Ook ikke :)

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Ook ikke :)

Berichtdoor 16OP527 » 28 aug 2010, 15:35

Om het op z'n Belz te zeggen, allez vooruit met de geit.

Toevallig de poll in de gaten gekregen betreffende het toch wel zo netjes zijn om je even voor te stellen :mrgreen:

Toen de dieren nog konden praten, het moet ergens in het midden van de jaren 70 geweest zijn leerde ik enkele mensen kennen welke destijds heeeeeel illegaal de hobby bedreven.
Gelet op het feit dat zulke dingen me heel erg intresseerden sinds mijn prille jeugd.........
Kreeg namelijk op 7 jarige leeftijd van een oom een Philips electronica bouwdoos, jaja dat ding met die geperforeerde plaat en de veertjes waar je dan middels een kartonnen overlay allerhande projecten kon opbouwen, de spreekinrichting, toen nog middels een draad heb ik tot op de draad versleten :lol:

Maar we dwalen af.

Mijn eerste toestel kocht ik dus zo rond '75 in Turnhout, een 22 of 23 kanalen toestel eigenlijk bestemd voor de Duitse markt met am-ssb juiste specs, merk of type ben ik reeds lang vergeten.

De antenne een city-star werd van zodra het donker was vanonder het dak van de schuur gehaald 8) zoals ik al zei destijds heel illegaal :P middels een zaklamp en een touw werd dan de antenne in de hoogste eik gehesen, niet gehinderd door enige kennis van zaken werd dan midden in de nacht de ether vervuild door mijn gefluit en cq-dx geroep.

Jaren later besefte ik pas wat die beo welke ik z'n nachtrust ontnam altijd schel zat te fluiten en roepen.

19 juni 1980, deze datum weet ik nog omdat deze hier te boek staat als de de datum waarop ik m'n certificaat van een 'echte' DX-group ontving.
Voorheen ging ik als VULCAN de nu legendarische supersonische Britse bommenwerper door het leven, nu zouden ze me overal kennen als 16 RP 53.

De Radio-Pirat DX-group is ondertussen reeds lang ter ziele, maar ik ging door en ging me zelfs interesseren in de digitale wereld, een angry9 kwam er bij samen met een wortelstamper :lol:

Voor diegene die een wortelstamper niet kennen, deze naam werd destijds gegeven aan een mechanische Telex (rtty) toestel...
de angry 9 moest uiteindelijk plaats ruimen voor een Philips BX925 ex Scheveningen radio......

tot de eerste computers hun opwachting maakten de aanschaf van een Tandy TRS80 model1 level 1 liet niet lang op zich wachten, na 14 dagen werd het beestje al geupgradet naar een level 2 met het destijds gigantische geheugen van 16K.
In een Amerikaans tijdschrift las ik een revieuw van een telexconverter, dat ding moest er komen, en ik heb het geweten, bij de douane kon ik het gaan uitleggen waarom ik hoogtechnologisch electronika spul importeerde, na de nodige centen over de toonbank mocht het hebbedingetje uiteindelijk mee naar huis.

De wortelstamper verhuisde naar een maat en al snel waren we actief op cb in "ryryryryryry the quick brown fox jumps over the lazy three 0123456789 times :D

Het moet ergens begin 90'er jaren geweest zijn dat er een symek tnc2s bijkwam en werd er overgeschakeld op packetradio, de danita markV bleek hiervoor uitermate geschikt, gestaag groeide het aantal cb'ers die deze nieuwe evolutie ook ging gebruiken en drong de nood zich op een bbs te starten,
ML1BBS werd boven de doopvont gehouden waarna de link met nederland werd opgestart, eerst een tijdje via de ether met een bbs uit Beek en Donk waarschijnlijk BD1BBS, later toen het drukker werd op packet en de berichtenstroom niet meer via de ether kon werd er een telnet link opgestart met BD1 en ook met het uit het Nederlandse Weert WT1bbs??

Na enkele jaren 24/24 gedraaid te hebben was de pret er af en ging er meer tijd in de familie kruipen, de zendhobby kwam helemaal tot stilstand.
en het WereldWijde Web maakte z'n opwachting.....

Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en vorige winter werd de oude getrouwe Pearce&Simpson Super Panther-DX van onder het stof gehaald en al snel bijgestaan door een Ranger RCI-2950 eerst aan een home-brewed inverted V te zien in dit topic: viewtopic.php?f=7&t=3974&p=42247&sid=3d532f97763e89b8bb61831bbeb2177b#p42247
ondertussen staat er een i-max 2000 welke terzijnertijd gaat vervangen worden door een sirio 827.

De plaatsing van een beam gaat niet lang meer op zich laten wachten, sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een in onderdelen liggende HPSD 3 elements LFA die van zodra het weer en de daarmee gepaard gaande verkoudheid het toelaat het straatbeeld zal ontluisteren.

O ja wie ben ik,
mijn naam is Rik, 54 jaar, woonachtig in de Belgische kempen en sinds kort 16OP527 .

tot slot aan deze slaapverwekkende voorstelling de wijze raad van meneer de uil,
oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker :mrgreen:

73's de 16OP527
16OP527
 

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor Abt » 28 aug 2010, 16:28

Nou dat is een mooi verhaal :lol:

Welkom !
Abt
 

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor peter stardust » 28 aug 2010, 17:08

Welkom vanuit Zeeuws Vlaanderen
nb:zo kan het dus ook
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor pdj10 » 28 aug 2010, 17:43

Welkom :wink:
pdj10
 

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor Ronnie » 28 aug 2010, 17:53

Welkom en een mooi verhaal :mrgreen:
Ronnie
 

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor Columbus » 28 aug 2010, 19:45

Een waarheid als een koe (om maar in de taal van het dierenrijk te blijven). Wellekom!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor Hét Drentse Station » 28 aug 2010, 19:55

Huuuuuuuuuuuuuuhh...ik ga naar het enge bos ! (bor de wolf)

Welkom....en ehhh...mooi verhaal !
Hét Drentse Station
 

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor 16AT101 » 28 aug 2010, 20:01

Aha, nog een Kempenaar!
Welkom Rik.
Groeten uit Balen. ;-)
16AT101
 

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor 16OP527 » 28 aug 2010, 21:57

16AT101 schreef:Aha, nog een Kempenaar!
Welkom Rik.
Groeten uit Balen. ;-)


alez, niet enkel een streekgenoot maar ook een dorpsgenoot, net even de locator gecheckt en op je vakje liggen maar 5 straten op Balens grondgebied.

Hemelsbreed 7.5 km van hier, JO21ND verwijderd.

eveneens groe(n)ten uit Balen
Rik
16OP527
 

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor PowerCorsa » 28 aug 2010, 22:47

Welkom
PowerCorsa
 

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 29 aug 2010, 08:00

Welkom op dit forum 73 van uit JO32KF :D ( dit zal iets meer zijn dan een paar straten )
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor -Mark- » 29 aug 2010, 10:59

welkom!
-Mark-
 

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor groene seat » 30 aug 2010, 18:42

welkom hier
:mrgreen:
groene seat
 

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor BIGDOS » 07 okt 2011, 20:04

Hee,

dit is leuk ja ik ben dus de oude sysop van bd1bbs en ik kan me rik nog goed voor de geest halen ,
in het begin zaten we maar met 6man op packet in brabant.
ik had later via packet dus een link naar mijn telbbs (bigdos) en een gateway van kanaal 34 naar 40.
en anders om ook dus via mijn telbbs konden ze op packetradio komen.
waren leuke tijden , maar door een ander baan ging me tijd voor de hobby verloren

en voor Rik als je het nog weet toen je stukke aan je pc had , dat ik hem door zou slijpen en weer dicht zou lassen , echt gelachen hoor
denk denk:)
BIGDOS
 

Re: Ook ikke :)

Berichtdoor 16OP527 » 07 okt 2011, 21:18

BIGDOS schreef:Hee,

dit is leuk ja ik ben dus de oude sysop van bd1bbs en ik kan me rik nog goed voor de geest halen ,
in het begin zaten we maar met 6man op packet in brabant.
ik had later via packet dus een link naar mijn telbbs (bigdos) en een gateway van kanaal 34 naar 40.
en anders om ook dus via mijn telbbs konden ze op packetradio komen.
waren leuke tijden , maar door een ander baan ging me tijd voor de hobby verloren

en voor Rik als je het nog weet toen je stukke aan je pc had , dat ik hem door zou slijpen en weer dicht zou lassen , echt gelachen hoor
denk denk:)


Haha Raymond, herinner me het merendeel van die tijd, enkel het doorslijpen van de pc kan ik me niet meer voor de geest halen, opmerkelijk toch dat we destijds met gewone middelen een danita met 4 W en een antron99 een deeltje van de forward door de lucht er door kregen, toch zeker in het begin, toen de activiteit op packet groeide was jij het die me alle software aan de hand deed om het door een 14K4 telefoonmodem te pompen, denk met veel plezier terug aan die tijden.....

Groe(n)ten uit balen
Rik
16OP527
 


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten