line ingang op bak aanbrengen?

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

line ingang op bak aanbrengen?

Berichtdoor disco » 16 jan 2013, 12:21

Op m'n Midland Alan 48 excel probeer ik een line ingang aan te brengen. Hiervoor heb ik een oude microfoon ontleed en de RX, TX, ground en audio aansluitingen gelocaliseerd. Wanneer ik nu een MD-spelertje (met opname van een 1kHz testtoon) aansluit tussen ground en audio, begint de zendende bak laagfrequent te oscilleren (40-60Hz?). Ik heb getracht deze storing te verhelpen door audiobron en bak galvanisch te scheiden d.m.v. een 1:1 trafo. Dit gaf geen verbetering, ook niet toen ik een condensatortje van 20nF tussenvoegde.

Wie zet me op het juiste spoor want ik weet even niet waar ik de oorzaak moet zoeken...
disco
 

Re: line ingang op bak aanbrengen?

Berichtdoor jan oss » 16 jan 2013, 16:11

gebruik je afgeschermde kabel voor je audio input ? wat wil je precies maken ?
jan bak oss
Avatar gebruiker
jan oss
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 687
Geregistreerd: 03 apr 2009, 12:39
Woonplaats: oss


Re: line ingang op bak aanbrengen?

Berichtdoor disco » 16 jan 2013, 20:45

Op de line ingang sluit je geluidsapparatuur aan die een uitgangsimpedantie bezit van ten hoogste enkele kilo ohm. De verbinding maak ik met een cinchsnoertje. Ik probeer een 1KHz piep de lucht in te krijgen, met enige zuiverheid ;) Vandaar dat ik geen microfoon openzet waarin een luidspreker staat te piepen.
disco
 

Re: line ingang op bak aanbrengen?

Berichtdoor disco » 16 jan 2013, 21:11

cb1gwn, zoeken naar de juiste naam levert inderdaad bruikbare informatie op, dank je.
Ik koos onderstaande instellingen, gebaseerd op het emuleren van een 1Kohm microfoonimpedantie.
Doe ik er verstandig aan om de 'audio' -pin van de bak te ontkoppelen met een 22nF C'tje?
Normaal gesproken is een condensator microfoontje aangesloten dat zijn bedrijfsspanning ontvangt
van de voorversterker.

Afbeelding
disco
 


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron