3.5inch jack

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

3.5inch jack

Berichtdoor christophe(be) » 23 mei 2013, 13:00

okee de vraag nu
weet er iemand hoe je dus eventueel van 3.5jack naar de plug kunt gaan voor in de cb bak
bedoeling is dan gsm ook aantekunne sluiten en eventueel ook zo eens muziek of vossesignaal te geven
eventueel vanuit de 3.5jack naar een bakje met eventueel een paar componenten in vorr het schakelen van rx en tx
dan zou op dat extra bakje ook nog een contact zit waar je gewoon een mic kan in pluggen
iemand toevallig een idee welk component ik nodig zou hebben dat ik kan schakelen tussen rx en tx vanaf dat er muziek gespeeld word ???
mijn gedacht is jack op dieje kabel zit ook een spanning eventueel met relais werken vanaf er iets spanning op komt dat deze schakelt naar modulatie stand geen signaal dan gewoon op ontvangst stand
dit moet toch te doen zijn of zie ik iets over het hoofd

met vriendelijk groeten

christophe
christophe(be)
 

Re: 3.5inch jack

Berichtdoor messentrekker » 23 mei 2013, 17:42

wat je dus eigenlijk zoekt is een vossen pieper met 3.5 jack audio input ??

hmm , de vospiepers gooien er een toontje uit , (meestal sirene of iets slowoep achtig iets . ) daar de input schakelbaar voor muiek ..



maar goed als het is om muziek te ""draaien"" op de cb band .. doe gewoon een elastiek om je microfoon .. veel goed kopen en net zo irritant als een drukker :wink:
messentrekker
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 15 maart 2008, 18:55

Re: 3.5inch jack

Berichtdoor christophe(be) » 23 mei 2013, 18:56

neen de pieper moet ik nie hebben
alles word geregeld vanuit de android telefoon tijd van pauze en zenden en die dingen
dus moet enkel van de jack naar de bak kunne geraken
en zien dat ik via relais ofzo de ptt kan laten schakelen tussen tx en rx
meer moet ik niet hebben eigenlijk
prog laat muziek door zou der eigenlijk op dieje moment ook een relais moeten kunne verzet worden wa schakelt tussen rx en tx
de rest allemaal geregeld vanuit de telefoon of tablet :)
dus nu ben ik nog opzoek met wat of hoe ik dit ga kunne laten werken die relais

mvg

christophe
christophe(be)
 

Re: 3.5inch jack

Berichtdoor Toontje » 29 mei 2013, 20:25

Ik ben net met een vossenpiep aan het knutselen, dus ik heb het net uitgezocht. Zie dit topic

Voor het schakelen van het audiosignaal gebruik ik een 2 polig relais
Als de uitgang van mijn timer ´hoog´ is bekrachtig ik via een bc547 transistor het relais. Hierdoor koppelt schakelaar één van het relais het signaal van de toongenerator naar MIC en schakelaar twee schakelt aarde van RX naar TX.

Wanneer het timer signaal laag is is het relais in de ruststand en kan je de PTT knop op de microfoon gebruiken om te praten/zenden.

Het is een beetje lastig in woorden uit te leggen, maar ik heb de micofoon opengeschroefd om het uit te tekenen en de werking te begrijpen. Dan is het vrij eenvoudig.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Toontje
 

Re: 3.5inch jack

Berichtdoor christophe(be) » 30 mei 2013, 23:28

het grote probleem si we wille gaan werken dus met programma op maat geschreven voor android
dus vanuit de telefoon of tablet sturen we alles en is het enkel de kabel die naar de bak gaat
dus nu is eigenlijk de vraag kunne we ook deze relais laten werken vanaf dat er its woord doorgestuurd gelijk audio gewoon ????
en welke relais eventueel of de welke ???


mvg

christophe
christophe(be)
 

Re: 3.5inch jack

Berichtdoor Toontje » 31 mei 2013, 09:11

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt:
Je wil de hoofdtelefoonuitgang van je Android device gebruiken en op het moment dat daar 'geluid' uitkomt moet dat geluid naar de bak gestuurd worden en moet de bak gaan zenden.
Wanneer het 'geluid' stopt moet de bak stoppen met zenden.

Volgens mij moet je daarvoor een 'VOX' (Voice Operated Switch) gebruiken.

Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar er is genoeg over te vinden op de interwebz.
Toontje
 


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten