Storing kanaal 16 en 34 ????

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor 19ac728 » 12 feb 2010, 10:21

Hier in Den Helder ,hebben wij op kanaal 16 en 34 een continu signaal in de lucht staan.
In eerste instantie dacht ik dat het bij mij in huis/buurt zat , maar toen ik het met andere het er over had bleken zij dat ook te hebben .
Op kanaal 16 is het een S8 en op 34 een S6. :evil:
In het centrum als in de wijken erbuiten hebben last van deze QRM .
Er word gesproken over een signalen uit het buitenland , maar wie weet hier meer over. :?: :?: :?:
19ac728
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 24 sep 2009, 20:36
Woonplaats: Michiel@19AC728 Den Helder

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor PowerCorsa » 12 feb 2010, 10:57

Kan je niet eventueel het signaal gaan peilen van welke richting die afkomt?
Dan kan je via een kruismeting de locatie ongeveer bepalen :wink:
PowerCorsa
 

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor jcva » 12 feb 2010, 11:30

Zal eens gaan luisteren maar ik meen me te herinneren dat ik hier (Heerhugowaard) op diezelfde kanalen plus wat er om heen ook veel zooi hoorde, luisterde eerst met zo'n standaard kappa doosje dus heb er nooit zo veel aandacht aan besteed maar op de Lincoln hoorde ik het ook. Gaf eerst dat kappa bakkie de schuld.
Is al wel enige tijd geleden. En een storm basisantenne (klein ding dus)

Zal met de FT 847 eens draaien over die frequenties. En mijn buurman, die zit vaker op 11M eens polsen
Maar als jij het in Den Helder hoort en ik in Heerhugowaard dan moet het een vrij stevig signaal zijn, Storing uit buitenland kaan maar als je daar lokaal last van hebt is het erg sterk. Dat betekend dat er dan ook meestal stevige condities zijn (weer leuk voor de 555)

Vroeger hadden wij in Maartensdijk altijd last van het ziekenhuis Berg en Bosch in Bilthoven, dat was vermoedelijk een rontgenapparaat, die storing was er altijd overdag.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor 19ac728 » 12 feb 2010, 11:57

PowerCorsa schreef:Kan je niet eventueel het signaal gaan peilen van welke richting die afkomt?
Dan kan je via een kruismeting de locatie ongeveer bepalen :wink:


Ik had al met de porto gepeild , maar kan niks vinden in de buurt.
Omdat ik het dezelfde dag hoorde, dat iedereen daar last van had ben ik gestopt met zoeken lokaal.
Het rare is dat als ik rondloop het signal gelijk blijft .

jcva schreef:Zal eens gaan luisteren maar ik meen me te herinneren dat ik hier (Heerhugowaard) op diezelfde kanalen plus wat er om heen ook veel zooi hoorde, luisterde eerst met zo'n standaard kappa doosje dus heb er nooit zo veel aandacht aan besteed maar op de Lincoln hoorde ik het ook. Gaf eerst dat kappa bakkie de schuld.
Is al wel enige tijd geleden. En een storm basisantenne (klein ding dus)

Zal met de FT 847 eens draaien over die frequenties. En mijn buurman, die zit vaker op 11M eens polsen
Maar als jij het in Den Helder hoort en ik in Heerhugowaard dan moet het een vrij stevig signaal zijn, Storing uit buitenland kan maar als je daar lokaal last van hebt is het erg sterk. Dat betekend dat er dan ook meestal stevige condities zijn (weer leuk voor de 555)

Vroeger hadden wij in Maartensdijk altijd last van het ziekenhuis Berg en Bosch in Bilthoven, dat was vermoedelijk een röntgenapparaat, die storing was er altijd overdag.

jcva


Ik ben benieuwd of jij daar ook wat hoort.
Wat mij opvalt dat ik het altijd heb , ongeacht of er condities zijn of niet .
Soms zijn beide signalen wat 2 s punten minder , maar over het algemeen zijn deze signalen constant .
19ac728
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 24 sep 2009, 20:36
Woonplaats: Michiel@19AC728 Den Helder

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor jcva » 12 feb 2010, 18:04

Op dit moment, op de Yaesu FT847 en een draadantenne voor 20 en 40M (niet ideaal dus) hoor ik wel wat gerommel over de 27Mhz meer nergens noemenswaardige S meter uitslag.

Lincoln nog niet geprobeerd.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor groene seat » 13 feb 2010, 16:30

ik heb net ook even geluisterd. hier in schagen kom ik op kanaal 16 een sje 4 storing te zitten en op 34 net aan een sje2
Maar wel mobiel gemeten
groene seat
 

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor 19ac728 » 14 feb 2010, 10:48

Dank je ,groene seat .
Het zit dus niet in Den Helder het signaal , dat is dus zeker .
19ac728
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 24 sep 2009, 20:36
Woonplaats: Michiel@19AC728 Den Helder

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor Edje555 » 14 feb 2010, 12:29

die storing op ch16 heeft onze regio geen last van maar van ch34 staat dag en nacht een s4 storing op,ongeacht welke radio ik hier ook aansluit.
de regio bedoel ik de omgeving van gouda en alphen a/d rijn dus het is geen lokale storing op ch34 blijkbaar.
wat het is ? geen idee.
waar wij wel veel last van hebben is op alpha kanalen een soort data pulsen maar niet van RC auto's of boten etc etc vermoedelijk soort uplinks of besturings signalen van iets.

73's
Edje555
 

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor 19ac728 » 14 feb 2010, 13:00

Oke Edje555 .

Ik heb ook een vraag aan alle , kunnen mensen die dit ook horen en een beam gebruiken ook eens kijken of het idd uit een bepaalde richting komt.
We kunnen er niks mee voor de rest , maar ben er toch wel benieuwd naar .
19ac728
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 24 sep 2009, 20:36
Woonplaats: Michiel@19AC728 Den Helder

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor Papa Alpha » 15 feb 2010, 18:03

In Deventer:

kanaal 16 geen storing meetbaar, meter blijft op S0 staan.
kanaal 34 op uitermate lichte S-meter S2 uitslag, niet hoorbaar wat het is vanwege te gering signaal, zie alleen de meter oplopen naar S2.
Astrobeam ligt opgevouwen in de schuur en op de Mantova kan ik niet zeggen uit welke richting het vandaan komt :(

Groeten, Harry.
Papa Alpha
 

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor 19ac728 » 16 feb 2010, 19:34

Dank je Harry voor jouw bevindingen .

Ik stoor mij hier toch soms wel aan , zeker als het stil is lokaal en je op bv 34 wel wat hoort moduleren in de verte.
Aan de andere kant heb ik er ook stiekem weer gebruik van gemaakt, om mijn bak stiekem wat bij te regelen.
Het signal is niet zo sterk maar wel heel stabiel.
19ac728
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 24 sep 2009, 20:36
Woonplaats: Michiel@19AC728 Den Helder

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor 19LV123 » 13 jun 2010, 22:17

Kanaal 34 hier in maastricht heef 20db over S9, dag en nacht, heb al zitten luisteren op am ook, maar het is geen Babyfoon shit
Vette Qrm hier in limburg op 34, en dat is al lang zo, sins mijn Packet radio tijd, opeens was het er, en toen was packet voor mij op 34 niet meer mogelijk erdoor...
Vreemde shit ja....HI!

73's

PS: Kanaal 16 weet ik niet zo zeker, ik zal later in de nacht eens luisteren, heb veel DX Qrm hier op het ogenblijk
19LV123
 

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor 19LV123 » 15 jun 2010, 22:59

Op 16 is wat QRM, niet zo erg als op 34 in de lokatie maastricht
19LV123
 

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor george » 17 jun 2010, 11:47

19ac728 schreef:Oke Edje555 .

Ik heb ook een vraag aan alle , kunnen mensen die dit ook horen en een beam gebruiken ook eens kijken of het idd uit een bepaalde richting komt.
We kunnen er niks mee voor de rest , maar ben er toch wel benieuwd naar .



moeten jullie op de 27.345 maar eens op lsb luisteren dan kom je er achter wat die storing is en kanaal 16 in den helder
is een digitaal signaal maar wat het is weet ik ook niet
george
 

Re: Storing kanaal 16 en 34 ????

Berichtdoor 8klepper » 23 aug 2010, 21:43

nu weet ik niet of het precies is,
wel zit er in den helder een heli basis, zou dat de storing niet kunnen veroorzaken?
er zitten daar namelijk redelijk veel booreilanden in de buurt,
als mn broer zn zend licentie heeft zal ik m eens vragen om met de marifoon eens een rondje te scannen vanaf t eiland
8klepper
 


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten