Kabel

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Kabel

Berichtdoor krist » 30 jan 2006, 20:10

Hoe lange kabel kan je ongeveer tussen je bak zetten zonder te veel verlies en zonder dat je het hoeft te versterke.Want ik wil een kabel van ongveer 50 leggen van binnen uit naar buiten waar op een mast mijn 6 m antene staat

MVG
Krist
krist
 

Berichtdoor hullepim » 30 jan 2006, 22:07

Hey Krist,
Wat ik van Dirk van http://www.dile.nl begreep is dat het eigenlijk allemaal niet zoveel verschil maakt. Zolang je geen kabels van een km gaat gebruiken, dan heb je bijna geen verlies.

-Albrecht AE485S
-Wilson Little Will
hullepim
 

Berichtdoor flevovos » 28 maart 2006, 23:40

Hallo,

De lengte van de kabel maakt wel degelijk verschil in verliezen.. Wat voor een kabel gaat er worden gebruikt is het dikke of dunne coax? Wat voor een vermogen gaat er door heen hoeveel randapp. staat er voor etc.. etc.. het is van veel dingen afhankelijk.. Als je de ideale opstelling hebt dan maakt het inderdaad niet veel het.. Dus gewoon bak. tussenkabel.eventueel lineair. tussenkabel.swr-meter.anetennekabel.anetenne. Meet dan eens het vermogen met een 10 meter kabel en daarna met een 50 meter kabel. zowel dun als dik.
Je zal zien dat er bij de dikke kabel weinig verschjil is maar bij de dunne kabel komt er toch wel verschil probeer het maar eens.

Grtn Dennis
flevovos
 


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten