Coax kabel Hoe?

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Coax kabel Hoe?

Berichtdoor 19DT2120 » 02 nov 2010, 10:48

flodox schreef:Hmm dat ziet er wel als een oplossing uit, maar waar kan je dat verkrijgen?


Het is zeker een oplossing,maar niet goedkoop.Het is oa bij www.wimo.de te verkrijgen voor maar liefst €58,-

verder heb ook nog een vraag:
wat is de gemiddelde prijs van RG85?
aangezien ik nog zeer jong ben en een zeer beperkt budget heb kan het niet duur.

en waar zou ik 50ohm coax kunnen kopen, ik geloof dat ik maar 1 winkel weet en dat is op linkeroever (ratoshop) en volgens mij hebben die alleen maar RG58?
zijn er nog andere winkels waar je 50 ohm coax kunt kopen in de omgeving van mortsel?

De rg58 kost gemiddeld tussen de 0,65 a 1,- p/m
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Coax kabel Hoe?

Berichtdoor 19JP072 » 09 nov 2010, 22:30

flodox schreef:Hmm dat ziet er wel als een oplossing uit, maar waar kan je dat verkrijgen?

verder heb ook nog een vraag:
wat is de gemiddelde prijs van RG85?
aangezien ik nog zeer jong ben en een zeer beperkt budget heb kan het niet duur.

en waar zou ik 50ohm coax kunnen kopen, ik geloof dat ik maar 1 winkel weet en dat is op linkeroever (ratoshop) en volgens mij hebben die alleen maar RG58?
zijn er nog andere winkels waar je 50 ohm coax kunt kopen in de omgeving van mortsel?


http://www.maeselectronics.be/ in Sint Niklaas.
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Re: Coax kabel Hoe?

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 10 nov 2010, 07:07

Je kan ook een mobiele ant. nemen die geen massa nodig heeft !! Een zg "no-ground" antenne .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Coax kabel Hoe?

Berichtdoor flodox » 10 nov 2010, 23:22

Antenne probleem tijdelijk opgelost:)

Ik heb de coax kabel toch tussen het dakraam gekregen zonder het te beschadigen, ik heb een halve golf dipool gehangen op zo een 3-4m hoogte, hij gaat over een week of twee nog hoger de lucht in:)
flodox
 

Re: Coax kabel Hoe?

Berichtdoor cb1gwn » 11 nov 2010, 00:26

Had conrad niet kant en klare platte coax stukjes om coax naar buiten te krijgen via een raam ? Dan kun je het raam open en dicht blijven doen zonder gaten te boren.


Lang geleden toen ik nog bij mijn ouders woonde mocht ik ook geen buiten antenne.
Dus een mobielsprietje in de dakgoot. Leuk om wat te luisteren maar je kwam de straat amper uit. (30cm spriet)
Op een dag dat mijn ouders naar rotterdanm gingen heb ik een 6meter mast met 5/8 gpa neer gezet.
3 weken later hadden mijn ouders de mast nog niet opgemerkt! Toen heb ik het ze maar even verteld...
Die 'lelijke' antenne mocht dus blijven staan :D
Grappig ook dat de buren 4 weken eerder wisten dan mijn ouders dat er een antenne kwam te staan.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Vorige

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

cron