nieuw en effe voorstellen

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

nieuw en effe voorstellen

Berichtdoor kuls » 13 maart 2017, 21:42

hoi allemaal ik ben Paul , 50 lentes jong en ik kom uit midden limburg.
Via zoeken op google ben ik hier terecht gekomen . Ik ben echt helemaal nieuw in dit wereltje. Ik heb het plan opgevat om met een bakkie te beginnen en ik ban dan daar dan ook van alles over aan het lezen op internet. Ik heb me nu hier aangemeld om veel te leren . Ik heb dan ook veel vragen , zoals . Waar moet ik op letten als ik me de spullen die ik nodig heb ga kopen (wat moet ik allemaal kopen )alle advies is welkom en wordt ten zeerste gewaardeerd . Verder lees ik wel dat het nu erg rustig is op de 11 meter band . Klopt dit en moet ik er van afzien om me alles te kopen . Zijn er leden hier uit de regio Echt /Roermond die me verder willen helpen . Zo dat zijn al diverse vragen waar ik mee zit . Ik hoop dat ik heel veel mag leren hier en dat ik eventueel snel in het bezit ben van een bakkie .
grtjs uit Montfort
Paul
kuls
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 13 maart 2017, 21:19

Re: nieuw en effe voorstellen

Berichtdoor schoeffel » 13 maart 2017, 23:21

Hey hoi Paul.

Om te beginnen,... welkom op het forum en zeker ook op de frequenties.
Op de 27 mc is het erg rustig.
De drukte van een aantal jaren gelden is voorbij.
Toen had je geluk als je een vrij kanaal kon vinden.
Maar het leeft nog wel hoor, alleen een stuk minder.
En ja,... wat moet je kopen ??.
Heb je enige ervaring met radio of ben je nog echt een beginner ?, dat is al een verschil.
Ook,.. wil je braaf op de toegestane kanalen blijven, of wil je ook het illegale gedeelte gaan gebruiken ?.
Ik draai al heel wat jaartje's mee op radio gebied en weet echt wel wat wel en niet mag.
Mijn advies,... zoek iemand die in de buurt van waar je woont en vraag of je eens mag kijken hoe alles werkt.
Dat kan via het forum, en er zal echt wel iemand een reactie geven.
Eerst eens je goed laten informeren en laat je niks aanpraten over dure bakken waarmee je als beginneling toch niet mee overweg kunt.
Jammer dat je niet direct bij mij in de buurt woont.
Ik zou je wel op weg kunnen helpen met een voeding en een zender, een antenne,... helaas die heb ik niet voor je.
De voeding is een eigenbouw dingetje, maar werkt zoals het hoort.
De zender is een Uniden pc 404, 40 kanalen in FM en geheel legaal te gebruiken.
Okee,.. het is niet de allernieuwste, maar wel werkend.
Coax voor de aansluiting op de antenne ,.. daar zul je voor naar de winkel moeten, daar heb ik niks van liggen.
Ik woon in Nuenen een dorp onder de rook van Eindhoven.
Heb je interesse,...
Ik kan je de spullen werkend laten zien en je een beetje wegwijs maken.
Stuur me een persoonlijk bericht en dan komen we er wel uit.

Greetzz,,... de schoeffel.
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

Re: nieuw en effe voorstellen

Berichtdoor Freebander » 13 maart 2017, 23:36

Nuenen?!?! dat moet toch wel te halen zijn vanuit eindhoven op een dipole, meer reden om mijn spul weer in de lucht te gooien , zo snel mogelijk dus :P

Welkom Paul,
Ik sluit me trouwens an bij schoeffel's mening, kijk eens wat rond bij een CB-er als je echt van voor af aan begint, en laat je zeker in het begin niks duurs aanpraten , mijn eerste (eigen) bakkie was was een premiertje, een cb1000 geloof ik , dingetje kostte nog geen 100 'gulden' (toen nog) heb ik eerste jaren best wel plezier van gehad, en heeft daarna toen ik thuis wat 'mooier' spul heb aangeschaft, nog jaren in de auto gehangen ... je kunt er best ziek van zijn , als je op je eerste avontuur een yaesu set laat aanpraten van 1249 euries, er niks van snapt, en er dan achter komt dat je uiteindelijk de hobby toch niks vind ... zou jammer zijn , dus zoals schoeffel al zegt, kijk eens rond bij een CB-er , of probeer een setje te lenen ofzo , maar als je besluit op goed geluk iets te kopen , koop dan inderdaad niet gelijk het duurste, daar ZOU je wel eens spijt van kunnen krijgen (nou ja, of niet natuurlijk :P )
Callsigns:
Freebander / 19RF519
My current collection of rigs:
Yaesu FT-450D
Kenwood TS-430S
Pres. Jackson I + II
K-PO DX5000 Version 6
TTI TCB-900 Export
Freebander
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 maart 2017, 22:50
Woonplaats: Eindhoven, Noord-Brabant, 19th Division, The Netherlands

Re: nieuw en effe voorstellen

Berichtdoor pdj10 » 14 maart 2017, 18:14

Welkom :wink:
pdj10
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 30 jan 2009, 14:19
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: nieuw en effe voorstellen

Berichtdoor kuls » 14 maart 2017, 20:44

dank jullie wel voor het warme welkom .
ik ben me nu van alle kanten aan het orienteren .Blijkt een collega van mij het N en F diploma te hebben. Ik kan daar eens gaan kijken omdat hij ook nog een bakkie heeft staan .Dat zal ik dan ook zeker doen .In roermond is ook een winkel op dit gebied ik ga daar eens vrijblijvend kijken wat ik uberhaupt allemaal nodig zou hebben om deze hobby toch een beetje leuk te kunnen beginnen . En ik ga zeker niet over 1 nacht ijs.
@schoeffel dank je wel voor je aanbod , misschien mag ik eens bij je komen kijken en praten over het hoe en wat .. Vannuit Montfort(midden limburg) is nuenen goed te doen .
grtjs
paul
kuls
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 13 maart 2017, 21:19


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten