Trance stelt zich voor..

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Trance stelt zich voor..

Berichtdoor Trance » 23 apr 2014, 20:38

Hallo allemaal! :)

In navolging van REFZ heb ik me ook maar even op dit zeer informatieve forum aangemeld omdat ook ik binnenkort (weer) aan de mobiele CB ga..

Waar het "vroeger" (zo'n 20 jaar geleden) uit nieuwsgierigheid naar het 27MC-gebeuren was dat ik bij een postorderbedrijf, beginnend met W en eindigend op ehkamp, een Premier CB2000-setje bestelde met een waardeloos magneetvoetantennetje erbij (die ik overigens heel snel terug in de doos heb gestopt en een -voor die tijd- ernstig goede PAN-magneetvoetantenne heb gekocht) kom ik na 2 decennia weer "in de lucht" tijdens de regelmatig door ons te rijden auto-toertochten.

Bij Dile een Cobra 75 ST-EU besteld die ik eerst even wil proberen met mijn oude antenne, maar aangezien ik vrees met grote vrezen dat die antenne er binnen de kortste keren afwappert bij de snelheden die REFZ meestal rijdt :lol: neem ik als ik de Cobra ophaal ook maar meteen een Wilson Little Will mee.. Just to be sure! :mrgreen:

Wij houden u op de hoogte! 8)
Trance
 

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor Dolphin » 24 apr 2014, 07:44

Welkom op CBForum!
19CQ35 - mobiel
Avatar gebruiker
Dolphin
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 157
Geregistreerd: 14 sep 2007, 22:07
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor 19-DT-170 » 24 apr 2014, 08:13

Welkom :)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor pdj10 » 24 apr 2014, 09:00

Welkom :wink:
pdj10
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 30 jan 2009, 14:19
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor plientjebr » 24 apr 2014, 13:32

Ook namens mij van harte welkom :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor Remco Rozenburg » 24 apr 2014, 19:33

Welkom hier Trance, veel plezier met mobielen, in welke regio ben je actief?
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor Trance » 24 apr 2014, 21:54

Dank allen voor het warme welkom! :)

@Remco: Ik woon in Almere, maar met de toertochten (waarvoor we de setjes het meest zullen gebruiken) zitten we door het hele land (en ook wel eens daarbuiten), dus wie weet! Eerstkomende rit is 10 mei, regio Veluwe...
Trance
 

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor Trance » 25 apr 2014, 17:28

Zo, vandaag mijn setje bij Dile opgehaald, daarna naar "de strekdam bij Almere-Buiten" gereden om alles aan te sluiten en de antennes af te stellen..

Hoewel, antennes..: Mijn 20 jaar oude PAN-magneetvoetantenne was binnen no time afgesteld (CH 20 + 40: 1/1 en CH 1 : 1/1.3), dus dat ging toppie! Na even met Martijn heen en weer "getokkeld" te hebben over het IJsselmeer heen (hij net onder Hoorn op de dijk en ik dus op de strekdam t,h,v, Almere-Buiten) namen we even pauze zodat ik mijn ook vanmiddag gekochte Wilson Little WIll kon afstellen... Helaas, met geen mogelijkheid afgesteld te krijgen: Véél te hoge uitslagen op alle 3 de "check-kanalen", waarvan de hoogste op 40, dus hij moest naar beneden.. Zo gezegd, zo gedaan maar ook op de laagste stand diep in het rood op 40, dus ik vrees met grote vrezen dat ik moet gaan "knippen"... (aangezien ik geen ijzerzaag of ijzerkniptang standaard in de auto heb liggen moet ik daar helaas nog even mee wachten en bovendien vind ik het best eng om een stuk van de spriet te knippen, maar dat schijnt de enige remedie te zijn las ik al ergens op het forum..)

Nu zul je zeggen waarom niet gewoon verder werken met de oude PAN-magneetantenne...??Nu, ik ben bang dat 'ie bij hogere snelheden van mijn dak wappert vandaar dat ik de Little Will ook heb aangeschaft zodat ik me daar geen zorgen over hoef te maken... Morgen maar even een kniptang/vijl/ijzerzaag van de buurman lenen en de Wilson-spriet wat inkorten.. Keep my fingers crossed! :roll:

(N.B. Als iemand van jullie experts nog tips heeft voor de afstelling van de Little Will hou ik me van harte aanbevolen! ;) )
Trance
 

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor Trance » 26 apr 2014, 21:01

Nou, ik ben gisteravond even gaan "frutten" met de Little Wil... Resultaat na paar keer een paar mm te hebben "geknipt" is nog niet naar mijn zin, maar weet niet wat ik nog meer zou kunnen doen:
CH 1: 1/2,0 (was 1,7)
CH 20: 1/1
CH 40: 1/2,2 (was diep in het rood, rond de 1/3,5)

Dus CH 1 is verslechterd en CH 40 "verbeterd"... Maargoed, met het minieme verschil nu tussen CH1 en CH40 heeft hoger of lager zetten geen zin.. Of wel??? :? (Kon net niet meer uitproberen wat het zou doen als ik 'm iets hoger zette (staat nu "op z'n laagst"),want het begon te bliksemen en daarna regende het pijpestelen)... Ideeën welkom! :idea:

Vandaag even gekeken of hoger zetten de situatie verbeterde: Nee dus... Nieuwe spriet gaan halen??? Of nog verder knippen in de hoop dat het dan opeens verbeterd?
(Ik denk dat ik sowieso even een reserve-spriet ga halen, want "bijknippen" is zo lastig! ;)
Trance
 

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 28 apr 2014, 07:16

Welkom !!!
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor jelle t » 01 mei 2014, 06:50

welkom op het forum :)

je zou nog kunnen proberen een stukje kabel te knippen nu je de spriet toch al aangepast hebt
jelle t
 

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor kol53 » 01 mei 2014, 20:16

Welkom.

Kabel knippen heeft geen invloed. Het lijkt erop dat 'ie niet beter kan.
kol53
 

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor Trance » 03 mei 2014, 19:00

kol53 schreef:Het lijkt erop dat 'ie niet beter kan.


Daar ben ik ook bang voor: met de nieuwe straler exact hetzelfde probleem vandaag... Ben inmiddels ook niet meer overtuigd van/blij met de Little Will... En al helemaal niet omdat bij de laatste meting vandaag opeens alle kanalen maximaal in het rood sloegen!!! Mijn gok is dat om onverklaarbare reden de spoel defect is geraakt.. (Ligt niet aan de bak of de SWR-meter want meteen daarna mijn oude antenne weer getest en die gaf weer keurige waardes aan...)

Wat zal ik doen??? :?: :?: :?:
Trance
 

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor panda58 » 03 mei 2014, 19:19

Is er niet wat anders loos?
Kabel goed gesoldeerd aan de plug of voet?
Kan niet zo ineens in het rood staan op alle kanalen.


Gr Jan
panda58
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 25 aug 2013, 09:02
Woonplaats: Vjenne City

Re: Trance stelt zich voor..

Berichtdoor Trance » 03 mei 2014, 22:22

Ik ben 's werelds grootste sukkel! Blijkbaar zat de plug inderdaad niet goed... (Geen idee hoe het kan, want ben er niet aan geweest na die één-na-laatste meting??!!) Vanavond plug weer aangesloten op SWR-meter en nu kreeg ik wel weer een goede meting...

Weliswaar nog steeds met (GELIJKE) te hoge waardes op CH1 en CH40 (beiden 2,1), dus het probleem blijft dat ik 'm daar niet goed krijg... (CH20 is nog steeds 1:1) Er is al best veel van de straler af inmiddels (zeker een centimeter of 4), maar ik denk dat ik maar ga proberen 'm nog (veel?) verder in te korten in de hoop dat ik ergens een "omslagpunt" vind en e.e.a. weer de goede kant opgaat... Is dat een goed plan?? Tips welkom!
Trance
 

Volgende

Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 87 gasten