MikeBravo ook hier

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

MikeBravo ook hier

Berichtdoor MikeBravo » 21 aug 2011, 13:33

Hallo MikeBravo (MB) hier.

Ongeveer sinds 1994/1995 ben ik actief op het CB-gebeuren. Vroeger hadden mijn ouders al een "bakkie" toen het nog verboden was. Vele jaren later sloeg bij mij dus ook de vonk over en ben ik mobiel begonnen.
Op een gegeven moment raakte ik de ban van het "vossen" wat ik dan ook meerdere jaren met veel plezier gedaan heb met onze eigen vaste groep (W.V.C - Westfriese Vossen Club) tot het moment dat het door ziekte (MS) niet meer kon helaas.

Ik ben dus de MikeBravo, operatornaam Marcel. Ooit begonnen als "De mus" maar dat zorgde nog wel eens voor spraak verwarringen waardoor ik verder gegaan ben met mijn initialen MB, MikeBravo dus.

Na vele verschillende bakken gehad te hebben en nog veel meer randapparatuur etc werd het allemaal wat stabieler. Nog steeds in mijn bezit is een Dirland Superstar 3900 Black waarvan alleen de s-meter wat kuren heeft en nog steeds gerepareed moet worden maar wat er nog steeds niet van gekomen is omdat deze set netje opgeborgen ligt te liggen en ook nooit weggaat.

Mijn laatste set is/was een Magnum S9 waarvan ik gisteren (20-08-2011) besloten heb het te verkopen na 6 jaar goede en trouwe dienst. Even op Marktplaats en binnen het uur na plaatsing was ie verkocht. De set die inmiddels onderweg is, is een K-PO DX-5000 waarvan ik veel goede ervaringen gezien en gelezen heb. Mogelijk stuur ik em later, wanneer ik em eerst heb kunnen testen, naar Kucha Hans.

Aangezien ik net verhuisd ben heb ik nog geen antennes geplaatst dus moet dat nog even wachten. Voor een radiozendamateur (PD5BMW) is het best lastig dat het zo stil is zonder aangesloten zend- en ontvangstapparatuur. Ook als amateur blijf ik de vrije 11mtr nog steeds trouw.
MikeBravo
 

Re: MikeBravo ook hier

Berichtdoor Hét Drentse Station » 21 aug 2011, 13:56

Welkom. Mooi intro.
Hét Drentse Station
 

Re: MikeBravo ook hier

Berichtdoor pdj10 » 22 aug 2011, 10:07

Welkom :wink:
pdj10
 

Re: MikeBravo ook hier

Berichtdoor Papa Alpha » 24 aug 2011, 10:12

Welkom Marcel, leuk om te lezen dat je de 11 meter trouw bent gebleven.

Ik ben trouwens zeer benieuwd hoe je oordeel over de Magnum S9 is....aangezien je hem 6 jaar in gebruik hebt gehad zul je er wel tevreden over zijn geweest.

Groeten, Harry.
Papa Alpha
 

Re: MikeBravo ook hier

Berichtdoor MikeBravo » 24 aug 2011, 12:23

@ Papa Alpha

Ik was er best tevreden over kan ik wel zeggen. De lokatie waar ik eerst zat was niet optimaal maar ondanks dat vond ik de ontvangst redelijk goed. Eerst aan een I-Max2000 wat geen fijne antenne was ondat deze stokdoof bleek qua ontvangst. Gelukkig heeft de eerste de beste goede storm deze laten breken en van et dak laten storten.

Later een Solarcon A-99 waar het veel beter mee ging op dezelfde hoogte.

Maar goed, de S9 vond ik prettig in omgang al is de kanalenkiezer wat slapjes qua gevoel. Zeker vergeleken met mijn trouwe SS3900 Black. Alles zat erop wat ik wilde hebben en werkte ook goed. Met zo'n 40 Watt output kwam ik niet echt te kort. Helaas was het vermogen niet regelbaar dus was het altijd, ook op korte afstand, "blazen" maar dat gaf verder geen problemen.
MikeBravo
 

Re: MikeBravo ook hier

Berichtdoor Abt » 24 aug 2011, 14:43

I-Max stokdoof??

Lag dat aan je exemplaar of zijn ze dat allemaal?

Ik heb er een liggen nieuw in de doos, die moet de mast nog op.
Aangeschaft door de vele goede reviews die ik er over gelezen heb. Maar anders gaat ie retour....
Abt
 

Re: MikeBravo ook hier

Berichtdoor MikeBravo » 24 aug 2011, 19:45

Geen idee of ik toevallig een slecht exemplaar had. Ik hoorde en las er alleen maar goede ervaringen over en dus een smak geld eraan uitgegeven. Helaas heeft ie maar zo'n drie jaar gestaan totdat ie afbrak en neerstortte. Opzich was ik wel blij dat het ellendige "dove" ding dus stuk raakte.
MikeBravo
 

Re: MikeBravo ook hier

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 24 aug 2011, 21:09

Welkom op hét cb forum.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: MikeBravo ook hier

Berichtdoor tjebbe » 04 sep 2011, 17:09

MikeBravo schreef:@ Papa Alpha

Ik was er best tevreden over kan ik wel zeggen. De lokatie waar ik eerst zat was niet optimaal maar ondanks dat vond ik de ontvangst redelijk goed. Eerst aan een I-Max2000 wat geen fijne antenne was ondat deze stokdoof bleek qua ontvangst. Gelukkig heeft de eerste de beste goede storm deze laten breken en van et dak laten storten.


imax stokdoof ? die heb je dan ook verkeerd in elkaar gezet denk ik dan, net zoals die richtantenne van je :D
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

cron