omgeving Amsterdam en Volendam

Post hier al je vragen en ideeën over dit forum.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

omgeving Amsterdam en Volendam

Berichtdoor 19WVO56 Zeehond » 07 mei 2019, 23:09

Hoi allemaal.

Even een vraag.
Word er in de omgeving Amsterdam (voornamelijk nieuw west) nog een beetje gewerkt op de 27 mc FM/AM of is het daar uitgestorven, ik hoor namelijk niet veel, af en toe in de verte een mobiel gesprek maar dat is het dan ook.
De antenne 1/4 golf loop goed 1:1 en ik gebruik een 40 kanalen Midland zero plus 4 Watt, wat ik zo hoorde was dit een leuke bak om weer mee te begingen qua prijs/kwaliteit verhouding.
Heb de band 1 t/m 40 regelmatig afgelopen maar hoor niet veel, en natuurlijk ook nog geen gesprek gehad jammer.
Ik hoop als ik aquamobiel ben (locatie Markermeer voor namelijk de Gouwzee) wel iets meer te horen en eventueel een gesprek te hebben, dit zou leuk zijn.
Hoop dat er iemand uit omgeving Amsterdam reageert met eventueel een kanaal nummer waar veel op gewerkt word.

Tot horens
Groetjes de Zeehond
Avatar gebruiker
19WVO56 Zeehond
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 30 apr 2019, 11:37
Woonplaats: Amsterdam

Re: omgeving Amsterdam en Volendam

Berichtdoor Wimpie » 08 mei 2019, 17:44

Je zit met een "1/4 golf loop". Staat die binnen, op en balkon, hoe hoog, hoeveel storing? Als het goed is staat die loop niet 1:1 op alle kanalen anders is er iets mis. In de bebouwing is niet te vergelijken met een antenne op de boot op open water.

Laat je niet van de wijs brengen. Als je over een poosje een lange mobiele spriet of halve golf vertical op de boot zet, en je zit op het water, dan wordt het leuk!
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: omgeving Amsterdam en Volendam

Berichtdoor 19WVO56 Zeehond » 08 mei 2019, 21:27

Hoi Wimpie

Bedankt voor je reactie, de antenne staan inderdaad tussen de bebouwing in Amsterdam en maar op 3 meter hoogte ik weet dat dit niet al te hoog is maar voor nu moet het maar zo, het is voor mij na lange tijd weer eens uit proberen met de jaren 80 in gedachte is het nu een stuk rustiger. De antenne loop 1:1 op kanaal 20 en hoger of lager heb ik inderdaad een andere uitslag 1:2 tot 1:3, maar ik hoor nu al een stuk meer ten opzicht van mijn eerste midland antenne.
In de weekeinde zit ik vaak op de boot en die ligt bij de Gouwzee daar zal de antenne voet op een meter of 4 komen op een houten mast en dan verwacht ik meer resultaat zeker op openwater zal ik een stuk verder komen.
Maar ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat.

Groet van de Zeehond.
en tot horens
Avatar gebruiker
19WVO56 Zeehond
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 30 apr 2019, 11:37
Woonplaats: Amsterdam

Re: omgeving Amsterdam en Volendam

Berichtdoor 19WVO56 Zeehond » 12 jun 2019, 19:55

Nu een paar weken verder en in locatie Monnickendam hoor op kanaal 33 vaak een gesprek .
Ook op andere kanalen in de verte wel iets hoorbaar maar krijg geen contact met de ander zenders maar de aanhouder wint, dus ik blijf het proberen.

Groetjes de Zeehond aquamobiel 19wvo56 :D
Avatar gebruiker
19WVO56 Zeehond
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 30 apr 2019, 11:37
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Helpdesk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron