Storing

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Storing

Berichtdoor zwijn » 12 apr 2006, 18:25

hallo ik heb erg veel storing bij de buren wat kan ik hier aan doen???
woon in een laag flatje op de 3e verdieping boven in.

Nu werk ik met een kleine 40 w (met 10 W is dit niet anders bij de buren) op SSB en FM zitten de buren te klagen dat ze geen beeld meer op de tv hebben. Mn buurman woont recht achter mij met de schotel op mijn huis gericht zo'n beetje met een afstand van ik schat 50 meter. Mijn antenne staat hoger als zijn schotel. Ik gebruik nu een EH antenne voor de 11m band en had daarvoor een gpa met dezelfde problemen. Ook heb ik er al een Low Pass filter tussen wat ook niet helpt.

Heeft iemand een idee hoe ik die storing kan verminderen??

Ik heb hier al een YAGI ZX 3 element CL liggen die in de loop van volgende maand op mn platte dak gaat op ongeveer een meter hoog. Ik hoop dat de storing dan beter wordt als ik dan met de achterkant op hem gericht staat. Waar ik mn twijfels over heb.
Ook heb ik de zender geaard met de aarde op het stopkontact zeg maar omdat ik hier geen andere aarde heb omdat ik hoog zit.

Niemand hier behalve hij omdat iedereen kabel tv heeft en hij een schotel. Ik denk dat ik direct bij hem instraal wat bijna niet is te voorkomen.

Nou ik hoor het allemaal wel.
zwijn
 

Berichtdoor Tincu » 12 apr 2006, 19:21

Ik heb je bericht even verplaatst.

Voor zover ik weet kan 27Mc niet storen op schotel!
Wij hebben hier zelf schotel en stoken soms met 200W, nog nooit last gehad van storing.

Ik denk dat je buurman zelf een probleem heeft en niet jij. Het is natuurlijk heel makkelijk om \"de man met de antenne\" de schuld te geven terwijl het 9 van de 10 keer toch bij de klager ligt!

Laat meneer zijn kabels en aansluitingen maar eens nakijken.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor Ernst » 12 apr 2006, 20:56

Hoi

een gegeven is dat een bak met een mrf meer rommel geeft dan een gebrugde dubbele nec 1969

probeer een president james of george te lenen

of beter nog een magnum s9 :lol:

succes

ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re:

Berichtdoor erik_ark » 19 mei 2006, 16:41

Ernst schreef:Hoi

een gegeven is dat een bak met een mrf meer rommel geeft dan een gebrugde dubbele nec 1969

probeer een president james of george te lenen

of beter nog een magnum s9 :lol:

succes

ernst


Dus een Lincoln zou veel rommel moeten geven? Ik stoor inderdaad wel is op mijn normale radio, maar verder heb ik geen last...
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten