CBers Prov. Antwerpen

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

CBers Prov. Antwerpen

Berichtdoor K9 spike » 10 feb 2011, 13:41

Ben zo al een weekje aan het Google over CB's en wou mij één aanschaffen, maar stel mij de vraag of CB 27MHz nog in België leeft en dan vooral tussen Antwerpen en Mechelen.
Ik heb in men scanner de frequenties in gezet van de 27 MHz band, maar het blijft hier muisstil op FM, AM, LSB en USB :(

Het heeft geen zin om een CB aan te schaffen dat je enkel tegen je eigen kan praten :D dus daarom via deze weg de vraag of er CBers zijn tussen Antwerpen en Mechelen...

Ik ben benieuwd of ik OOK Belgische reacties krijg. :roll:
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: CBers Prov. Antwerpen

Berichtdoor 16OP527 » 10 feb 2011, 19:09

Bij deze se, je eerste reactie en het is een Belgische.
In deze uithoek van de kempen is er nog redelijk wat activiteit, merendeels boerenzonen in hun tractoren.
Door de nabijheid van de autosnelweg is er ook nog wel comm's tussen vrachtwagens te horen

Verder zitten er hier in een straal van pakweg 25 km nog een tiental stations op 27.555, wanneer de condities een beetje aantrekken vermoed ik dat dit aantal nog wel zal stijgen.

Hoe het in de "grote stad" gesteld is heb ik geen idee van, enigste station, welke hier te werken is wat daar in de buurt zit op 27.555, heeft net voor de winter de antenne even omlaag geplaatst.

mvg
16OP527
Rik
16OP527
 

Re: CBers Prov. Antwerpen

Berichtdoor K9 spike » 11 feb 2011, 00:40

16OP527 schreef:Bij deze se, je eerste reactie en het is een Belgische.
In deze uithoek van de kempen is er nog redelijk wat activiteit, merendeels boerenzonen in hun tractoren.
Door de nabijheid van de autosnelweg is er ook nog wel comm's tussen vrachtwagens te horen

Verder zitten er hier in een straal van pakweg 25 km nog een tiental stations op 27.555, wanneer de condities een beetje aantrekken vermoed ik dat dit aantal nog wel zal stijgen.

Hoe het in de "grote stad" gesteld is heb ik geen idee van, enigste station, welke hier te werken is wat daar in de buurt zit op 27.555, heeft net voor de winter de antenne even omlaag geplaatst.

mvg
16OP527
Rik


Hoi toch tenminste 1 Belgische CBer op deze forum :)
Ik vooronderstel dat de 27.555 frequentie op de USB band is.
Sla me niet d..d als ik het mis heb. :oops:
En deze frequentie komt niet voor in de Normale CB lijst, dus vooronderstel ik dat ik een bakje moet zoeken dat uitgebreid is..
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: CBers Prov. Antwerpen

Berichtdoor Corvy » 11 feb 2011, 01:00

In Antwerpen zijn er zeker nog CBers. Maar je hoort ze niet op elk uur van de dag.
Welke antenne heb je aan je scanner aangesloten? Met een binnenhuisantenne kan
ik me voorstellen dat je inderdaad niets ontvangt.
Geef eens wat meer info over jouw situatie (kan je een antenne op het dak kwijt, ...).

Groeten
Corvy
Avatar gebruiker
Corvy
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 05 jul 2009, 11:11
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: CBers Prov. Antwerpen

Berichtdoor K9 spike » 11 feb 2011, 11:11

Corvy schreef:In Antwerpen zijn er zeker nog CBers. Maar je hoort ze niet op elk uur van de dag.
Welke antenne heb je aan je scanner aangesloten? Met een binnenhuisantenne kan
ik me voorstellen dat je inderdaad niets ontvangt.
Geef eens wat meer info over jouw situatie (kan je een antenne op het dak kwijt, ...).

Groeten
Corvy

Mijn antenne Sirio SD1300 staat buiten op een 5 meter mast en is aangesloten op een IC-R8500.
Het ontvangst van deze IC - R8500 is subliem.. :wink:
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: CBers Prov. Antwerpen

Berichtdoor K9 spike » 11 feb 2011, 13:11

Mocht ik toch beslissen een CB aan te schaffen welke CB bakje raden jullie mij dan aan.
Ik dacht eerst aan President Harry III ASC, maar deze heeft alleen FM/AM
Met verder te google zag ik dat 27.555 MHz USB/LSB erg in trek is -zoals "16OP527" al zij.
Dan dacht ik aan President Jackson II ASC.

Of hebben jullie andere modelen en merken voor een beginner...
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: CBers Prov. Antwerpen

Berichtdoor RamsesIV » 11 feb 2011, 14:10

Hello,
Lokale CB-ers zijn idd niet echt actief hier in de regio, ik doe dit traject steeds voor onder andere woon-werk verkeer. Is zeker niet permanent verkeer op. Maar ze bestaan wel, zoals ik. Enkel als ik mobiel ben.
RamsesIV
 

Re: CBers Prov. Antwerpen

Berichtdoor K9 spike » 11 feb 2011, 17:15

RamsesIV schreef:Hello,
Lokale CB-ers zijn idd niet echt actief hier in de regio, ik doe dit traject steeds voor onder andere woon-werk verkeer. Is zeker niet permanent verkeer op. Maar ze bestaan wel, zoals ik. Enkel als ik mobiel ben.

Dit zal voor mij ook zo worden mocht ik beslissen - CB mobiel.
Blijkbaar zijn veel cbers overgestapt op amateur zender + de GSM en internet heeft veel clubs de das om gedaan denk ik. :(
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: CBers Prov. Antwerpen

Berichtdoor dennis68 » 23 apr 2011, 09:15

Ik woon in Lokeren (dat is tussen St-Niklaas en Gent),en heb een Herbert in mijn wagen en een Herbert in de vrachtwagen(die kan je makkelijk laten uitbreiden).
Er zitten hier ook verschillende mensen op 26 FM en op 36 FM,maar ik meestal op AM.

Grtzz Dennis :wink:
dennis68
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 13 feb 2010, 14:01
Woonplaats: Eksaarde-Lokeren (B)


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten