Lama na 20jaar weer bijna staandebij...

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Lama na 20jaar weer bijna staandebij...

Berichtdoor Siewert » 21 apr 2019, 14:12

Hallo allemaal,

Lama na 20 jaar bijna weer staandebij.
Ik ben Siewert en op moment van schrijven 40 lentes jong en woonachtig in N/W Groningen.
Tot 20 jaar geleden redelijk actief geweest als mobiele tokkelaar, eerst op de fiets vervolgens op de plof en een tweetal jaartjes in de auto.
Was dus meer een mobiele cb-er en met klein vrienden groepje altijd hier op de dijk te vinden en proberen Denemarken, Noorwegen, Zweden en Engeland te bereiken.
Opgegeven moment was het over en uit, vraag mij niet waarom maar het kaarsje ging zomaar uit.
Het bleef kriebelen dat dan weer wel.
Sinds enige tijd een noodgedwongen carrière switch moeten maken en zit nu in het loonwerk.
Waar we sinds enige tijd weer gebruik maken van de CB in de trekker en porto voor als we buiten staan aangezien dat het makkelijker/sneller communiceert dan de GSM.

Zoals gezegd kriebelde het altijd wel maar sinds we op het loonbedrijf weer gebruik maken van de CB helemaal.
Zelf als tweede autootje een Peugeot 206SW als bedrijfswagen/assistentie wagen ingericht incl alle paniekverlichting ;-)
Enige wat ontbreekt is natuurlijk nog een bakkie en daarom alweer een tijdje hier aan het meelezen en te oriënteren.
Ben er toch 20 jaar uit geweest en redelijk veel gemist qua hardware.
Maar goed, het staat vast dat ik straks weer mobiel in de lucht ben.
Thuis een basis station gaat hem niet worden aangezien de vrouw het niet ziet zitten helaas.
Mobiel: Midland M-5 - Zetagi B150R - Sirio Turbo 800s
Avatar gebruiker
Siewert
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 19 apr 2019, 22:09
Woonplaats: Zoutkamp (gn)

Re: Lama na 20jaar weer bijna staandebij...

Berichtdoor Supervlieg. » 21 apr 2019, 16:05

Leuk verhaal over CB.

Welkom Siewert.
:!: Verbeter de wereld, begin bij jezelf :?: . Ik verbeter de cb wereld door een cb amateur te zijn. :wink:
Avatar gebruiker
Supervlieg.
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 19 dec 2018, 14:31

Re: Lama na 20jaar weer bijna staandebij...

Berichtdoor 19AT593 » 27 apr 2019, 22:59

Moi Sieuwert, ik was ook altijd woonachtig in de buurt van Zoutkamp. Kan me je skipnaam en naam niet herinneren. Maar was misschien wel meer dan 20 jaar geleden aktief daar. Nu niet zo vaak meer op 27MC. Maar af en toe. Tock welkom op dit forum.
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Lama na 20jaar weer bijna staandebij...

Berichtdoor Siewert » 27 apr 2019, 23:06

19AT593 schreef:Moi Sieuwert, ik was ook altijd woonachtig in de buurt van Zoutkamp. Kan me je skipnaam en naam niet herinneren. Maar was misschien wel meer dan 20 jaar geleden aktief daar. Nu niet zo vaak meer op 27MC. Maar af en toe. Tock welkom op dit forum.


Zou wel kunnen dat je mij niet kan herinneren.
Was ook meer ouwehoeren als kind zijnde totdat er een directrice in huis kwam ;-)
Skipnaam was "Sierria Lima" dit nav mijn initialen "Siewert Lameijer"
Als ik mijn geheugen mij niet in de steek heeft gelaten zat jij in de omgeving van Kronkeldorp ;-)
Mobiel: Midland M-5 - Zetagi B150R - Sirio Turbo 800s
Avatar gebruiker
Siewert
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 19 apr 2019, 22:09
Woonplaats: Zoutkamp (gn)

Re: Lama na 20jaar weer bijna staandebij...

Berichtdoor 19AT593 » 04 mei 2019, 22:55

Hallo Sieuwert, de lokatie klopt. Dus zullen we elkaar destijds misschien wel gesproken hebben...In 1995 daar weg gegaan, ja zo lang geleden alweer. Maar was veel QRV destijds, een mooie tijd.
Als je nog een paar leuke verhalen wil lezen op dit forum: http://cbforum.nl/viewtopic.php?f=79&t=5467&hilit=nostalgie is wel mijn favoriete plek van het forum. Tijd om er weer een wat te schrijven... :D
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten