30 jaar geleden bakkie, MARC, tja....

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

30 jaar geleden bakkie, MARC, tja....

Berichtdoor overmarsr » 30 okt 2011, 16:48

ben inmiddels de 50 gepasseerd en had vanaf mn 30e het idee dat als ik 65 zou worden een camper aan te schaffen en een beetje rond te reizen.
nou zijn er een aantal dingen gebeurt die mijn inzien hebben verandert en heb die camper er nu dus staan, moet nog wel het een en ander aan gebeuren maar het schiet lekker op.
totdat ik op het punt communicatie kwam, tegenwoordig zitten ze allemaal met een porto op de 70cm dacht ik, totdat ik even op internet keek en ziedaar,, 27 MC is nog springlevend.
het is meer dan 30 jaar geleden dat ik met mijn 0,5 watt en kantelbare bootantenne op de holterberg verbinding maakte met Duitsland, emmen en arnhem... dat was toch wel wat , mobiel QRM op de 11 meter
maar goed , de camper is er en ik wil toch een setje in de auto en via deze weg hoop ik een 40 kan setje te bemachtigen voor niet te veel (ook de camper is low budget).
dus als iemand wat leuks in de aanbieding heeft...pm.
groenten van Peek, alias Romeo Blondie
overmarsr
 

Re: 30 jaar geleden bakkie, MARC, tja....

Berichtdoor cb1gwn » 30 okt 2011, 18:07

Zoek je nog een bak?
Zo ja mobiel of basis (die ook op 12 v kan werken)
am/fm of ook met ssb?

Ik kan nog wel aan goedkope (no-ground) boot/camper antenne's komen.
Ook nieuwe 40/240 kanalen bakken.(50 euro nieuw in doos)
Een normale mobiele spriet kan ook maar dan heb je een kunst - ground nodig.
Conrad verkoopt dergelijke kunst-ground dingen. Schroef je gewoon tussen de coax.
Geen idee of dit daadwerkelijk goed werkt.


mvg Bert
Laatst bijgewerkt door cb1gwn op 31 okt 2011, 17:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: 30 jaar geleden bakkie, MARC, tja....

Berichtdoor Hét Drentse Station » 31 okt 2011, 11:02

Goedemorgen. Welkom op het forum. Nieuwsgierig als ik ben...wat voor camper heb je gekocht ? Je moet er nog wat aan doen schrijf je, dus het zal geen splinternieuwe zijn. Leuk ! Zelf ben ik ook actief kampeerder (met caravan). Verstandig dat je voor je 65e al gaat genieten...er zijn genoeg mensen die dat na hun 65e willen gaan doen, maar helaas de 65 niet halen.

Over de 27mc in de camper. Het is wat rustiger dan jaren geleden, maar truckers zitten er nog voldoende op en die zal je toch hoofdzakelijk tegenkomen onderweg. Tegenwoordig mag je wat meer dan in de marc periode. Nu is 40 kanalen am/fm/ssb toegestaan.

Wat erg belangrijk is om je alvast in te verdiepen is de antenne. Veel campers zijn van aluminium of polyester. Lastige materialen om een antenne goed 1 op 1 te krijgen. Ze zijn er wel, soms zelfs aangeduid met camperantenne voor 27mc of bootantenne. Dus vraag 1 is. Waar ga je de antenne monteren en van welk materiaal is dat oppervlak ? Als je spiegels hebt met metalen beugels kan dat ook een optie zijn.

Ik heb nog een stabo xm3044 met inbouwslede liggen. Een eenvoudig bakkie, maar wel heel goed en zo goed als nieuw. Kan je hier werkend komen bekijken. Ik wil er graag 65 euro voor hebben.
Ziet er zo uit:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=359
Hét Drentse Station
 

Re: 30 jaar geleden bakkie, MARC, tja....

Berichtdoor pdj10 » 31 okt 2011, 11:07

Welkom :wink:
pdj10
 

Re: 30 jaar geleden bakkie, MARC, tja....

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 31 okt 2011, 13:32

Welkom .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten

cron