga zoeken en niet verder ga met de ZLDA.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor Columbus » 08 jun 2010, 08:18

Eigenlijk moet ik wel een beetje lachten Peter: jij, de man die vorige week zondag nog vol overtuiging aangaf dat je er helemaal vrede mee hebt om op de 40 kanalen te blijven, bent in een week zo enthousiast geworden om toch te proberen je licentie te halen! De 7 dagen (waar ik je die ook in gelijk geeft dat dat te lang zijn voor een reactie op een e-mail) voelen inmiddels voor jou al als weken. Echt...als iedereen zo'n enthousiasme had om met de studie te beginnen, dan zouden de cursusboeken als warme broodjes over de toonbank gaan.

Ik hoop echt dat je in jou 'uithoek' snel iemand kan vinden die je gaat begeleiden. Enthousiaste amateurs op de banden hebben we nodig en ik denk dat jij echt een aanwinst bent! Dus hoop ik snel te kunnen zeggen: welkom op de banden!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor peter stardust » 08 jun 2010, 08:44

ja columbus, 1 week wachten op enige reactie, vind ik erg veel gezien de presentatie van de ZDLA. Ik heb inmiddels een uiterst vervelende reactie ontvangen wat maakt dat ik nu zeker weet dat het niet het type mensen is waar ik verder mee wil. Griezelige mensen daar, die gelijk klaar staan met hun volkomen foutieve mening. Zeker als het allemaal vrijwilligers zijn.
Ik zal mijn weg wel vinden,wel inmiddels het veron lidmaatschap aangevraagd.

einde van dit onderwerp.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor Elco-23 » 08 jun 2010, 13:40

peter stardust schreef:ja columbus, 1 week wachten op enige reactie, vind ik erg veel gezien de presentatie van de ZDLA. Ik heb inmiddels een uiterst vervelende reactie ontvangen wat maakt dat ik nu zeker weet dat het niet het type mensen is waar ik verder mee wil. Griezelige mensen daar, die gelijk klaar staan met hun volkomen foutieve mening. Zeker als het allemaal vrijwilligers zijn.
einde van dit onderwerp.


@Peter:

Beste Peter,

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden, dat je er nu de brui aan zou geven !
Er leiden meer wegen naar Rome, informeer eens bij de VERON en /of de VRZA, of een afdeling van een van deze verenigingen bij je in de buurt, zij kunnen je absoluut verder helpen.
En ja, waar je ook gaat of staat, je zult altijd wel ergens lui tegen komen die op cb neerkijken; de meesten van deze lui zijn gemakshalve maar even vergeten hoe zij zelf zijn begonnen ! (middengolf / 3 meter / cb enz.)
Ben nu zelf (55jr) sinds 2000 A-amateur (F heet dat nu) en kom nog regelmatig dergelijke hufters tegen, alhoewel ik daar zelf niet veel last van heb gehad.(ben sinds m'n 11e luisteramateur geweest, en in 2000 C+A gedaan)
Het grote voordeel van de "lange luister-carriere" vind ik dat ik nu heel veel ervaring heb door het luisteren.
Om kort te gaan Peter: concentreer je op je doel ( het "N" papiertje ), en laat de rest langs je afglijden.
Alles wat er niet toe doet, doet er dus niet toe !
Als je advies nodig hebt, weet ik zeker dat er hier genoeg amateurs zijn die je kunnen helpen.(mezelf incluis)
Ook de flauwe grapjes met b.v. de wet van Ohm helpen de beginnende N of F amateur niet op weg.
Een gedegen advies zou beter op z'n plaats zijn, denk ik.
Verdorie, als er nu hier zo'n wiskundug wonder rondloopt, leg dan de wet van Ohm netjes uit, daar heeft men wat aan !
En besef wel, er leest altijd wel iemand mee die het nog beter weet.
Nu zal die of gene wel proberen een flinke bak shit over me heen te gooien, maar vergeet niet dat vorenstaande MIJN persoonlijke mening is, en in Nederland geldt nog steeds het recht op vrije meningsuiting, MITS men een ander daar niet mee benadeeld. Van dat recht maak ik gebruik.
Dus nogmaals Peter, GA DOOR !!

73 de Daniel, DL4DVD (ex PH4U)
Elco-23
Elco-23
 

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor peter stardust » 08 jun 2010, 13:49

Dat is mooi gezegd, en zo denk ik er ook over. Opgeven ? nooit!! laat dat duidelijk zijn.
Ik heb mij vanmorgen aangemeld als veron lid en daar gaan we mee verder. Ook een zendamateur uit Belgie gaat mij bijstaan. Ook heb ik een cursus gedownload waar ik al druk mee bezig ben om alvast een minimale ondergrond te hebben. En ook luisteren op alle banden om ook daar wat op te pikken.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor Elco-23 » 08 jun 2010, 16:51

Prima Peter, nu ben je op de goede weg.
Fantastisch dat je een "elmer" gevonden hebt in deze Belgische OM.
Daar kun je met al je vragen/problemen terecht.
Als het goed is zet hij je op het juiste spoor, en hij zal je daar ook proberen te houden.
Ik wens je oprecht erg veel succes, en hoop dat we over niet al te lange tijd weer een "nieuwe" amateur er bij hebben !
Ik blijf je hier wel volgen.

73 de Daniel, DL4DVD / PH4U
Elco-23
 

Re: Amateur zenders vergunning vrij vanaf volgendjaar

Berichtdoor peter stardust » 08 jun 2010, 17:01

zoals gezegt, ik laat me niet kisten. Ik ben mischien een wat eigenwijs oud baasje maar ik weet wel dat ik dat N papiertje gaat halen. Hoe ? wel ik heb me ingeschreven bij Dirksen alwaar ik in mijn eigen tempo kan leren. Kost wel wat ,maar dat intereseerd mij niet.
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron