Even voorstellen

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Even voorstellen

Berichtdoor Mike Whiskey Zulu » 15 aug 2011, 21:47

Hallo lieve mensen,

Mijn naam is Martin ben 53 jaar vanaf mijn 16 e jaar ben ik actief op de 27 MHz. Ben destijds begonnen met een DX Braeker AM/USB/LSB 23 kanalen. We zaten toen eigenlijk altijd op kanaal 16 USB modulatie, omdat dit minder storing gaf als de bekende AM modulatie. We hadden toen in Amsterdam een vereniging genaamd C.C.A. (Communicatie Club Amsterdam) later werd dit de N.C.V. (Nederlandse Communicatie Vereniging) met één keer per maand een bijeenkomst in het Roodhaanhuis aan de Rozengracht. Misschien dat de oudere leden onder ons dit nog bekend voorkomt.

Tegenwoordig woon ik bij Stadskanaal (Groningen) de locatie is Nieuwendiep. Ik hoop dat er weer meer amateurs gebruik gaan maken van de USB/LSB modulatie ook voor locale communicatie. Ik stel voor om hier kanaal 10 (27.075 MHz) als oproepkanaal voor te gaan gebruiken.

Vriendelijke groeten,

Mike Whiskey Zulu
Mike Whiskey Zulu
 

Re: Even voorstellen

Berichtdoor 19AT593 » 15 aug 2011, 22:00

Welkom Martin, het oproepkanaal idee is een leuk initiatief. Maar of er veel stations gehoor aan zullen geven betwijfel ik? Is er rond Stadskanaal meer aktiviteit rond kanaal 10? Denk dat de meeste SSB stations uiteindelijk toch op 27.555 zullen zitten alhoewel dat uiteraard illigaal is.
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Remco Rozenburg » 15 aug 2011, 22:28

Welkom Martin!
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Even voorstellen

Berichtdoor rob kenwood » 15 aug 2011, 22:44

welkom martin op het forum
rob kenwood
 

Re: Even voorstellen

Berichtdoor rob kenwood » 15 aug 2011, 22:44

welkom martin op het forum
rob kenwood
 

Re: Even voorstellen

Berichtdoor JesseN » 16 aug 2011, 00:18

Welkom Martin,

Ik ben wel "in" voor dit initiatief. Je hebt vast al wel gehoord dat kanaal 14 fm erg populair is in dit gebied voor de lokale tokkel. M.n. Veendam, Pekela's, Finsterwolde, Hoogezand-Sappemeer en <uiteraard> Stadskanaal zijn hier nogal actief maar andere modulaties vind ikzelf wel interessant om eens mee te experimenteren. Ik zal af en toe eens naar je uitluisteren. Gaat vast weleens lukken :D
JesseN
 

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Hét Drentse Station » 16 aug 2011, 07:58

Welkom ! Ook ik woon in de regio en kom regelmatig in de knoalstreek.
Hét Drentse Station
 

Re: Even voorstellen

Berichtdoor pdj10 » 16 aug 2011, 11:54

Welkom :wink:
pdj10
 


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten

cron