hulp bij storingen

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor vincenttor » 09 okt 2013, 10:55

Alinea maken en wat afstand gebruiken leest wat prettiger overigens ;)
En het lijkt me sterk dat je de storing van een zonnepaneel weg kan filteren door een DC filter tussen de radio te monteren ,
wel misschien als je zelf de panelen op je elektra net hebt aangesloten maar als deze bij de buren liggen pik je het denk ik op met de antenne en niet via het lichtnet, maar goed als je er baat bij hebt waarom niet.
Hoop niet voor de TS dat het een plc storing is want dan is de pret wel snel over.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor cb1gwn » 09 okt 2013, 20:14

tl buizen willen ook nog wel eens storen.

En de enorme lange zin van 'jonh' ga ik echt niet lezen.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor jonh » 15 okt 2013, 20:07

hoi weet iemand die mij info kan geven over storinge op spikker bij de buren ,ik werk met yaesu ft757 ameritron al 811h mfj dipool met kippeladder en twee manterstroom balun er tussen en de buurvrouw heeft nog steeds last van in slag op haar radio en hf set sound ,ik heb nog een opzi aardepin in de grond maar weet niet hoe diep ik die moet slag weet iemand het laat het dan even wetten ,of als u meer oppis het laat even wetten 73 jonh
jonh
 

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor 19-DT-170 » 15 okt 2013, 20:58

Mantelstroomfilters bij jezelf en aarde pinnen in de grond slaan zal je niet echt veel helpen vrees ik...
Ik denk dat je er verder mee komt als je de apparatuur van de buurvrouw ontstoord.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor Ger » 15 okt 2013, 23:06

Of als je met veel vermogen werkt je vermogen verminderen :wink:
19CQ51

Yaesu FT-950 / Yaesu FT-897D / Yaesu FT-817ND / Yaesu FT1XD / Yaesu FT-60E / Albrecht AE-2990 AFS / TYT MD-390 / President Jackson II
Diamond BB7V / Solarcon A99 / HyEndFed 10-20-40 / Diamond X50-N / Diamond HF20FX / Diamond HF40FXW / MFJ-1899t / Magnum LRD-1012 High Gain / K40

http://pd1evp.simpsite.nl
https://www.facebook.com/pd1evp
http://www.twitter.com/pi4cq
https://www.facebook.com/charliequebec.net
Ger
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 269
Geregistreerd: 08 mei 2013, 22:33
Woonplaats: Schiedam

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor 19-DT-170 » 16 okt 2013, 08:03

Dat is nog een vele betere tip Ger.. :-)
Het is wel leuk om met een kilowatt te zenden, maar als er geen condities zijn,
kom je net zo goed niet de straat uit...
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor 19-DT-170 » 16 okt 2013, 16:01

Een pb ontvangen van jonh.
Aangezien er niks geheims aan is wil ik graag hier reageren.
jonh schreef:hoi 19-dt-170 ik heb en bericht onvangen van jou ,en zegt dat ik bij de buurvrouw moet gaan onstooren wat bedoel je daarmee dat ik zon onstoring ringen moet gaan plaatsen ,maar ze heeft en digiantenne van kpn ,en stoor op tv en spikkers van het home set tewel ik zelf ook eentje hebt en die staat heel dicht bij mijn mfj 1778 junior dipool antenne met kippeladder er tussen twee mantelstroom er tussen mfj 915 en een zelf gemaakte van coac om en pvc pijp van 125 diameter dik 16 wikkelinge of en hf chok ertussen plaatsen 73 jonh

Jonh, De meeste digitenne ontvangers werken met een actieve antenne.
Dwz dat er een versterker in de antenne zit ingebouwd. Vervang deze antenne voor een passieve antenne..
Dus een normale antenne zonder versterker in. De versterker is in vele gevallen nl de boosdoener.
Als je de antenne toch vervangt, kies dan voor een richtantenne.. Het signaal dat de buurvrouw dan ontvangt is een heel stuk sterker..
Als je zelf op de zijkant van de antenne zit, dan helpt dit jou ook nog eens, want op de zijkant heeft een richtantenne meestal het slechtst ontvangst... Het digitenne signaal wordt sterker, terwijl jouw signaal op de zijkant een stuk zwakker wordt..
Wat de luidsprekers betreft.. Ga op zoek naar een ferrietstaaf.. Deze kun je uit oude radio's slopen..
Deze ferrietstaven worden in oude radios gebruikt als antenne voor de middengolf...
Ga naar de buurvrouw, en draai de luidsprekerkabel aan de kant van de versterker op de ferrietstaaf, net zolang tot de storing weg is.
(Het kan zijn dat pas na het opdraaien van een meter op 5 snoer merkbaar verandering optreed in de storing)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor kol53 » 16 okt 2013, 16:19

19-DT-170 schreef:Dat is nog een vele betere tip Ger.. :-)
Het is wel leuk om met een kilowatt te zenden, maar als er geen condities zijn,
kom je net zo goed niet de straat uit...

Zo erg is het nou ook weer niet, je komt dan altijd nog enkele 10-tallen km's ver, maar
het buitenland kun je dan wel vergeten.
kol53
 

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor jonh » 17 okt 2013, 07:12

hoi pascal danks voor jou info ,ik heb gelezen wat je schrijft en daar kan wel wat in ztten ,over de digiantenne ,ik zelf heb er ook eentje maar daarop heb ik geen last van storinge of wat dan ook ,niet met liniear of zonder en bij haar wel ,zonder en met 700 watts zelf met 20 watts ,daar legt het ook niet aan ,ze heeft alles in china bestelt,maar ze krijgt deze maand tele2 en moet eerst even afwachten ,wat dan gaat gebeuren ,schiens is het op gelost of niet wahahahah,maar en andere vraag wat bedoel je met en rechtantenne ,dat ik de g5rv junior op met ruimen en daar voor en beam plaatsen ,dat waren de planne ,maar ik woon hier pas en moet even alles naar gaan met het plaasten van en antenne ,gemeente belijdt is 5 mtr boeven het begin punt ,en de wooningvereneging zegt niks aan het huis monteren wel schuur [dus daar mag ik maar 5 mtr er boven komen,mijn tuin is 14 mtr lang en heb en schuur waar mijn spullen in staan ,maar en beam heeft ook afstraling hebben op 7 mtr van de grond werk niet zo goed ja eentje COMET H422 maar die is weer te breedt ,of en dipool beam voor de 40mtr band gevoed met en kippeladder die is smaller,nu heb ik een gelukt van allebij de kanten hebben de buren er geen last van ze vinden het leuk dat ik die hobby hebt eentje er van heeft vroeger ook zelf antennes gebouwt en de andere heeft vroeg ook en bakie gehadt :lol: :lol: :lol: :lol: voordeel plus punt,ik heb die dipool antenne de eindpunte naar beneden hangen waar van ik een voedings punt horizontaal ga hangen en dat is net die kan waar die mooie leuke buurvrouw woont mischiens helpt dat ook wel ,maar die beam komt latter wel 73 jonh pa3hub :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jonh
 

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor 19-DT-170 » 17 okt 2013, 07:27

Jonh, jij hoeft geen andere antenne te plaatsen. De buurvrouw kan het beste een richtantenne gebruiken voor digitenne.
Ik zie trouwens dat je op zendamateur.com in Sittard woont, en op dit forum in Roermond...
En PA3HUB.. Die roepletters zijn helemaal niet uigegeven door het AT...
Zit je de boel hier te besodemieteren? Daar zit hier niemand op te wachten.
Succes met het oplossen van je probleem.. Vanaf nu hoef je geen antwoord van mij meer te verwachten.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor jonh » 17 okt 2013, 08:14

hoi pascal dat was mijn oude aderst nu ben ik roermond je moet ook kijken wanneer ik daar ben in geschrijven ,en mijn roep naam die is helemaal vtij dan mag ik er van gebruik maken en als ik geeb vergunning heb is het mijn verandwoordelijk heid ,niet van jou zo lang ik mij aan de regelshoudt 73 19-ac-329
jonh
 

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor 19DT2120 » 17 okt 2013, 09:50

Go stond jij hier ook al niet geregistreerd als huub63 :http://www.cbforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8310
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor Henry hpsd » 17 okt 2013, 10:14

Het zijn hier netjes jongens..

Ik vermoed dat ze uit beleefdheid dan ook denken.


Na U !

Vr. gr,

Henry
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor Thijs » 17 okt 2013, 11:21

Houden we het gezellig john?
Dit soort opmerkingen zijn nergens voor nodig.

En stop SVP met het zinloos melden van berichten van andere.
Je bent betrapt oeps! nou weer normaal doen
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: hulp bij storingen

Berichtdoor vincenttor » 17 okt 2013, 11:55

Ja sommige mensen leren het niet af.
Het is ook alleen maar de aandacht op je vestigen als je het mij vraagt door een amateur callsign te gaan gebruiken die of niet uitgegeven is of van iemand anders is, en helemaal niet snugger om op zeuramateur.com dan aan te melden met die call,
daar kan je er op rekenen dat mensen je gaan aanspreken.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Vorige

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten