antenne afregelen met linear

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

antenne afregelen met linear

Berichtdoor Remco S » 11 maart 2007, 17:29

Ik heb sinds een tijdje een kl 203, vandaag was mijn planning om deze tussen de bak en de antenne te plaatsen. Wat mij opviel was dat de swr onwijs veranderd als ik deze monteer, met als gevolg dat de linear in veiligheid springt (swr boven de 1/1.5)

Ik heb hem met 3 antennes geprobeert

vossespriet okee mike inknijpen klik vanuit de linear en mike los klik vanuit de linear

wilson 1000 (zonder linear 1/1.1) met linear mike inknijpen klik vanuit linear mike los geen klik en er blijft vermogen achter in de kabels/antenne/linear met een swr van 1/2.5 ????

gpa (zonder linear 1/1.3) met linear mike inknijpen klik vanuit de linear mike los geen klik en ook vermogen dat in de antenne/kabels of linear achterblijft.

Bij het vermogen dat achterblijft even antenne kabel los en springt alles weer op 0

mijn vraag, waar ligt nu het probleem, in de afstelling van de antenne's of in de linear, en moet je bij gebruik van een linear de antenne ook anders afstellen????
Remco S
 

Berichtdoor Thijs » 11 maart 2007, 17:38

Het is in iedergeval zo dat je, je antenne opnieuw moet afstellen als je vermogen gaat gebruiken.

Maar van achterblijven van vermogen in de kabels heb ik nooit gehoord en lijkt me eigenlijk niet kunnen maar misschien dat de expers meer weten.

Loop ook je kabels even na of hier geen kabel breuk in zit.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Remco S » 11 maart 2007, 18:21

nouja het is net of het relais in de linear blijft hangen als de antenne voor vermogen niet 1/1 staat en dan komt de meter in de swr meter niet terug.

ps wilson 1000, linear, en swr meter zijn nieuw
Remco S
 

Berichtdoor NL1ZZE » 12 maart 2007, 21:37

Beste Remco,

Ken je toevallig niemand met een Dummyload die een beetje vermogen aankan? ik zou zeggen sluit je lineair daar op aan en gebeurd het dan nog steeds dan weet je dat het aan de lineair ligt.
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Berichtdoor Remco S » 12 maart 2007, 23:29

Ik heb vandaag de swr goed gekregen, op het moment dat de swr boven de 1/1.5 komt sluit het relais in de linear niet meer (staat ook op de beschijving dat deze tussen de 1/1 en de 1/1.5 moet zijn)

Vandaag nog een beetje gerommeld met de antenne en een swr van 1/1.3 is gehaald.

Volgens de Power meter leverd hij 80 watt dus ben ik ietsie harder :D :lol:

iniedergeval bedankt voor de hulp!!!
Remco S
 

Re:

Berichtdoor vincenttor » 16 maart 2008, 12:46

Thijs schreef:Het is in iedergeval zo dat je, je antenne opnieuw moet afstellen als je vermogen gaat gebruiken.

Maar van achterblijven van vermogen in de kabels heb ik nooit gehoord en lijkt me eigenlijk niet kunnen maar misschien dat de expers meer weten.

Loop ook je kabels even na of hier geen kabel breuk in zit.


das raar want in mn auto staat mn antenne 1:1 en als ik er 300W op zet dan komt ie iets meer naar boven
en heb m afgestelt zonder de linear
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: antenne afregelen met linear

Berichtdoor tjebbe » 16 maart 2008, 14:02

als je de mic los laat , en de linear klikt niet terug en blijft zenden, kan het aan je tussen kabel liggen.
( tussen de bak naar de linear toe )
probeer dan een langer of korte kabel, dan die je er tussen hebt.

SWR beter krijgen met zoon kl203 ( als de antenne goed staat ) kun je het volgende doen :

linear op de kop liggen en dan openmaken. dus schuif er uit trekken. zodat je tegen de printplaat aan kijkt.
in het midden van de printplaat zie je 2 ronde tonnetjes. met draden er door heen.

dan zie je aan de foto een oranje weerstand die verbind de een met het andere tonnetje. door het weerstand te verbuigen ( omhoog zetten / nog meer naar beneden te drukken Word de SWR beter.
Afbeelding

dit is een midland 747 maar van binnen het zelfde als een kl203.
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 94 gasten

cron